Gå til innhold

hip/waist ratio


Deportista

Anbefalte innlegg

EDIT! NÅ OGSÅ FOR MENN (egen målemetode under innlegget)

I den vestlige verden er en smal midje i forhold til hofter (timeglassfigur) sett på som det mest attraktive/feminine hos kvinner.

Jeg, og mange med meg, synes en kvinne med flere kilo for mye er vel så sexy som sin slankere medsøstre dersom midje/hofteforholdet er ned mot 0.7 (midje delt på hofte)

Jeg vet ikke om tradisjonell styrketrening hos en som i utgangspunktet har en timeglassfigur øker, eller minsker forholdet mellom midje/hofter, men det vet kanskje dere?

Mitt ideal en jente med muskler, men hvor mye muskler hun kan ha for å beholde sin feminitet er avhengig av at det ovennevnte midje/hofte forholdet ikke øker (synes jeg da) Hvilke synspunkter har dere og hvordan gikk det med målingen?

The waist-to-hip ratio

However, the ideal figure is not completely dependent on social influence, but rather derived from a numerical ratio, namely the waist-to-hip ratio (WHR). If does not matter whether a person is fat or slender, the ideal relation should approximate 0.7. This value is calculated by dividing the waist circumference by the hip circumference. Example: 63 cm of waist circumference by 90 cm of hip circumference whiche makes 0.7.

badeanzug_taille_06.jpg

badeanzug_taille_07.jpg

badeanzug_taille_08.jpg

A waist-to-hip ratio of 0.6, 0.7 and 0.8 (from the left to the right). According to theory the middle figure with a WHR of 0.7 should be most attractive.

EDIT NÅ OGSÅ FOR MENN (da de ikke holdt seg unna....heldigvis :p)

waist-to-shoulder-ratio.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Jeg er 97 over brystet , 71 rundt livet og 96 over rompa. Jeg føler meg rettere enn målene tilsier :p

Dette var nesten litt oppmuntrende. Jeg er nemlig "bare" ca 12-15 cm mer enn deg rundt om, så da skriver jeg den på dagens motivasjon og at jeg bestemmer meg for at jeg er midre enn jeg tror jeg er :p

Mitt ble btw 0,74. Har tatt masse sånne der tester før og kommer alltid ut som "klassisk timeglass".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Jeg er 94 over brystet (med silikon), 69 over midje og 96 over hoftene, men jeg ser MYE mer rett-ned ut enn hva jeg høres ut som. Kanskje bare det at ting står mer 'ut' på meg, slik at jeg ser ut som en banan forfra. Hmm :p

Samme her, føler meg i alle fall veldig rett :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK her kommer riktig attraktive mål for menn. Her er det visst skulderbredde/hofter som er cluet!!!!!

waist-to-shoulder-ratio.jpgStig, du må måle igjen!!!!!

We have always advocated a “V” shaped torso as the end goal for men when pursuing a weight loss program. Depending on where a man starts,the end goal should be a “V” shaped torso. A man could stop anywhere in between but with the goals clear, the efficiency of getting results increases.

The waist to shoulder ratio has been advocated by scientists as a measure of a well-defined an attractive body for men. It is really a measure of how much of a “V” shape the torso has. The smaller this ratio, the more distinct tehe shape of the”V”.

The best way to take these measurements is to take a photograph of yourself and then measure the width of the shoulders and waist with a ruler. With the availability of digital photographs nowadays, this should not be a difficult task.

Consistently, men with a waist to shoulder ratio of 0.75 or lower are viewed as considerably more attractive than men with more even waists and shoulders.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde du vært dame hadde jeg begynt å lure :wub: Smålubben dame da :p Men digre pupper :p

Jeg skal gi deg smålubben jeg!

Menn skal bare være under 0.9 de. Dere har det alltid såååååå lett, hvem klarer ikke det lissom ;) Men du hadde hatt draget uansett med den bryststørrelsen da :p

Haha ja, vi menn har det alltid lett! :p Glamourmodell høres perfekt ut for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...