Gå til innhold

4 ukers diett?


Engla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Større fremfor veltrent? Jeg er 156cm og har ikke stor, men veltrent underkropp (syns jeg selv ihvertfall).

Jeg spiser forresten ca 2000 kcal pr dag og jeg veier 48 kg så tror dere trygt kan hive nedpå. Ser forresten slankere ut nå enn da jeg spiste 600 kcal til dagen.

PS: Jeg har altså gått ned i magemål etter jeg begynte å spise mer (ergo også løfte tyngre)

hmm.. ¤8 kg er da 5kg mindre enn meg og vi har lik høyde, haddde jeg også veid det hadde jeg vært fornøyd. men da har jeg vel 4kg mer på rumpe og lår enn deg og det er ikke pent:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan man ikke spiser mer enn 100 gram protein?? feks 200 gram protein om dagen til 52kg kroppsvekt?

Du kan spise mer protein, men 200gram ser jeg for meg er vanskelig å få til? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overskuddsprotein blir brutt ned til glukose, altså et karbohydrat. Da er det både lettere for kroppen og billigere for lommeboka å spise karbohydrat i utgangspunktet. 4g/kg med protein er svært høyt. Jeg vet ikke om det har noen skadelig effekt hos friske individer, men det legger i hvert fall en unødvendig påkjenning på kroppen. Vegard L, jeg vet ikke om så høye mengder protein er nok til å påvirke nitrogenbalansen? Jeg vil i alle fall tro at blodverdier av både urinsyre og urinstoff vil kunne øke, og det ser jeg ikke poenget i. Kroppen bruker ikke mer protein enn den trenger, og den trenger virkelig ikke så mye ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

oki=) som i dag f.eks. spiste jeg 350 gram med kyllingsalat til lunsj.. hehe

Smart :) Men du vet 350 gram kylling ikke er 350gram protein, sant? (ikke for å virke teit nå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki skjønner.. for jeg har hatt en lavkarbo livsstil i noen år så er derfor det har blitt sånn. men da kan jeg spise mer fett og karbs med god samvittighet nå da så lenge det er "sunt" og grovt.?:)

Lavkarbo skal ikke være høy-protein og lavfett og lavkarb. Det skal være moderat protein, høyfett og lavkarb. Du kan fint øke begge næringsemnene på bekostning av protein. Det er bare tull at protein er sunnere enn fett eller karbohydrater. Du kan spise akkurat hva du vil med god samvittighet. Det er ikke slik at hver eneste kalori du putter i munnen er nødt til å ha en funksjon utover det å være nettopp en kalori - men du bør ha hovedvekt på kalorier med tilhørende næringsstoffer.

Fett | Frisk og Funksjonell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm oki da er det ikke rart i ting står stille gitt;)) bare det å balansere dette da.. kan jeg spørre om hva du synes om en typisk dag som dette siden du tydeligvis har mer peil enn meg? :

FRokost skyr eller kesam eller proteinshake

mellommåltid skyr eller en karbonade

lunsj salat med kylling el kjøtt, eller knekkebrød med magert pålegg, halv kylling

før trening 1 eple eller nutrilett

middag fisk el kjøtt med grønnsaker, sjelden ris,poteter eller saus

proteinshake

kvelds om det ble tidlig middag, shake eller proteinbar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale Shapeup, her kan du få god oversikt over hva ting inneholder og hva du får i deg :) Bare ikke gå på smellen med å fanatisk telle og veie hver ert..

ShapeUp Club | Login

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jada, vet jo det.. men en halv kylling er nok rundt 100 gram protein uten bena,fettet og skinnet;)

For enkelhets skyld kan du tenke at all ren fisk og kjøtt inneholder 20g protein per 100g. Egentlig kan dette variere fra 16-17 til 25 eller noe sånt, men om du regner med 20g så er du godt innenfor i lengden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neida har vært innom den men ikke vært såå opptatt av det

Det er ihvertfall et godt hjelpemiddel om du lurer på om maten du spiser er "god nok"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm oki da er det ikke rart i ting står stille gitt;)) bare det å balansere dette da.. kan jeg spørre om hva du synes om en typisk dag som dette siden du tydeligvis har mer peil enn meg? :

FRokost skyr eller kesam eller proteinshake

mellommåltid skyr eller en karbonade

lunsj salat med kylling el kjøtt, eller knekkebrød med magert pålegg, halv kylling

før trening 1 eple eller nutrilett

middag fisk el kjøtt med grønnsaker, sjelden ris,poteter eller saus

proteinshake

kvelds om det ble tidlig middag, shake eller proteinbar

Synes du har lite frukt og grønnsaker. Som sagt, sats på hele 800g om dagen! Ellers spiser du svært, svært lite. Anbefaler deg å ta til deg det jeg skrev tidligere og fylle opp 2000kcal. Det kan for eksempel gjøres slik, bygget ut fra det du sa:

Frokost:

Skyr med 20 mandler og en banan. To knekkebrød med pålegg, gjerne makrell i tomat eller røkt laks. Ost er også et godt alternativ - flere osteskiver og ikke velg magerost. Hiv på med pålegg! Ost og skinke sammen, egg og majones, leverpostei med bacon, mange gode påleggsalternativer!

Mellommåltid:

En boks vanlig vaniljekesam med bær eller en frukt og en neve valnøtter.

Lunsj:

Salat med masse ulike grønnsaker, ett egg og en halv kylling kylling, en liten skje kaldpresset olivenolje over og en halv avokado i. Enten med bønner i eller med et halvt grovt rundstykke med meierismør ved siden av.

Før trening:

En frukt.

Middag: minst 200g kjøtt, grønnsaker og en god del potet/ris med saus. To-tre poteter eller 100g tørr ris bør holde.

Kvelds:

Shake er greit om du liker det. Med melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du har lite frukt og grønnsaker. Som sagt, sats på hele 800g om dagen! Ellers spiser du svært, svært lite. Anbefaler deg å ta til deg det jeg skrev tidligere og fylle opp 2000kcal. Det kan for eksempel gjøres slik, bygget ut fra det du sa:

Frokost:

Skyr med 20 mandler og en banan. To knekkebrød med pålegg, gjerne makrell i tomat eller røkt laks. Ost er også et godt alternativ - flere osteskiver og ikke velg magerost. Hiv på med pålegg! Ost og skinke sammen, egg og majones, leverpostei med bacon, mange gode påleggsalternativer!

Mellommåltid:

En boks vanlig vaniljekesam med bær eller en frukt og en neve valnøtter.

Lunsj:

Salat med masse ulike grønnsaker, ett egg og en halv kylling kylling, en liten skje kaldpresset olivenolje over og en halv avokado i. Enten med bønner i eller med et halvt grovt rundstykke med meierismør ved siden av.

Før trening:

En frukt.

Middag: minst 200g kjøtt, grønnsaker og en god del potet/ris med saus. To-tre poteter eller 100g tørr ris bør holde.

Kvelds:

Shake er greit om du liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...