Gå til innhold

Tour de France 2013


Gundersen™

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå har det seg jo slik at Froome ikke er med i Giroen, noe som Wiggins har planer om å vinne. I dette tilfellet vil jo Froome stille mye mer uthvilt enn Wiggins til Tour de France. Jeg må si jeg er mektig imponert over disse gutta etter fjordårets triumfer hvor de kjørte ganske mange løp. Wiggins vant jo veldig mye i fjor. Og i tillegg etter å ha vunnet TDF, tar han ol-gull i tempo en uke etterpå.

Men, når løpet blir lagt opp sånn for Froome, og i tillegg at han så hakket hvassere ut enn Wiggins under TDF, spørs det nok om det blir han som blir kaptein.

Angående Edvald er det nå han de kommer til å satse på i mellomharde etapper. Jeg er usikker på om han skal ligge foran og male så mye som i fjor, men de kommer nok til å bruke han til det. I og med at han er en så eksepsjonell sykkelrytter, ble jobben Froome egentlig skulle gjøre for Wiggins mye lettere, og dermed satt Froome igjen med mer energi igjen på slutten. Nå har jo ikke Sky Cavendish, og da må de nok omrokkere litt. Derfor trur jeg at noen andre kommer til å gjøre jobben Edvald gjorde i fjor, mens Edvald kan være med på brudd for å slippe at laget tauer inn utbrytere, og gi noen etappeseiere til laget. Det er så mange scenarioer, og så mye som kan skje. Kjenner jeg Edvald rett kommer han nok til å gjøre som han gjorde i fjor med mindre han blir fortalt noe annet. Han har en personlighet som gjør at han liker å hjelpe. Og liker å være med på å vinne Tour de France for laget.

Sett med Norske øyne, håper jeg han kommer til å få en friere rolle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En avgjørelse må taes. Å ha to lag på samme lag går ikke. Kan jo se hva som skjedde med Astana når Armstrong kom tilbake.

Som sagt, så kjører Wiggins Giroen nå. Det gjør ikke Froome. Froome kommer garantert til å stille sterkere til touren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 måned senere...

Da er det avklart.

Jeg tror Froome har gode muligheter om vi skal referere til Criterium Dauphine.

Så får vi se på Thor da. TDF henger i en tynn tråd, om det i det hele tatt er en tråd der. Men, både Kaggestad og han selv er optimister. Det finnes jo noen lyspunkter rundt Hushovd da. Det er erfaringen og kjørestyrken hans. Om han stod av Dauphine pga at han var sliten, eller om han skulle spare seg er det ingen som vet. Det vi vet er at det var flere profilerte ryttere som stod av samtidig som Hushovd, og det er mest sannsynlig for å ikke risikere for mye.

Edvald viser storform, og jeg trur han virkelig vil satse nå som Cavendish er ute, og at de har et godt nok lag bygget rundt Froome. Men, jeg trur han kommer til å sitte mye i feltet og passe på Froome. Så får vi håpe på gul trøye i starten.

Det blir litt trist å ikke se Cancellara i touren, men jeg trur han kommer til å gjøre det bra i Vueltaen og i VM.

Ikke glem tour manager(y)

Nå lanserer vi Tourmanager 2013 - TV 2 Sporten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...