Gå til innhold

Bivirkninger med Krea-Bolic


JeremyScoll

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et par spørsmål angående kreatin.

Har trent i snart 6 måneder hvor jeg kun har brukt proteinpulver som kosttilskudd og det forsåvidt funket bra. Men jeg har alltid hatt lyst å prøve kreatin etter alt det bra jeg har hørt om det. Men har også hørt mye om bivirkninger.

Over til spørsmålet mitt; Jeg er 17 år og som de fleste på min alder har jeg kviser. Jeg er ikke dekket i kviser, men har et par her og der (I fjeset og litt på ryggen). Og vi alle har vell hørt skrekk historier om hvor mye kviser man kan få av kreatin. Jeg har en venn som som går på kreatin (Han er ikke plaget av kviser), og han har ikke kviser av å bruke det, men siden jeg har kviser fra før vil jeg tro at det er en stor sjangs for meg å få mer av kreatin. Jeg har planer om å bestille http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/krea-bolic-270-kapsler-2 (Nei, bestiller det ikke fordi det har "Bol" i navnet)

Så er det noen her som har prøvd dette produktet uten bivirkninger eller brukt annen kreatin uten å få kviser?

Btw, first post så hvis jeg gjorde noe feil med å poste denne så si ifra! Setter stor pris på alle svar jeg kan få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Er bull ja, får ikke kviser av kreatin. Som suriamalles skriver sparer du penger på monohydrat kontra krea-bolic (uten at du mister nevneverdig effekt).

Det er forresten også rimelig irrelevant når på døgnet du tar kreatin, og du trenger ikke kjøre oppladningsfase eller andre ting som det ofte står på boksene. Bare få i deg fire-fem gram hver dag, så er du good to go :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bull ja, får ikke kviser av kreatin. Som suriamalles skriver sparer du penger på monohydrat kontra krea-bolic (uten at du mister nevneverdig effekt).

Det er forresten også rimelig irrelevant når på døgnet du tar kreatin, og du trenger ikke kjøre oppladningsfase eller andre ting som det ofte står på boksene. Bare få i deg fire-fem gram hver dag, så er du good to go :)

"Anbefalt bruk: Som kosttilskudd tar du 1 porsjon (6 kapsler) straks om morgenen. På treningsdager tar du 1 porsjon rett før du skal trene."

Så det er altså ikke nødvendig å følge? Tror iallefall jeg kommer til å glemme å ta de et par ganger da, så trøtt jeg er om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har spist opp tre - fire bokser KreaBolic uten at jeg har fått verken kviser. KreaBolic har bra effekt på meg. synes også det er greit at det er i kapsler, da det gjør ting litt enklere

Ja, noen av grunnene til at jeg vil kjøpe den i steden for kreatin i pulverform er fordi kapsler blir lettere. Blir litt mye hvis jeg skal styrte ned på en shaker med proteinpulver og kreatin før/etter trening. Du sa den hadde bra effekt på deg, lyst å forklare litt? Litt nyskjerig på hva jeg har i vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke høre på "bivirkninger", alt er jo farlig nå til dags.

Haha sant det. Eneste bivirkningen jeg bryr meg om når det gjelder kreatin er at det med kviser. Som sagt, jeg vil ikke ha mer en nødvendig. Alle de andre bivirkningene jeg har hørt er ganske urealistiske, så velger å ikke tro på de med mindre jeg får noe "source" på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kreatin finnes naturlig i en del mat - som rødt kjøtt. Hovedfunksjonen er å øke energitransport til musklene. På kort sikt gir dette større utholdenhet på lange treningsøkter. På litt lengre sikt økes restitusjonen mellom øktene. Har du høyt volum på treningen (cardio/fotball/mange reps etc.) kan du altså merke at du har mer energi enn vanlig på slutten av treningsøkten. Du vil også kunne trene oftere uten at du er for sliten fra tidligere økter. (F eks trene hver muskelgruppe hver 3 dag istf. hver 4).

Muskeløkning pga kreatin er mer indirekte- med kreatin kan du trene litt hardere (ev oftere), noe som vil gi bedre resultater. Om du tusler rundt på gymmet 1-2 ganger i uken, er ikke dette vel anvendte kroner :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Slimchance. Jeg trener mandag, onsdag, torsdag og fredag. Styrke hver gang, så tror jeg skal få bra utbytte av kreatin. Jeg spiser ikke så mye kjøtt, eller så mye mat egentlig siden jeg prøver å kutte ned på fettprosenten før sommeren. Men, tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, noen av grunnene til at jeg vil kjøpe den i steden for kreatin i pulverform er fordi kapsler blir lettere. Blir litt mye hvis jeg skal styrte ned på en shaker med proteinpulver og kreatin før/etter trening. Du sa den hadde bra effekt på deg, lyst å forklare litt? Litt nyskjerig på hva jeg har i vente.

på en økt med tung belastning så føler jeg at jeg har utbytte av å ta et ekstra sett i de periodene når jeg går på kreatin.

evt at du klarer å holde målsatte reps ut hele øvelsen; øvelse som ellers ville vært 6, reps 5, reps 4, reps blir 3*6 reps.

litt placebo effekt har jeg nok også av kreatin siden jeg er "fan". men for min del er det mye lettere å holde jevn progresjon i perioder med kreatin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kreatin i seg gir ikke kviser, men nå vet man aldri sikkert hva slags komplikasjoner det man putter i seg lager. Mot kviser vil jeg anbefale omega3, vitamin D (evt. multivitamintilskudd hvis du har mangler). Det funker! - og helst ved siden av et noen lunde balansert kosthold.

Jeg prøvde ut krea-bolic en måneds tid, like etter nyttår. I likhet med annet stuff som "funker", følger som regel symptomer. Jeg fikk tørr hud, og det var greit. Jeg var litt av og på krea-bolic, fordi jeg følte unormalt press og vondt i hode, selv ved stillesitting. Følte meg uvel, og ubehaget fikk meg til å slutte. Gikk over til kreatin monohydrate, og det er ypperlig! (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...