Gå til innhold

Vanskelig å få i seg nok kalorier.


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har et mål å få i meg mellom 1800 og 2000 kcal om dagen. Syntes det er vanskelig for jeg må presse maten i meg. MEN om kvelden er jeg som regel sulten, regnet ut i dag at før kvelds hadde jeg bare fått i meg ca 1300 kcal. Er det ok da å spise resten til kvelds eller blir det da for mye? Spist nå to knekkebrød meg makrell i tomat. Tenkt å steike meg noen lavkarbo vaffler med ekstra protein før jeg legger meg. Hva sier dere eksperter? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du sulten, har du ihvertfall ikke spist nok. Når på dagen du får i deg maten spiller ingen særlig rolle, så bare spis! :)

Hvis du har problemer med å få i deg nok mat, hvorfor surre med lavkarbo da? Smør, fløte, egg, hvetemel, bakepulver, litt salt, og en god sleiv med rømme og syltetøy med ekstra sukker, er ingenting i veien med vanlige vafler<3. Smaker bedre enn lavkarbo gjør de mest sannsynligvis og.

Hvordan ser kostholdet ditt ut?

Hvilke mål/ønsker for kroppslig endring har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg venter jo alltid med å spise til jeg blir sulten, går d 5 timer eller 2 timer bryr jeg meg ikke om.......er det dumt?

Jeg MÅ passe på hvor jeg tar kacl fra ellers blir jeg feit he he, legger fort på meg. Jeg er jente 158 og 60 kg.

spiser tre egg til frokost, salat med 200 gr biff til lunsj, karbonadedeig med fullkorns pasta til middag, litt nøtter og frukt og cottage chees til mellom, to knekkebrød med makrell til kvelds. Jeg vil gjerne gå ned i fettprosent.:dead:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du må lære deg hvordan kroppen fungerer.

For det første, spis når som helst.

For det andre, du blir ikke feit av mcdonalds mat. Du blir feit av kalorioverskudd. Hvis du sliter med å nå kalorimålet ditt for dagen er det ingenting i veien for å kaste i seg det som trengs for å nå målet. 300 kalorier med macdonalds er like mye energi som 300 kalorier med cottage cheese. Skjønner du? lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner...........eller? Nei skjønner ikke........ Skjønner ikke at det er det samme om man spiser sunne eller usunne kalorier. Men skjønner likevel at det er bedre å putte i seg noe enn ikke å få nok. MEN målet mitt er jo da å få i seg det som er målet i sunne kalorier, vil jo ned i fettprosent og da spiller det vel en rolle hva man putter i snasken eller hur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil jo ned i fettprosent og da spiller det vel en rolle hva man putter i snasken eller hur?

http://www.bt.no/sprek/De-har-gatt-ned-71-kilo-2902947.html

I følge studien til Haukeland i år, så går folk like mye ned i fettprosent om de går på lavkarbo eller lavfett, så lenge de spiser samme antall kalorier, og mat av god kvalitet.

En annen ting er at om du bare spiste pommes frites hele dagen, så hadde du ikke fått i deg alle næringstoffene kroppen trenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kalorier er bare en måleenhet for energi, på samme måte som at meter er en måleenhet for avstand.

Hvis du løper en kilometer, og haiker en kilometer, så har du beveget deg like langt. Hvis du spiser iskrem for 500kcal og agurk for 500 kcal, har du fått i deg like mye energi.

Det finnes ikke usunne eller sunne kalorier, på samme måte som at det ikke finnes korte eller lange metere.

Det finnes i mine øyne ikke sunne/usunne matvarer heller, men derimot usunne mengder.

Skal fettprosenten ned, burde muskelprosenten opp.

Hvis du har 10 kilo fett og 1 kg med muskler på en kropp på 50 kg (teoretisk eksempel, bare for å ha noen tall å forholde seg til), har du en muskelprosent på 2% og en fettprosent på 20%. Øker du muskelmengden til 2 kg og forholder fettmengden konstant, går muskel% opp til 4% og fettprosenten synker til 19%. Da går fettprosenten ned, selv om kroppsvekta øker.

EDIT; det er ikke mulig å bygge muskler om man ikke gir kroppen den energien den trenger. Klarer en bil å kjøre uten bensin? Til det må man ha energioverskudd, gjerne en 200-500 kcal over vedlikeholdsnivået.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalorier er bare en måleenhet for energi, på samme måte som at meter er en måleenhet for avstand.

Hvis du løper en kilometer, og haiker en kilometer, så har du beveget deg like langt. Hvis du spiser iskrem for 500kcal og agurk for 500 kcal, har du fått i deg like mye energi.

Det finnes ikke usunne eller sunne kalorier, på samme måte som at det ikke finnes korte eller lange metere.

Det finnes i mine øyne ikke sunne/usunne matvarer heller, men derimot usunne mengder.

Skal fettprosenten ned, burde muskelprosenten opp.

Hvis du har 10 kilo fett og 1 kg med muskler på en kropp på 50 kg (teoretisk eksempel, bare for å ha noen tall å forholde seg til), har du en muskelprosent på 2% og en fettprosent på 20%. Øker du muskelmengden til 2 kg og forholder fettmengden konstant, går muskel% opp til 4% og fettprosenten synker til 19%. Da går fettprosenten ned, selv om kroppsvekta øker.

Jada skjønner dette med at en kalori er en kalori, men trodde faktisk det spilte en rolle når det gjelder vektnedgang osv. Man får jo målt hvor mye man skal ha av karber,proteiner og fett. Er det bare tull d da eller? o_O Ps ikke gi meg helt opp, må noen ganger ha ting inn med ts ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har jo det at forskjellige næringsstoffer har forskjellige effekter på kroppen, og avhengig av hvem man ee og prater med kan man få forskjellige forslag på hva slags inndelig av næringsstoffer man burde ha. Så lenge du tilslutt får i deg riktig mengde kalorier, vil du gå opp eller ned. Resten er litt mer relativt/opp til hvem man er og hva man vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...