Gå til innhold

Anbefalte innlegg

bare lurte på om noen så denne ukas episode.

Hadde den summende i bakgrunnen her mens jeg spiste middag (ironisk nok så ser jeg på slankeprogram mens jeg spiser ?!?! :)) og fikk med meg at ha visstnok gikk opp FEMTEN kg muskler på tre måneder.... seriøst !? Er dette fysisk mulig?! Mener å ha lest at det er svært begrenset hvor mye ren muskelmasse en kan bygge i løpet av et år..

Det skal nevnes at fyren veide godt over 250 kilo - hvis det er relevant. Men trening var det lite med - han beveget litt mer på seg men ikke noe "systematisk" styrketrening, eller styrketrening i det hele tatt..

Er rett og slett bare nysgjerrig; er det denne vekta/fettmåleren som suuuuger eller går det ann å bygge 15 kg (!!!) muskler på tre måneder?!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21058-en-ny-start-med-kari-j/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Hun bruker vel Tanita-vekt? Har hørt flere ganger at den er veldig varierende på hvor gode resultatene faktisk er.

Jeg nekter å tro at en kan legge på seg 15kg muskler på 3 mnd med så lite aktivitet som vedkommende hadde! :p

Hvis du skriver av det tanita vekter gir ut bortsett fra kroppsvekta så er vell det konklusjonen..Tanita er noe realt tull... :p

Ja, jeg ble overrasket over at hun stolte så mye på vekta si, og at hun ikke bruker InBody eller lignende.

Inbody også...er utrolig varierende...

At de ikke bare kunne brukt gode gamle målebånd og vekta? Men skjønner, er utrolig motiverende for folk å lese de lappene fra InBody o.l..Sentrene tjener fett på det.

Så den episoden jeg også. Og hvis jeg ikke husker feil reagerte hun på de 15 kg muskelmasse selv. Mener å huske at hun sa at når hun hadde valgt å bruke akkurat den vekta som måleredskap så fikk de bare forholde seg til de tallene den gav. Men jeg syns ikke det hørtes ut på måten hun sa det på som at hun faktisk trodde at dette var mulig.

Annonse

Uten å ha sett episoden selv, så jeg Asle kommenterte at det var snakk om 15kg fettfri masse, og det er som kjent ikke bare muskelmasse :)

Hun påpekte det som "muskelmasse", men såklart mulig hun ikke kan med vekta, men bare er prakka på den av tv-serie-folka og sponset av leverandøren.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...