Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det normalt at vekta svinger voldsomt mye? Kun en kveld med en flaske fin og litt god og mye (ikke fråtsing) mat, kan jeg plutselig gå fra 51 til 53,5kg over natta. Vet jeg spiser mer enn jeg pleier på sånne kvelder, men likevel, så mye? Er det mulig å legge på seg så mye i fett, så raskt, selv om det er mye mer enn jeg pleier å få i meg daglig. Går fort ned igjen og, og jeg vet vekta svinger fort, men i så stor grad? Før holdt jeg meg på under 1000kal om dagen, men har de siste månedene begynt å trene, så jeg ligger vel i snitt på 1200-1300 om dagen, pga trening. Løper mellom 15 og 25 km minst 3 ganger i uka, så jeg må nesten spise såpass mye for å klare å løpe i det hele tatt. Da jeg ikke trente og spiste under 1000kcal, var jeg så slapp fysisk at jeg knapt ville klart 5km på mølla.. Men vekta går ikke noe mer ned, bare opp og rett ned igjen de få gangene jeg skeier ut. Vet det handler om kalorier inn og ut, men selvom jeg spiser litt mer ville jeg tro at 5-7 mil i uka jevner ut det og vel så det. Magen har faktisk blitt noe flatere, men lårene svulmer opp og ligger snart og gnisser inntil hverandre. Noen som vet hvorfor dette skjer? Det må vel være fett, for man får vel ikke særlig muskler av å løpe? Vet jeg burde trene styrke, men bor avsidesliggende til i forhold til treningssentre, og har null kunnskap eller erfaring med det, så jeg tar i mot tips med åpne armer :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20768-svingende-vekt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

1) NEI. Det er ikke mulig å legge på seg noe i NÆRHETEN AV 2,5 kg over natta. Bare....nei.

2) Du holdt deg på under 1000 kalorier dagen før? HVORFOR? Dette er LANGT under det kroppen forbrenner bare ved å ligge absolutt helt stille på sofaen en dag, uten at du gjør en eneste ting.

3) Med trening bør du ligge mye høyere enn 1200-1300 kalorier til dagen.

4) Punkt 3 gjelder SPESIELT om du løper 15-25 km minst 3 ganger i uken.

5) Om du løper 15-25 km minst 3 ganger i uken anser jeg deg for å være i passe god form. Sannsynligvis har du også en passe normal vekt.

6) Hvor høy er du? Hva veier du? Hvilket utgangspunkt har du? Hva er målet ditt? Foreløpig må jeg innrømme det du prøver på nå høres misledet og bekymringsfullt ut.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20768-svingende-vekt/#findComment-758819
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...