Gå til innhold

Gode øvelser som gjør rumpa fastere ;)


Gjest

Anbefalte innlegg

Heiåhå!

Lurer på om dere har noen bra og effektive øvelser som får fart på rumpa?!

De øvelsene som jeg vet om er:

Knebøy

Utfall

Markløft

Men har dere noen andre gode øvelser som tar på rumpa? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hip thrust

Bulgarske utfall

Strake markløft

Rumenske markløft

Nordic hamstring (glute ham raise)

Ellers er jo superdype beinpress og ulike knebøyvarianter (knebøy m. stopp, boks-bøy og goblet squats) fine for overall masse i beina.

Edit fart på rumpa får du selvsagt av å øke styrken i disse øvelsene, noe som gir deg mer muskelmasse på rumpa. For å få en fast rumpe må man også ha lite fett på rumpa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Veldig mange gode øvelser der, mmortis86 :) Er jo fint mulig å lage seg en spesialisering hvor man i tillegg til en 2-splitt har 1-2 ekstra rumpeøkter med litt utholdenhetstrening etterpå.

Den økta hu kjører der ser bare syk digg ut , lyst å peise igjennom den selv =D. Ingenting er mer sexy enn en veltrent jenterompe! Har du enda ikke et godt nok utvalg, så ta en titt på denne artikkelen: http://bretcontreras.com/2011/11/favorite-glute-exercises-from-the-fittest-females/ , oyees :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nå si at de aller fleste bein og rompeøvelser faktisk er effektive nok så lenge at du har kontakt med ræva. Knip og stram, knip og stram er vel stikkordene. Har trent styrke i mange år og ræva mi er ikke helt gale altså, men de siste sånn 5-6 ukene når jeg har fokusert på kniiip og straaaaaam under bootytrening så har jeg merka at ræva mi har fått en vesentlig forskjell. Også lårene har mistet en del fett, innerst, der oppe ved det aller helligste. Tenk at du har en tusenlapp i ræva og den skal du holde fast, og den tusenlappen den er tynn altså!

Har overført dette i mange øvelser, f.eks foroverbøyd sidehev, så strammer og kniper jeg, benkpress så strammer og kniper jeg, dips så strammer og kniper jeg. Prøver også fortvilt å få kontakt med selve pc-muskelen isolert men det var visst litt vanskelig uten å stramme baken samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nå si at de aller fleste bein og rompeøvelser faktisk er effektive nok så lenge at du har kontakt med ræva. Knip og stram, knip og stram er vel stikkordene. Har trent styrke i mange år og ræva mi er ikke helt gale altså, men de siste sånn 5-6 ukene når jeg har fokusert på kniiip og straaaaaam under bootytrening så har jeg merka at ræva mi har fått en vesentlig forskjell. Også lårene har mistet en del fett, innerst, der oppe ved det aller helligste. Tenk at du har en tusenlapp i ræva og den skal du holde fast, og den tusenlappen den er tynn altså!

Har overført dette i mange øvelser, f.eks foroverbøyd sidehev, så strammer og kniper jeg, benkpress så strammer og kniper jeg, dips så strammer og kniper jeg. Prøver også fortvilt å få kontakt med selve pc-muskelen isolert men det var visst litt vanskelig uten å stramme baken samtidig.

Nytteverdien av dette kan ikke undervurderes, veldig godt poeng! Dette gjelder igrunn også knebøy og strakmark/markløft, fokuser på å skyve hoften godt frem samtidig som du strammer rumpen. Kontakt er stikkordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...