Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For å gå opp i vekt må man spise flere kalorier enn man forbruker, og det motsatte for vektnedgang. La oss si at det tar 2000 kalorier for å opprettholde vekten min. Og jeg spiser sjokolade og godteri til 2000 kalorier. Teknisk sett så vil jeg ikke gå opp i vekt. Er dette riktig? Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21614-kalori-inn-vs-kalori-ut/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror rett og slett dette er et hypotetisk spørsmål, hvor poenget er å få svar på om man kan spise hva man vil og fremdeles gå ned i vekt, så lenge man går i underskudd kalorimessig.

Jeg går ut fra at trådstarter er klar over alle mangelsykdommene man pådrar seg ved et slikt kosthold, så jeg velger i hvert fall å se det fra den hypotetiske siden..

Ja. Men husk på at hva du spiser, også påvirker energiforbruket ditt. Termisk effekt av godteri er lavere enn av proteiner. Dessuten kan det å bare spise godteri påvirke hvor mye kroppen din vil "ha lyst til" å bevege seg i løpet av dagen.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...