Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei !

Har egentlig altid slitt med og vært den store gutten veide på mitt tyngste 125 kg når jeg var 18 år og forsto da at jeg måtte endre meg. startet med og bynne og fokusere på mat mere og klarte det gikk ned til 96 kg med og bare spise litt mere rett og gå turer. er foresten 186 høy

for ca 1 år siden klarte jeg og få en stygg skade i rygg og begge skuldre og fikk beskjed om at det var lite sansynelig at jeg kom til og klare og stå og gå mere en 1 time i slenge. Jaja tenkte jeg og skulle bevise at dette var feil i prosesen til og lære meg å gå igjen så mistet jeg alt av muskler jeg hadde i overkroppen og fikk en sykt dårlig foroverbøyd holdning. men nå går jeg igjen og har akkurat fått lov av leger og div og trene styrke. bynte og trene overkropp 10 april og lå da på et benkpress med hantler på ca 18 kg i dag på trening var jeg oppe på 30 kg så skal vell ikke klage på fremgangen trener nå styrke 6 ganger i uken av program tildelt av PT og mens jeg gjør dette prøver jeg også og gå ned i fett% veier akkurat nå ca 83 kg men har de 5 - 6 kg jeg vil bli kvitt spiser rundt 1200 kcal om dagen og på hvile dagen da jeg ikke trener styrke går jeg ca 1 - 1.5 mil kan desverre ikke jogge lengre pga skaden så må heller gå fort.

Må bare beklage norsken min da jeg sliter med skrive vansker og håper folk forstår det jeg skriver

Har da noen spørsmål : Farlig og bare ligge på 1200 kcal når jeg trener ca 2 timer om dagen og på jobb er jeg også i aktivitet hele dagen ?

Bruker også Kreatin og proteinpulver og passer på og få i meg det av vitaminer jeg trenger føler meg heller aldri sliten eller trøtt lengre

Takker for svar og kommer flere spørsmål :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21553-ned-i-fett-og-opp-i-muskler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes bare ett riktig svar på spørsmålet ditt; JA, å ligge på 1200 kcal på treningsdager er IKKE BRA. Din basalforbrenning (det kroppen din trenger når du ligger i koma) ligger sannsynligvis på rundt 17-1800 kcal. Når du i tillegg går, står, trener, puster og er oppegående trenger du MYE mer å gå på. Organene dine trenger mer å gå på. Anbefaler deg å legge deg en god den høyere ASAP. Gå inn på Fitnessbloggens energikalkulator på Facebook og reng ut hvor mye du trenger for å ligge på vedlikehold. Trekk deretter fra 300-500 kcal for å se hvor mye du skal ligge på for å gå litt i underskudd. :) Hvordan spiser du iløpet av en dag til vanlig?

Hei !

Har egentlig altid slitt med og vært den store gutten veide på mitt tyngste 125 kg når jeg var 18 år og forsto da at jeg måtte endre meg. startet med og bynne og fokusere på mat mere og klarte det gikk ned til 96 kg med og bare spise litt mere rett og gå turer. er foresten 186 høy

for ca 1 år siden klarte jeg og få en stygg skade i rygg og begge skuldre og fikk beskjed om at det var lite sansynelig at jeg kom til og klare og stå og gå mere en 1 time i slenge. Jaja tenkte jeg og skulle bevise at dette var feil i prosesen til og lære meg å gå igjen så mistet jeg alt av muskler jeg hadde i overkroppen og fikk en sykt dårlig foroverbøyd holdning. men nå går jeg igjen og har akkurat fått lov av leger og div og trene styrke. bynte og trene overkropp 10 april og lå da på et benkpress med hantler på ca 18 kg i dag på trening var jeg oppe på 30 kg så skal vell ikke klage på fremgangen trener nå styrke 6 ganger i uken av program tildelt av PT og mens jeg gjør dette prøver jeg også og gå ned i fett% veier akkurat nå ca 83 kg men har de 5 - 6 kg jeg vil bli kvitt spiser rundt 1200 kcal om dagen og på hvile dagen da jeg ikke trener styrke går jeg ca 1 - 1.5 mil kan desverre ikke jogge lengre pga skaden så må heller gå fort.

Må bare beklage norsken min da jeg sliter med skrive vansker og håper folk forstår det jeg skriver

Har da noen spørsmål : Farlig og bare ligge på 1200 kcal når jeg trener ca 2 timer om dagen og på jobb er jeg også i aktivitet hele dagen ?

Bruker også Kreatin og proteinpulver og passer på og få i meg det av vitaminer jeg trenger føler meg heller aldri sliten eller trøtt lengre

Takker for svar og kommer flere spørsmål :)

Utrolig tøft av deg å jobbe deg opp i gjen!! :-) Og superbra at du vil holde på med styrketrening, men du er en høy mann, som sannsynligvis vil ha litt muskler (typisk mannfolk :-)), altså ikke bare gå ned i vekt, men være fit også. Og da, da trenger du mer enn 1200kcal. Det er det jeg har levd på selv alt for lenge, (jente, mye eldre, og en del lavere), og jeg holder på å bygge opp igjen forbrenningen (mye frustrasjon ha ha). Prøv den kcal kalkulatoren til fitnessbloggen på Facebook - den gir deg en pekepinn, og start derfra. Det er nok mange her som kan gi deg litt hjelp på veien også, og han PT'en din burde kunne gi deg en dult i riktig retning hvis du er ærlig med ham og forteller hvordan ståa er. Men, løsningen er ikke å ensidig kutte kalorier... det har jeg bittert erfart!

