Gå til innhold

Skal ned minst 40 kilo... er dette ok nå i starten?


EchelonKristin

Anbefalte innlegg

Dette er altså det jeg gjør hver gang jeg trener nå... 3-4 ganger i uken (annenhver dag).

Jeg varmer opp i 5-10 min først..

  • Benkpress (dumbbell) (3*10)
  • Arnoldpress (sittende) (3*10)
  • Hammercurl (sittende) (3*10)
  • Bred roing (sittende) (3*10)
  • Beinpress (3*8)
  • Pushdown med tau (3*10)
  • Gerilja kardio på slutten (4min)

Hva synes folk? Jeg er inne i en god periode nå, spiser sunt og vil ned MASSE i vekt/fett%..

Jeg har også som mål å bli mye sterkere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er altså det jeg gjør hver gang jeg trener nå... 3-4 ganger i uken (annenhver dag).

Jeg varmer opp i 5-10 min først..

  • Benkpress (dumbbell) (3*10)
  • Arnoldpress (sittende) (3*10)
  • Hammercurl (sittende) (3*10)
  • Bred roing (sittende) (3*10)
  • Beinpress (3*8)
  • Pushdown med tau (3*10)
  • Gerilja kardio på slutten (4min)

Hva synes folk? Jeg er inne i en god periode nå, spiser sunt og vil ned MASSE i vekt/fett%..

Jeg har også som mål å bli mye sterkere...

Benpress først.

Så Roing

Så Benkpress

Så Arnoldpress

Så resten av oppsettet ditt.

Men husk at mat er alfa omega, spesielt i ditt tilfelle.

Spis masse proteiner, magert kjøtt/fisk/fugl, masse grønnsaker, og ta omega 3-tilskudd.

Er kroppen din vant til å trene? Hvis ikke så er det ikke det smarteste med løpe-intervaller. Sykling eller svømming er mer skånsomt for leddene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil skyte inn at frem til du klarer knebøy med egen kroppsvekt, er assisterte knebøy med TRX(evt annen type slynge) noe du burde ha med.

Oppsettet ditt likner på første øyekast litt på RYP? Bare husk å øke belastningen bittelitt for hver gang du trener - da vil fremgangen komme fortere.

Utover det, er det supert at er kommet i gang! Go you!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil skyte inn at frem til du klarer knebøy med egen kroppsvekt, er assisterte knebøy med TRX(evt annen type slynge) noe du burde ha med.

Oppsettet ditt likner på første øyekast litt på RYP? Bare husk å øke belastningen bittelitt for hver gang du trener - da vil fremgangen komme fortere.

Utover det, er det supert at er kommet i gang! Go you!

Tatt utgangspunkt i RYP, ja...

TRX? Utdyp gjerne hva det er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benpress først.

Så Roing

Så Benkpress

Så Arnoldpress

Så resten av oppsettet ditt.

Men husk at mat er alfa omega, spesielt i ditt tilfelle.

Spis masse proteiner, magert kjøtt/fisk/fugl, masse grønnsaker, og ta omega 3-tilskudd.

Er kroppen din vant til å trene? Hvis ikke så er det ikke det smarteste med løpe-intervaller. Sykling eller svømming er mer skånsomt for leddene.

Er bare så lei av å sykle hele tida, så prøver meg på noe annet nå... også klarer jeg ikke få opp pulsen skikkelig på sykkelen...

Mat er selvfølgelig alfa omega. Pøser på med proteiner, spiser så masse grønnsaker jeg kan og er slapp med omega 3...lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TRX er en treningsslynge du finner på mange treningssenter.

Du kan f.eks søke opp TRX squat på youtube for detaljert instruks, men prinsippet er enkelt; du går ned i knebøyposisjon mens du holder i slyngen, og så kan du hjelpe litt til med armene for å komme deg opp - bare pass på at det er beina som gjør mesteparten av jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TRX er en treningsslynge du finner på mange treningssenter.

Du kan f.eks søke opp TRX squat på youtube for detaljert instruks, men prinsippet er enkelt; du går ned i knebøyposisjon mens du holder i slyngen, og så kan du hjelpe litt til med armene for å komme deg opp - bare pass på at det er beina som gjør mesteparten av jobben.

Takk for svar! Det så jo ut som noe jeg kan prøve meg på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...