Gå til innhold

Går man ned i vekt om man tilsetter mer fett i maten...?


Rodolfo

Anbefalte innlegg

På en svensk LCHF side, påstås det at mange som sliter med å gå ned i vekt, lykkes om de tilsetter enda mer fett i maten. Altså at det går fra kanskje 2000 til 2500 kcal for eksempel. Og at de da vil gå ned i vekt. Kan dette stemme?

Jeg tviler, men...noen som VET mer enn meg. Juger disse folka, eller har de ikke kontnroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På en svensk LCHF side, påstås det at mange som sliter med å gå ned i vekt, lykkes om de tilsetter enda mer fett i maten. Altså at det går fra kanskje 2000 til 2500 kcal for eksempel. Og at de da vil gå ned i vekt. Kan dette stemme?

Jeg tviler, men...noen som VET mer enn meg. Juger disse folka, eller har de ikke kontnroll?

Å gå ned i vekt ved å øke energiinntaket kan skje dersom du over tid har lagt veldig lavt sånn at hele metabolismen er nedregulert. Da kan en økning i energiinntaket gi en hypermetabolisme som gjør at du likevel går ned i vekt.

Men det som man kan se er at høyere energiprosent fra fett kan bidra til å redusere energiinntaket, og dermed bidra til vektnedgang. Men å spise mer fett i tillegg til det du spiser fra før vil normalt sett ikke gjøre at man begynner å gå ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må fettet være på bekostning av noe annet, og mye fett sammen med et normalt inntak av karbohydrater er ikke å anbefale. Går du derimot på lchf kan du oppleve at vektnedgangen går kjappere om du får mer av dagens energibehov fra fett enn fra proteiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...