Gå til innhold

Nybegynner, 16


Stavangerjente

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en jente på 16 år som har veldig lyst å begynne med styrketrening. Jeg har ingen erfaring med dette tidligere, så vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Kjenner heller ingen som driver med dette. Er glad i å lage mat, så lager sunn mat fra bunnen av hver dag. Er det noen om har lyst til å gi meg noen tips? Har forresten lest de fleste innleggene om "Hvordan starte med styrketrening" men forstår dessverre ikke så mye av de.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Om vi går utifra profilbildet ditt her på Fitnessbloggen, så har du ikke særlig mye fett på kroppen. Om du vil stramme opp så anbefaler jeg deg å ligge på vedlikehold og trene styrke. Starting strength er et veldig bra program for nybegynnere.

Mesteparten av fettet er dessverre stuck på lårene.. Takk for tipset. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For jenter er det litt sånn at det meste av fettet legger seg rundt rumpe/lår, mens det som oftest legger seg rundt magen hos menn.

Pluss; husk at du er i puberteten, det er meningen at du skal ha fett og former rundt nettopp hofter rumpe og lår (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!

Ikke gå i fellea med å skulle slanke deg først for så å bygge muskler.

du sier du er helt ny innen dette - og for mange nybegynnere er det mulig å redusere fettprosenten og samtidig øke litt i muskelmengde. Kroppen tilpasser seg det den utsettes for - så trent tungt, spis NOK så vil du nok se resulateter. I det lange løp vil nok mat og tunge vekter gi mye bedre resulateter enn å slanke seg først.. (mener hverfall jeg). Lykke til =)

(Finn deg et program å følge - strukturerte økter vil gi deg MYE MYE MYYYYE mer effekt enn mer "spontane" økter )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Variert og sunt! Rent kjøtt og mye grønnsaker, varier mye. Jeg går veldig lei av å spise det samme dag inn og ut.

Havregryn/grøt er både sunt og godt

Anbefaler også knekkebrød med pålegg

Og prøv å dropp det meste av juice, brus og alkohol! Selvføgelig helt greit innimellom, men flytende kalorier er de man ikke merker at man får i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...