Gå til innhold

Beinhinnebetennelse au au!


Jon A

Anbefalte innlegg

Jeg ville forsøkt en manuellterapeut. Selv har jeg hatt det legen kalte kronisk senebetennelse i begge håndledd, som han etter noen år gikk over til å kalle karpal tunnelsyndrom. Eneste kuren, ifølge ham, var operasjon med liten sjanse for bedring og ellers hadde jeg fri tilgang på smertestillende og betennelsesdempende. Det var to behandlinger hos naprapat som skulle til, og senere har jeg aldri hatt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Fortsetter under...

Jeg hadde benhinnebetennelse i neste 1 helt år, gikk til en naprapat/muskelterapaut i Knarvik (utenfor Bergen), og han "kurerte" meg på en behandling! Han løsnet opp i lymfeknuter og fikk meg til å føle meg 20 kg lettere. Før det hadde jeg prøvd alt av sko, krem, massasje og hvile, ingenting hjalp.

Har du stadig navnet på denne terapeuten? Fått beinhinnebetennelse i begge legger nå,og går til behandling hos fysio,men siden jeg bor i samme område som deg kunne kanskje en tur til Knarvik vært verdt et forsøk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du stadig navnet på denne terapeuten? Fått beinhinnebetennelse i begge legger nå,og går til behandling hos fysio,men siden jeg bor i samme område som deg kunne kanskje en tur til Knarvik vært verdt et forsøk...

Hei! Han heter Magne Brakstad! Lykke til, er verdt et forsøk ihvertfall! Må bare advare mot at behandlingen er noe smertefull...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Han heter Magne Brakstad! Lykke til, er verdt et forsøk ihvertfall! Må bare advare mot at behandlingen er noe smertefull...

Takk for raskt svar! :) Sjekker ham ut jeg. Hatt trykkbølgebehandling i dag, og det var alt annet enn behagelig, så ikke sikkert dette er så gale ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han har en apprentice i Sandviken som visstnok skal være litt mindre hardhendt, men like effektiv.

Googlet og fant ham jeg også, og håper virkelig ikke den behandlingen jeg fikk forrige uke er den "mindre hardhendte " behandlingen. Auuu ;) men så langt tror jeg virkelig det kan være effektivt og fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mye beinhinnebetennelser før.. Fikk bindevevsmassasje mot det, noe som er ekstremt vondt, men effektivt.

Synes også kompresjonstrømper/tights hjelper forebyggende.

Takk for tips :) Bruker allerede kompresjonsstrømper både på og etter trening, etter tips fra Løplabbet,men har tro på effekten (og det føles jo bra!) så fortsetter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn ut hva som er svakt. Begge beinhinnene (tibialis anterior og posterior) er supinatorer av foten. Sjekk om medhjelpere er sterke: ovennevnte, flexor digitorum, som supinerer foten. Og antagonister: peroneus longus, brevis, tertius og flexor hallucis. Disse pronerer foten.

Start med å se om muskelen som er vond, også er svak. Da er svaret enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...