Gå til innhold

Turmat?


Afterall

Anbefalte innlegg

Gjest nobro
ETApower funker fjell. Om det går på minus siden og gassen ikke er gass lenger, er det bare å snu boksen på hode slik at det renner ned slangen å til forvarmeren ;)

Fordelen med stormkjøkken kontra de man bare skrur på boksen er skjerming mot vind.

Har du det selv? Evt erfaring med det? Stemmer det at man må ta av vindbeskyttelsen om man skal bruke stekepannen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke akkurat den, men stort sett lik. På min trenger jeg ikke ta av vind beskyttelse. Det er 3 stk "armer" man vipper opp for att det skal komme luft ned til brenneren ved bruke av stekepanne. Ved bruk av kjele er de slått ned, slik at kjele kommer ganske langt ned i vindbeskyttelsen. Ville tro det var det på denne også. Om ikke vil jeg si den er ubrukelig og gått for en annen type. Jeg bruker min på vidda vinterstid uten problem. Eller, fikk ikke fyr i det hele tatt ved 31- i vinter uten at gassen hadde fått litt varme i soveposen først, men det er nå ganske ekstremt :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vil si litt om hva slags utstyr dere bruker når dere lager mat i felt? Skal gå til innkjøp av "turkjøkken" ganske straks og er litt usikker på hvilken løsning jeg skal gå for. Det blir mest sannsynligvis gass og jeg vil ha 1 kjele og 1 panne, så praktisk som overhodet mulig:) Kjekt om denne tråden også kan ha rom for dette!

Ei steikepanne og en kaffekjele er i grunn det jeg har med. Har en noe liberal holdning til bålforbudet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobro
Jeg har ikke akkurat den, men stort sett lik. På min trenger jeg ikke ta av vind beskyttelse. Det er 3 stk "armer" man vipper opp for att det skal komme luft ned til brenneren ved bruke av stekepanne. Ved bruk av kjele er de slått ned, slik at kjele kommer ganske langt ned i vindbeskyttelsen. Ville tro det var det på denne også. Om ikke vil jeg si den er ubrukelig og gått for en annen type. Jeg bruker min på vidda vinterstid uten problem. Eller, fikk ikke fyr i det hele tatt ved 31- i vinter uten at gassen hadde fått litt varme i soveposen først, men det er nå ganske ekstremt :p

Det hørtes veldig ut som Trangia sin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...