Gå til innhold

økt muskelmasse + jogging

Oyvind_93

Anbefalte innlegg

Yo

I det siste har jeg Bulket mye. Har lagt på meg en del muskelmasse,

men også mye fett. Vil enda ha mer muskelmasse, Samtidig som jeg vil

Gå ned i fettprosent. Så jeg lurer på hvordan jeg kan kombinere jogging og legge på seg mer muskelmasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan gjerne jogge litt hvis du vil det. To ganger i uka i snitt bør være maks mengde. Litt jogging som oppvarming er også greit om du ønskrr det.

Jeg har en tendens til å gå litt ned i vekt og fettprsent uten å gå ned særlig i styrke når jeg har et par greie kardioøkter i uka. Jeg vet ikke hvorfor det ser ut til å fungere. Kanskje bare kalorireduksjonen som gjør det. Men mulig kondisjonstrening har en annen gunstig virkning på fettprosenten også.

Tom Venuto er tilhenger av denne måten å redusere kroppsfett på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp joggingen som buffer for å gå ned i fettprosent, det tar kostholdet seg av mens du øker i muskelmasse

Forsto ikke helt hva du mente :p

Mener du jeg bør droppe joggingen, og istedenfor legge om kostholdet? I så fall er problemet at jeg

har mye høyere fokus på karbs enn proteiner. Tror ikke jeg kommer til å gå ned så mye......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gå ned i fettprosent handler om kcalunderskudd, i tillegg å stimulere nok signaler til å beholde muskelmassen ved å trene styrketrening.

Å jogge gir ikke kroppen noe signaler om å akkurat beholde muskelmassen og at det brenner litt kalorier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har samme problemstilling selv. Droppa løping de siste 9 månedene for å gå opp i vekt. Har klart å gå opp 7 kg, og nå kommet opp til målet mitt som var 80kg. Nå kunne jeg tenkt meg og begynt med intervaller igjen. Ser for meg å løpe 4x4 intervaller 1-2 ganger i uka i tillegg til å fortsette med styrketrening 3 ganger i uka. Vil dette tære for mye på musklene, eller gjelder det bare å spise mer?

Målet er som alle andre mindre fettprosent og mer muskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...