Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du kan gjerne jogge litt hvis du vil det. To ganger i uka i snitt bør være maks mengde. Litt jogging som oppvarming er også greit om du ønskrr det.

Jeg har en tendens til å gå litt ned i vekt og fettprsent uten å gå ned særlig i styrke når jeg har et par greie kardioøkter i uka. Jeg vet ikke hvorfor det ser ut til å fungere. Kanskje bare kalorireduksjonen som gjør det. Men mulig kondisjonstrening har en annen gunstig virkning på fettprosenten også.

Tom Venuto er tilhenger av denne måten å redusere kroppsfett på.

Dropp joggingen som buffer for å gå ned i fettprosent, det tar kostholdet seg av mens du øker i muskelmasse

Forsto ikke helt hva du mente :p

Mener du jeg bør droppe joggingen, og istedenfor legge om kostholdet? I så fall er problemet at jeg

har mye høyere fokus på karbs enn proteiner. Tror ikke jeg kommer til å gå ned så mye......

Å gå ned i fettprosent handler om kcalunderskudd, i tillegg å stimulere nok signaler til å beholde muskelmassen ved å trene styrketrening.

Å jogge gir ikke kroppen noe signaler om å akkurat beholde muskelmassen og at det brenner litt kalorier

Annonse

Har samme problemstilling selv. Droppa løping de siste 9 månedene for å gå opp i vekt. Har klart å gå opp 7 kg, og nå kommet opp til målet mitt som var 80kg. Nå kunne jeg tenkt meg og begynt med intervaller igjen. Ser for meg å løpe 4x4 intervaller 1-2 ganger i uka i tillegg til å fortsette med styrketrening 3 ganger i uka. Vil dette tære for mye på musklene, eller gjelder det bare å spise mer?

Målet er som alle andre mindre fettprosent og mer muskler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...