Gå til innhold

Innrykk om 35 dager!


Anbefalte innlegg

Hei!

Nå er det ikke lenge før jeg skal ut i militæret, og til Rena leir. Jeg trener nesten hver eneste dag, og noen ganger trener jeg 2 ganger daglig. For tiden spiller jeg badminton, trener styrke, i tillegg så løper og sykler jeg ute når det passer seg. Fra og med neste uke skal jeg løpe 5 ganger ukentlig. Utenom treninga, så jobber jeg noen ganger i uka, er med dama og slapper av.

Per dags dato er dette en vanlig treningsuke for meg:

Mandag: 1. økt styrke (bryst), 2. økt badminton

Tirsdag: 1. økt badminton, 2. økt styrke (rygg)

Onsdag: 1. økt badminton, 2. økt styrke (triceps)

Torsdag: 1. økt styrke (biceps), 2. økt badminton

Fredag: 1. økt styrke (skuldre og mage)

Lørdag: Trener hvis jeg har tid

Søndag: Trener hvis jeg har tid.

Det er i allefall slik jeg planlegger en treningsuke. Noen ganger kræsjer det med jobben, men da får jeg bare ta det der etter, men prøver i allefall å gjennomføre 10 økter i uka. Som jeg skrev ovenfor skal jeg fra og med neste uke begynne å løpe mer med tanke på militæret og 3000m testen. Da har fått en personlig trener til å sette opp et opplegg til meg som inneholder 2 intervaller og 3 langkjøringer.

Det jeg vil ha hjelp fra dere er følgende: Jeg ønsker å bli bedre på hangups (smalt grep), militær-situps og militær-pushups (Hvis du er usikker på hva jeg mener, kan du se en instruksjonsvideo her: http://forsvaret.no/utdanning-karriere/soknad-og-opptakskrav/fos/bilder-video/Sider/slik-utføres-styrketestene.aspx) Jeg kommer fra nå av til å bare fokusere på dette. Løping, hangups, pushups og situps. Har noen her noen gode forlsag? Eventuelt om dere kan sette opp et program til meg? Det hadde vært veldig bra. Jeg tenkte å følge "Hvordan blir du råsterk i chins"-programmet som er laget her. Hadde det vært en god idé?

Slik ligger jeg foreløpig an:

Hangups: 10

Pushups: 28

Situps: 45

3000m test: 9.50

Målet er:

Hangups: 14

Pushups: 45

Situps: 70

3000m test: 9.30

Alder: 19år

Kroppsvekt: 88kg

Lenge: 193cm

Er det noe du lurer på, ta kontakt.

Mvh. Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe.. målet er toppkrav i alle øvelsene altså! Svært så mye vekt du legger på disse testene da! Kan jeg spørre hvilken batalsjon du skal i? Er det bare vanlig førsteganstjeneste så har det jo fint lite å si egentlig hvor bra du gjør det på innrykkstesten, men skjønner at du vil gjøre det bra. Dimmet selv i august (Artbn, Setermoen) og avsluttet med 40 push, 100 sit-ups og husker ikke hangups (men det er jo uansett annerledes øvelse for jenter). Eneste jeg kan anbefale er å faktisk gjøre øvelsene hver dag..

Ang. all løpingen du legger opp til; er det bare for 3000m testen eller? Kan kanskje også være smart å legge inn noen langturer i skog og mark med pakning (type 15+ kilo) er jo som oftest mer gåing med tung oppakning enn løping i felt (vet jo ikke hvor du skal inn, men..) Uansett, creds til deg for høye ambisjoner!

Lykke til i militæret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få på deg en sekk og ut og gå.. ikke noe poeng og drive og spille badminton..

Og hvorfor trener du ikke bein?????????

Hvordan skal du klare med 25-30 "kitt" på kroppen løfte opp den skadede kompisen din som også har på seg 25-30 kg kitt og få båret han i sikkerhet?

fin et fint program feks 5x5 program og legg inn pullups . dips, pushups osv som støtteøvelser der. samt dropp badminton, og ut å gå med sekk fra 15-50 kg ekstravekt.. holder med å løpe en intvervalløkt med løping i uken om du går med sekk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hvilken tjeneste du skal inn i hvor viktig det er med opptakskrav. Skal du på FOS er det andre boller, men ellers er det selvfølgelig good å ha gjøre det bra på kravene, men det har ikke så mye å si om det er førstegangstjeneste. Er ikke som du blir kasta ut om du ikke klarer 3000 m på 9:30. Var selv inne med folk som ikke klarte verken en push-up eller sit-up...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...