Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Lurer på følgende: Startet med litt styrketrening for ca et år siden, men har ikke hatt særlig struktur på treningen før det siste halve året. Fikk lyst til å prøve Dietmar sitt nybegynnerprogram, noe jeg er igang med. Da jeg la inn målene la jeg på 20 kg på mark,benk og knebøy siden jeg tenkte at det kanskje var realistisk på 12 uker.... Er nå fire uker ut i programmet, og lurer på om jeg har lagt inn for lite. Løftet 130 i mark før jeg begynte, programmet sier jeg skal trene med alt fra 70-100 kg på en økt.

Blir man sterk av å løfte så lett? er vel det spørsmålet koker ned til.....

Fortsetter under...

Dietmar er dritkjedelig, men gir garantert økning i styrke over tid.

Ville heller kjørt 5x5 og brukt opp "nybegynnerboosten" og startet med dietmar når ting begynner å progresere saktere :)

Du lyver !!! :cry: Dietmar er kjempe morsomt. Jeg trives veldig godt med det. Men på den andre siden, så er jeg veldig enig i at 5x5 er et bedre alternativ for en nybegynner (y)

Du lyver !!! :cry: Dietmar er kjempe morsomt. Jeg trives veldig godt med det. Men på den andre siden, så er jeg veldig enig i at 5x5 er et bedre alternativ for en nybegynner (y)

Jeg vil slenge meg på å si at Starting Strength er enda bedre.

Annonse

Ok, takk for svar. Tenker jeg gjør ferdig de 12 ukene før jeg bytter program. Får justere litt opp i noen øvelser.

Føles litt meningsløst når programmet sier jeg skal trene med 20-25 kg i frontpress og 40-50 i smal benk.

En fordel med Dietmar jeg har merket er at man får jo terpet litt teknikk med så mange lette løft.

Takk igjen..

Litt vanskelig spørsmål, kanskje, men hvor tungt skal det være ideelt sett?

Skal man være helt sprengt det siste settet eller hva?

Normalt legger man inn 2,5kg økning i bøy , mark og benk i forhold til din nåværende 1RM hver syklus. Ja, jeg vet det virker lite. I starten vil man ha større økning enn de 2,5 kg, men ettersom man kommer opp på tunge vekter er økning på 2,5 mer vanlig.

Annonse

Før du kuker rundt med innstilingene til programmet, tenk for deg selv: Dette programmet er lagd i samarbeid med landslagstreneren i Styrkeløft. Har jeg på noe som helst område mer kompetanse enn han, slik at mine modifikasjoner vil gjøre dette bedre?

Mest sannsynlig vil svaret ditt være nei(går jeg utifra). Grunnen til at programmet virker lett, er fordi det fokuserer på tunge baseøvelser 3 ganger i uka, skal man ha økt mengde i programmet, må intensiteten på øktene ned, så enkelt er det.

Jeg hadde gode økninger med Dietmar selv, og jeg tror jeg stilte knebøyen min under pers, da jeg satte opp programmet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...