Masse lykke til!!!! :-)

Takk takk har vært mye tøffe tak med nedturer og oppturer fra skade til der jeg er nå.. Ikke kjempe godt og lære seg å gå med 2 knekte skuldre og 3 brudd i ryggen.

Spiser 1 ryvita knekkebrød og kreatin til frokost og fram til lunsj blir det store mengder vann. Typisk lunsj er ryvita knekke brød eller salat

Til middag er det som regel 200 - 300 gr rent kjøtt og en god del grønnsaker. Så er det jo kreatin og ripped før trening og proteiner etter trening kvelds varierer veldig va det går i tar også omega 3 og vitamin tilskudd kan godt hende jeg har regna helt feil men tror det skal være ca rett

Takk takk har vært mye tøffe tak med nedturer og oppturer fra skade til der jeg er nå.. Ikke kjempe godt og lære seg å gå med 2 knekte skuldre og 3 brudd i ryggen.

Spiser 1 ryvita knekkebrød og kreatin til frokost og fram til lunsj blir det store mengder vann. Typisk lunsj er ryvita knekke brød eller salat

Til middag er det som regel 200 - 300 gr rent kjøtt og en god del grønnsaker. Så er det jo kreatin og ripped før trening og proteiner etter trening kvelds varierer veldig va det går i tar også omega 3 og vitamin tilskudd kan godt hende jeg har regna helt feil men tror det skal være ca rett

Vet du - selv jeg, som tidligere har hatt anoreksi, og sliter med å få matpuslespillet til å gå i hop til tider - kan se at det der er "the recipe for disaster". Det går gjerne en stund, men så sier det stopp! Når kroppen din i tillegg rehabiliterer seg etter skade - du må ta vare på den!

Jeg kan ikke fortelle deg hva du skal spise, men du MÅ spise mer enn det der. Ta en titt på treningsloggen til noen av gutta her inne - de spiser ikke som småspurv akkurat (se f eks Stig Ingebrigtsens treningslogg.... motiverende vil jeg tro :-) ).

Annonse

2600 er vedlikehold, så prøv minst 21-2200 :-) du vil sikkert, slik jeg gjorde, tenke at det er mye, men man blir fort vant med det :-) fordelingen har du greie på? Jeg har blitt fortalt av kloke hoder her inne at det skal være ca 1 g fett/kg kroppsvekt, ca 2 g protein/kg kroppsvekt, og resten karbohydrater :-)bare videreformidler her altså, men leter du litt rundt er det anbefalinger som dette som blir delt videre her inne :-)

Ja søker egentlig all hjelp jeg kan få... Har lest mye frem og tilbake hær inne nå for og finne svar

Er ikke ute etter og bli en stor muskel men og komme meg i go form igjen sånn at neste gang jeg står oppå et fjell med ski på beina kommer jeg ned uten hjelp av norsk luftambulanse og 2 uker av livet mitt i koma

dagen økt

- Oppvarming 3D mølla 7kmh i 15 min og noen kontakt øvelser

- Liggende Rotatorcuff 2x15 5 kg

- Nedtrekk m/bredt grep 4x8 60 kg

- Sittende roing 3x8 55 kg

- Bicepscurl m/stang 4x8 25 kg

- Bicepscurl m/hantler 3x8 14 kg vær hand

- Bicepscurl i Kabel Myoreps 30 reps 35 kg ( maskin er helt fucka så er ikke så tungt som det skal være )

Har du ikke veldig mye bicepscurl?

Altså.... Mulig jeg sier noe idiotisk her men for meg kjennes det helt likt ut å gjøre de 3 greiene der.

Har ikke du fått med deg at man må ha MINST 10 sett med curls for å bli sterk??

Har ikke du fått med deg at man må ha MINST 10 sett med curls for å bli sterk??

Jo stemmer. Imorgen dropper jeg fullkropp, baseøvelser og hele pakken for å dedikere hele programmet til biceps. Går for 11 varianter for å få fart på sakene. Nå forstår jeg jo plutselig hvorfor de ikke vokser :cautious:

Annonse

Hehe.. Er vell heller pga skadene jeg har i armer og skuldre så gjør at jeg ikke kan løfte tungt men må slite de ut på andre måter. Så må derfor gjøre noen øvelser jævlig mye men ganske lett !!! Men takk for kritikk !

Sånn som i benkpress så er det sånn at løfter jeg feil og mister kontroll så vill jeg mest sansynelig ødelegge en skulder eller få større skader igjen.. har nesten ikke rotasjons bevegelser bakover med armene og sliter enda med og vri kroppen sidelengs.. kan heller aldri ta markløft og sånne øvelser igjen

det jeg trener som jeg har skrevet hær er bare det som kommer etter jeg har vært på behandling som jeg er ca 4 ganger i uka.. men forr all del kune ønska at jeg kunne trent sånn som alle andre

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...