Gå til innhold

Din beste oppskrift på fiskekaker


Opheliia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har aldri laget fiskekaker, men legg gjerne ut oppskrift! Elsker fiskekaker og fiskegrateng. Mmmmmmmmm......! Fiskekaker på brødskiva til kvelds.. *drømmer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan legge ut den kjæresten vil jeg skal lage :).

Jeg bare håpet på en sunnere variat :p

Dette er til 4 porsjoner (jeg bruker ikke mel..)

  1. 1 stk blokk torsk
  2. 3 stk store poteter
  3. 2 stk egg
  4. hvetemel til panering
  5. griljermel til panering

Ha ca. 2 dl vann i to kjeler, og kok opp. I mellomtiden skreller du potetene og kutter dem i små terninger. Fisken skjærer du i større biter.Ha potetene i kjelen etter hvert som de kuttes. Kok til de er møre (ca. 10 minutter).Ha salt i fiskevannet, og la fisken trekke til den er kokt (ca. 5 minutter). Hell av vannet og la poteter og fisk dampe av seg.Mos fisk og poteter grovt sammen med en gaffel.Sett fram fire lave skåler – én med eggene som du pisker lett sammen, én med hvetemel, én med griljermel og én med kaldt vann. Form fiske- og potetmosen til små kaker. Bruk hendene. Dypp hendene i vannet mellom hver kake. På den måten blir kakene lettere å forme. Dypp fiskekakene først i mel, så i egg og til slutt i griljermel.Stek i stekepanne på middels varme til de er gylne. 2–3 minutter på hver side er nok siden kakene allerede er kokt.

Oppdatering:

Å bruke mandelmel og fiberfin istedenfor hvetemel/griljermel til panering blir bare tull..så det blir bare fiskekaker^^..som også er most sammen mye mer enn oppskriften sier (jeg liker ikke fisk:unsure:).

Men de ser veldig fine ut der de ligger i stekepanna. Har ikke smakt dem enda :) Men blir sikkert bra!

Ps! Det kan være lurt å ta fisken av fryseren 5 min før du skal bruke den...det gjorde ikke jeg.

Med kun fisk og potet blir næringsinnholdet ca:

485 kcal

1,5 g fett

77 g protein

39 g karbohydrat

Jeg fikk 12 små fiskekaker..så pr stk blir det da ca:

40,4 kcal

0,1 g fett

6,5 g protein

3,25 g karbohydrat

Dette skal liksom være 4 porsjoner..jeg sier max 2 porsjoner:whistling:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn007

Fiskekaker in my <3 altså! Reiste en gang 2 timer med tog pga fiskekaker! De er såååå gode på ica (?) i Egersund :p Var litt fordi det var en russeknute også, men hadde lett gjort det igjen! Bare synd at de er "tradisjonelle" altså med mel å sånn...:meh:

Håper noen har en kjempe god oppskrift som er sunnere enn den tradisjonelle :D Fiskekaker <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Brukernavn007
Pofiber kan man bytte ut med mel :) Glutenfritt, nesten kalorifritt og kjempebra bindemiddel. Bruker det i alt fra burgere til pannekaker.

F eks

- fisk

- 1egg

- 1-2ss pofiber avhengig av hvor mye fisk man har

- div krydder

Skal man panere kan man også bruke kruskakli eller knust knekkebrød + krydderblanding ;)

Pofiber? Hva er det og hvor får man kjøpt det? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn007
http://www.semperglutenfritt.no/glutenfrie-produkter/mikser/pofiber

Kjøpes på helsekost, velassosierte butikker og sverige. Koster 20kr elns :)

Oooh, nice :D Skal se på helsekosten her om de har :D Noe de sikkert har, hun tar inn alt hun som driver den nemlig :p Tror jeg klarte å overtale henne til å ta inn tagatose syltetøy også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn007
Du får ofte tak i pofiber på matbutikkene også..der hvor det glutenfrie står :)

Bortsett fra på Rema. Hvis de i det hele tatt har det på Rema 1000? Der pleier alt av glutenfrie varer stå spredd.. irriterendes :p Haha

Haha, Rema er vel kjent for å skille seg litt ut ;) Men utrolig tungvint da å plassere glutenfrie produkter all over the place :confused: Da er Ica bedre! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, Rema er vel kjent for å skille seg litt ut ;) Men utrolig tungvint da å plassere glutenfrie produkter all over the place :confused: Da er Ica bedre! :D

Jepp, jævlig tungvint hvis jeg får lov å si det slik :p. Jeg spurte en gang hvorfor ikke bare ha det i ei hylle (jeg har sett et par Rema-butikker som har startet med det nå) og svaret var "nei, det skal være sånn". Seriøst? Det er ikke akkuratt sånn at de glutenfrie alternativene hoper seg opp på Rema-butikkene om de så plasserer de i ei og samme hylle..de skal derimot få en liten :thumbsup: for at de klarer å putte all glutenfri brød som er frossen på samme sted i fryseren;).

Men som du sier, ICA (og andre større butikker) er mye bedre ifh til glutenfrie alternativer. Eller så har helsekosten ofte litt utvalg, både glutenfritt og soyaprodukter. Litt dyrere, men du får det nå iallefall der.

Visste dere at 3 glutenfrie skoleboller koster rett under 100 kr på Meny? No kidding. Flaks jeg ikke spiser skoleboller:p.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn007
Jepp, jævlig tungvint hvis jeg får lov å si det slik :p. Jeg spurte en gang hvorfor ikke bare ha det i ei hylle (jeg har sett et par Rema-butikker som har startet med det nå) og svaret var "nei, det skal være sånn". Seriøst? Det er ikke akkuratt sånn at de glutenfrie alternativene hoper seg opp på Rema-butikkene om de så plasserer de i ei og samme hylle..de skal derimot få en liten :thumbsup: for at de klarer å putte all glutenfri brød som er frossen på samme sted i fryseren;).

Men som du sier, ICA (og andre større butikker) er mye bedre ifh til glutenfrie alternativer. Eller så har helsekosten ofte litt utvalg, både glutenfritt og soyaprodukter. Litt dyrere, men du får det nå iallefall der.

Visste dere at 3 glutenfrie skoleboller koster rett under 100 kr på Meny? No kidding. Flaks jeg ikke spiser skoleboller:p.

What!? 100 spenn for 3 jævla boller!?:eek: Drøyt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn007
Ja. Det er latterlig dyrt:p. Enda en god grunn for å ikke spise sånn;)

Mhm! Det er jo ran jo! :eek::rofl: Har gått rundt å ristet på hodet for meg selv pga dette her i hele dag, det er jo sykt :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...