Gjest Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Heiåhå! Lurer på om dere har noen bra og effektive øvelser som får fart på rumpa?! De øvelsene som jeg vet om er: Knebøy Utfall Markløft Men har dere noen andre gode øvelser som tar på rumpa? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gorehead Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Benpress er vel heller ikke dumt?=) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gorehead Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Men det er knebøy som er "super-rumpe" øvelsen;) Jane 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Hip thrust Bulgarske utfall Strake markløft Rumenske markløft Nordic hamstring (glute ham raise) Ellers er jo superdype beinpress og ulike knebøyvarianter (knebøy m. stopp, boks-bøy og goblet squats) fine for overall masse i beina. Edit fart på rumpa får du selvsagt av å øke styrken i disse øvelsene, noe som gir deg mer muskelmasse på rumpa. For å få en fast rumpe må man også ha lite fett på rumpa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjonana Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 http://fitnessbloggen.no/3-beste-rumpe-ovelsene/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Tusen takk for fine forslag, disse skal jeg teste ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarenH Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Bulgariske utfall er magi for rumpen min ihvertfall! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kasper Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Vil selv anbefale Hip-trust på det sterkeste! http://treningsfysiolog.com/2010/05/24/hip-trust-for-rumpa Ellers er strake(rumenske) markløft også meget gode for å trene baksiden av lår/rumpe. Knebøy er knall det og, men krever skikkelig teknikk for å få god effekt på glutsa. Dog kjenner du det godt om du gjør Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 goblet squats. En fin introduksjon til knebøy, og tar godt på rompa. + hipthrust da :thumbsup: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Robert André Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Hip-thrust (ett og to bein) Glute-bridge (ett og to bein) Quadruped hip extension Reverse hyper Dype knebøy - Sammen med en lav fettprosent Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veslekardia Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Og good mornings hvis du bøyer litt i knærne og strammer rumpa på vei opp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mmortis86 Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Kjør denne økta så tror jeg det blir fart i rompeballene =) -------------, T-bone, hoppsann og 3 andre 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Robert André Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Veldig mange gode øvelser der, mmortis86 :-) Er jo fint mulig å lage seg en spesialisering hvor man i tillegg til en 2-splitt har 1-2 ekstra rumpeøkter med litt utholdenhetstrening etterpå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mmortis86 Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Veldig mange gode øvelser der, mmortis86 Er jo fint mulig å lage seg en spesialisering hvor man i tillegg til en 2-splitt har 1-2 ekstra rumpeøkter med litt utholdenhetstrening etterpå. Den økta hu kjører der ser bare syk digg ut , lyst å peise igjennom den selv =D. Ingenting er mer sexy enn en veltrent jenterompe! Har du enda ikke et godt nok utvalg, så ta en titt på denne artikkelen: http://bretcontreras.com/2011/11/favorite-glute-exercises-from-the-fittest-females/ , oyees Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velvet Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Vil nå si at de aller fleste bein og rompeøvelser faktisk er effektive nok så lenge at du har kontakt med ræva. Knip og stram, knip og stram er vel stikkordene. Har trent styrke i mange år og ræva mi er ikke helt gale altså, men de siste sånn 5-6 ukene når jeg har fokusert på kniiip og straaaaaam under bootytrening så har jeg merka at ræva mi har fått en vesentlig forskjell. Også lårene har mistet en del fett, innerst, der oppe ved det aller helligste. Tenk at du har en tusenlapp i ræva og den skal du holde fast, og den tusenlappen den er tynn altså! Har overført dette i mange øvelser, f.eks foroverbøyd sidehev, så strammer og kniper jeg, benkpress så strammer og kniper jeg, dips så strammer og kniper jeg. Prøver også fortvilt å få kontakt med selve pc-muskelen isolert men det var visst litt vanskelig uten å stramme baken samtidig. hoppsann 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Vil nå si at de aller fleste bein og rompeøvelser faktisk er effektive nok så lenge at du har kontakt med ræva. Knip og stram, knip og stram er vel stikkordene. Har trent styrke i mange år og ræva mi er ikke helt gale altså, men de siste sånn 5-6 ukene når jeg har fokusert på kniiip og straaaaaam under bootytrening så har jeg merka at ræva mi har fått en vesentlig forskjell. Også lårene har mistet en del fett, innerst, der oppe ved det aller helligste. Tenk at du har en tusenlapp i ræva og den skal du holde fast, og den tusenlappen den er tynn altså! Har overført dette i mange øvelser, f.eks foroverbøyd sidehev, så strammer og kniper jeg, benkpress så strammer og kniper jeg, dips så strammer og kniper jeg. Prøver også fortvilt å få kontakt med selve pc-muskelen isolert men det var visst litt vanskelig uten å stramme baken samtidig. Nytteverdien av dette kan ikke undervurderes, veldig godt poeng! Dette gjelder igrunn også knebøy og strakmark/markløft, fokuser på å skyve hoften godt frem samtidig som du strammer rumpen. Kontakt er stikkordet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.