Gå til innhold

Noen som vet om spesielle gode øvelser for bekkenløsning?


Rodolfo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har gitt det rådet, til og med bedt henne om å ha noe å knipe rundt (er gift) om det var mer inspirerende. Har hørt den der om å "ta heisen til tredje etasje" (dra det så langt opp som mulig) men hjelper det? Egentlig?

Nå må jeg faktisk innrømme at jeg ikke skjønner hva du skal fram til, men da jeg hadde fått mitt første barn fikk jeg beskjed om at den eneste måten å trene bekkenbunnen var å knipe :p

OH jeg så det stod bekken LØSNING?? Der har jeg dessverre ingen råd å komme med, noen får det verre enn andre, jeg merket ikke noe til det i det hele tatt, heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man kniper under øvelser hjelper det på å stramme bekkenbunnen, slik at man ikke merker så mye til bekkenløsningen. Har nå slitt med det problemet i snart seks år, og må bare si jeg ikke har noen konkrete råd til hva som HJELPER mot smertene...

Unngå trasking på asfalt, og er det øvelser som trigget bekkenløsningen kan det være en idèer og ikke gjøre noe voldsomt ut av dem. Selv sliter jeg ofte med glute bridge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gitt det rådet, til og med bedt henne om å ha noe å knipe rundt (er gift) om det var mer inspirerende. Har hørt den der om å "ta heisen til tredje etasje" (dra det så langt opp som mulig) men hjelper det? Egentlig?

Hehehehe... Humm... Tja... Hjelper nok for mannen, i hvert fall ;) knipeøvelser er nesten et must, men etter egen erfaring kan det ikke fikse en bekkenløsning, men det strammer opp bekkenbunnen, og det er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det finnes øvelser som forbedrer en bekkenløsning? Men man kan derimot unngå øvelser som fremkaller smerter og forverring. Problemet er at smertene gjerne kommer senere, og ikke under utførelsen av selve øvelsen. Balanse mellom aktivitet som ikke trigger smerte og nok ro er viktigst.

Nå ser det ut til at hun ikke sliter med øvelsene hun har fått av deg, så da er det bare å fortsette i samme stil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det finnes øvelser som forbedrer en bekkenløsning? Men man kan derimot unngå øvelser som fremkaller smerter og forverring. Problemet er at smertene gjerne kommer senere, og ikke under utførelsen av selve øvelsen. Balanse mellom aktivitet som ikke trigger smerte og nok ro er viktigst.

Nå ser det ut til at hun ikke sliter med øvelsene hun har fått av deg, så da er det bare å fortsette i samme stil :)

Har lest meg litt opp på det, og for henne sitter den verste smerten øverst på høyre rumpeballe (stråler ned i benet) og det her også vært litt "tingeling" foran ved skambenet og utover. Litt vondt og godt også, som hun sier :p Men hun mener det hjelper å kjøre base, og det virker sånn fra mitt ståsted også. Men jeg varierer. Idag er det hanteldag, alle mulige isoøvelser (for hennes ego - damer liker sånt :rolleyes: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hun sikker på at det er bekkenløsning? Jeg har endel venninner som har fått diagnosen bekkenløsning hos lege/jordmor etter samtale og kontroll. Men flere av de har fått annen beskjed når de har gått til behandling hos for eksempel fysioterapeut. Låsninger, nervesmerter osv. Uansett, uten å være noen ekspert, så tenker jeg at det ikke er noen fare å kjøre baseøvelser hvis hun føler det hjelper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hun sikker på at det er bekkenløsning? Jeg har endel venninner som har fått diagnosen bekkenløsning hos lege/jordmor etter samtale og kontroll. Men flere av de har fått annen beskjed når de har gått til behandling hos for eksempel fysioterapeut. Låsninger, nervesmerter osv. Uansett, uten å være noen ekspert, så tenker jeg at det ikke er noen fare å kjøre baseøvelser hvis hun føler det hjelper :)

Hun fortalte om smertene til legen, som konstaterte bekkenløsning. Det er alt. Men jeg har lovt å holde det i sjakk, så uansett hva det er, jobben min er å gjøre henne grov (vokser veldig kjapt) og så smertefri som mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kjempebekkenløsning for mange år siden - ble rullestolbruker. Etter fødsel gikk jeg til kiro for å sjekke at bekkenet sto i riktig posisjon. Er mange med bekkenløsning som får feilstillinger og låsninger etterpå.

Nå merker jeg ingenting til det. (fikk forresten ikke gjøre ja/neimaskinen da jeg begynte å trene en stund etterpå) ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...