Gå til innhold

BCAA


KoRnich

Anbefalte innlegg

Dette kan du ikke mene?

joda, synes det er greit å prøve ting selv. og synes som oftest at det er mer tillitsvekkende å høre på personer som har prøvd noe selv en personer som henviser til akademiske teorier/bevis, som jeg ikke aner opphavet til. sier ikke at dere som har studert ernæringsfysiologi har feil hele tiden - tror tvert imot at dere som regel har helt rett.

men får jeg en anbefaling barsert på personlige erfaringer så blir jeg nyskjerrig å vil prøve :) (unntaket vil være når folk skryter hemningsløst av heroin ol. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

joda, synes det er greit å prøve ting selv. og synes som oftest at det er mer tillitsvekkende å høre på personer som har prøvd noe selv en personer som henviser til akademiske teorier/bevis, som jeg ikke aner opphavet til. sier ikke at dere som har studert ernæringsfysiologi har feil hele tiden - tror tvert imot at dere som regel har helt rett.

men får jeg en anbefaling barsert på personlige erfaringer så blir jeg nyskjerrig å vil prøve :) (unntaket vil være når folk skryter hemningsløst av heroin ol. )

Hahahaha, herlig sammenlikning :p Men for all del, bare å prøve seg frem.

Lykke til (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å lete meg fram om når og hvor mye bcaa man skal ta ...men... Hjelp...??

Hvorfor føler du at du trenger BCAA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

E du allti lika vanskelige å få svar ut av ?;) som han andre lenger oppe her, kcal underskudd.. Men har du noen andre meninger eg ikje har fått me meg så spytt ut ?:) å nå har eg d jo hjemma så koffår ikje :)

Nei, det er jeg ikke ;)

Ta en shake med 14 g, ca en scoop før trening hvis du mener det er nødvendig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E du allti lika vanskelige å få svar ut av ?;) som han andre lenger oppe her, kcal underskudd.. Men har du noen andre meninger eg ikje har fått me meg så spytt ut ?:) å nå har eg d jo hjemma så koffår ikje :)

Fordel det utover dagen. Ta til frokost, før trening, under trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så då e d vell litt sånn hips om haps koss eg tar d då siden dåkkår svarte så forskjellig ;p

Ja, du bestemmer helt selv. Men personlig så ser jeg ikke poenget i å innta BCAA flere ganger fordelt utover dagen dersom du inntar nok protein. Selv om du er i underskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare et lite spørsmål? Er ikke sånn sykt ekspert på BCAA / Aminosyrer, men tar det nå likevel som supplement. Men leste forleden dag at proteinpulveret jeg bruker inneholder mye BCAA fra før? er det vits da å ta det i pilleform vedsidenav?

Bruker denne proteinen : Gold Standard 100% Whey Protein by Optimum Nutrition at Bodybuilding.com - Lowest Prices on Gold Standard 100% Whey Protein!

som inneholder :

Typical Amino Acid Profile Per Serving

Essential Amino Acids (EAAs)

Tryptophan

405mg

Valine

1422mg

Threonine

1654mg

Isoleucine

1573mg

Leucine

2531mg

Lycine

2233mg

Phenylalanine

748mg

Methionine

492mg

Nonessential Amino Acids (NAAs)

Aspartic Acid

2508mg

Serine

1126mg

Glycine

412mg

Alanine

1180mg

Conditionally Essential Amino Acids (CAAs)

Arginine

505mg

Cystine

494mg

Tyrosine Acid

703mg

Histidine

423mg

Proline

1509mg

Glutamine & Precursors

4082mg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste proteinpulver inneholder mer enn nok BCAA, spesielt leucine som er den viktigste. Så svaret er nei, det er ikke vits

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste proteinpulver inneholder mer enn nok BCAA, spesielt leucine som er den viktigste. Så svaret er nei, det er ikke vits

Takktakk :-) Da sparer jeg BCA pillene til jeg går tom for proteinpulver, og bruker det heller som supplement når jeg får "penger" nok til å spise tilstrekkelig sunt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er et godt poeng. men dersom det han sier ,sett bort fra en agenda om å pushe varer, stemmer så vil ikke BCAA føkke opp dietten dersom du må kjøre litt hardt 2-4 uker

Nei, så absolutt ikke. Tilskudd av BCAA vil ikke fucke opp dietten. På ingen måte. Jeg ønsker bare at folk skal forstå seg på BCAA fra et mer fysiologisk perspektiv. Ønsker ikke å generalisere, men det er mange som bruker alt for mye penger på produkter de absolutt ikke vil ha noe utbytte av. Da snakker jeg om preworkout med navn som " GetHugeRonnieColemanStyleHardcorePumpCrazyVeinBloodRushRipped", greit jeg overdriver en del. Men du tar poenget mitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...