Gå til innhold

Energiinntak og energiforbruk


Snopegrisen

Anbefalte innlegg

Oddis: takk fot tipset. Skal bestille proteinpulver, må bare vente til de får den gode creamy milk chocolate på lager! :D Pleier å spise havregrøt til frokost hver dag, elsker det, og det metter en god stund :) omelett til lunch kanskje :p

Marie: Ja, du syntes jeg skal øke kaloriinntaket alså? Jeg går jo ikke rundt sulten når jeg lever på 1500, og siden jeg ikke går ned mye nå, så tør jeg iallfall ikke å øke til 2500!! :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oddis: takk fot tipset. Skal bestille proteinpulver, må bare vente til de får den gode creamy milk chocolate på lager! :D Pleier å spise havregrøt til frokost hver dag, elsker det, og det metter en god stund :) omelett til lunch kanskje :p

Marie: Ja, du syntes jeg skal øke kaloriinntaket alså? Jeg går jo ikke rundt sulten når jeg lever på 1500, og siden jeg ikke går ned mye nå, så tør jeg iallfall ikke å øke til 2500!! :p

Hvis du spiser 1800 kcal hver dag, med unntak av lørdag hvor du spiser 2500 kcal, vil ditt gjennomsnitt på en uke være ca 1900 kcal. Med tanke på din vekt, høyde og aktivitetsnivå, er 1900 kcal lite nok til sakte men sikkert gå ned i vekt, samtidig som muskelmasse og energi i hverdagen bevares. Jeg ville gått for å øke kaloriene såpass mye, fordi det er mer realistisk i lengden, og jo mer realistisk dietten din er jo større sannsynlighet er det for at du lykkes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset :) Skal se om eg klarer å øke uten å få dårlig samvittighet, hehe. Ja, det er vikitg å ikke bli utolmodig, er jo tross alt sakte vektnedgang som gjør at man lykkes og holder ut. Målet er 65 kg til sommeren, spørs om det går. Men jeg skal gjøre alt jeg kan :)

Noen som har noen formening om hvor sunt/usunt Nutrilett barene er? ELSKER BROWNIEN! :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset :) Skal se om eg klarer å øke uten å få dårlig samvittighet, hehe. Ja, det er vikitg å ikke bli utolmodig, er jo tross alt sakte vektnedgang som gjør at man lykkes og holder ut. Målet er 65 kg til sommeren, spørs om det går. Men jeg skal gjøre alt jeg kan :)

Noen som har noen formening om hvor sunt/usunt Nutrilett barene er? ELSKER BROWNIEN! :p

Den fikk ganske godt resultat i en test jeg leste, husker ikke hvor jeg leste den da, men tror den fikk toppscore faktisk. Hadde nok anbefalt skyr før nutrilett, men hender jeg spiser nutrilettbarer selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fikk ganske godt resultat i en test jeg leste, husker ikke hvor jeg leste den da, men tror den fikk toppscore faktisk. Hadde nok anbefalt skyr før nutrilett, men hender jeg spiser nutrilettbarer selv :)

Ja, den artikkelen leste jeg og faktisk! :D ble kjempeglad! men så så jeg bakpå at den inneholder faktisk 22gram med sukker! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logging av matinntak er tingen! Da får man seg fort en mye bedre oversikt:) Brød er f.eks. ganske kaloririkt og man kan fort spare et par hundre kalorier på å velge knekkebrød istedenfor. Steker du kjøttet/ kyllingen din i godt med olje, blir dette også fort noen hundre kalorier ekstra. Nøtter er også noe man lett kan undervurdere. 1 valnøtt består eksemplevis av rundt 25 kalorier, og da blir det fort en del ekstra kalorier her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt sant, tusen takk for tipset :) Jeg har faktisk skrevet ned alt jeg har spist de siste månedene, men jeg verken veier eller teller kalorier, så da forsvinner kanskje hensikten litt :p Får en noenlunde grov oversikt ihvertfall :) Jeg er flink å bruke minimalt eller ingen olje når jeg lager mat, men jeg ELSKER brød over alt på jord. Pleier å bake fullkornsbrød fra Regal. Blandingen blir 2 brød. Bakpå brødpakken står det:

Nettovekt: 1kg. ved lagring kan vekten endres på grunn av vanninnhold. Og per 100gram er det 240 kcal.

Er det bare å gange med 10, så begge brødene blir 2040 kcal tilsammen? Eller blir det mer pga vannet? Noen som vet? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logging av matinntak er tingen! Da får man seg fort en mye bedre oversikt:) Brød er f.eks. ganske kaloririkt og man kan fort spare et par hundre kalorier på å velge knekkebrød istedenfor. Steker du kjøttet/ kyllingen din i godt med olje, blir dette også fort noen hundre kalorier ekstra. Nøtter er også noe man lett kan undervurdere. 1 valnøtt består eksemplevis av rundt 25 kalorier, og da blir det fort en del ekstra kalorier her også.

25 kalorier i EN valnøtt? :o Fire valnøtter har altså lik energimengde som en hel skyr, skummelt!

Det triste er jo at det er klin umulig for meg å kun spise EN nøtt, sluker lett 100-200 gram ... haha :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...