Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er en jente på 16 år som har veldig lyst å begynne med styrketrening. Jeg har ingen erfaring med dette tidligere, så vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Kjenner heller ingen som driver med dette. Er glad i å lage mat, så lager sunn mat fra bunnen av hver dag. Er det noen om har lyst til å gi meg noen tips? Har forresten lest de fleste innleggene om "Hvordan starte med styrketrening" men forstår dessverre ikke så mye av de.. :)

Skrevet
Om vi går utifra profilbildet ditt her på Fitnessbloggen, så har du ikke særlig mye fett på kroppen. Om du vil stramme opp så anbefaler jeg deg å ligge på vedlikehold og trene styrke. Starting strength er et veldig bra program for nybegynnere.

Mesteparten av fettet er dessverre stuck på lårene.. Takk for tipset. :)

Skrevet

For jenter er det litt sånn at det meste av fettet legger seg rundt rumpe/lår, mens det som oftest legger seg rundt magen hos menn.

Pluss; husk at du er i puberteten, det er meningen at du skal ha fett og former rundt nettopp hofter rumpe og lår (:

Skrevet

heisann!

Ikke gå i fellea med å skulle slanke deg først for så å bygge muskler.

du sier du er helt ny innen dette - og for mange nybegynnere er det mulig å redusere fettprosenten og samtidig øke litt i muskelmengde. Kroppen tilpasser seg det den utsettes for - så trent tungt, spis NOK så vil du nok se resulateter. I det lange løp vil nok mat og tunge vekter gi mye bedre resulateter enn å slanke seg først.. (mener hverfall jeg). Lykke til =)

(Finn deg et program å følge - strukturerte økter vil gi deg MYE MYE MYYYYE mer effekt enn mer "spontane" økter )

Skrevet

Variert og sunt! Rent kjøtt og mye grønnsaker, varier mye. Jeg går veldig lei av å spise det samme dag inn og ut.

Havregryn/grøt er både sunt og godt

Anbefaler også knekkebrød med pålegg

Og prøv å dropp det meste av juice, brus og alkohol! Selvføgelig helt greit innimellom, men flytende kalorier er de man ikke merker at man får i seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...