Gå til innhold

Anbefalte innlegg

"An adult male weighs at least 200 pounds"

- Mark Rippetoe

Å gå ned i vekt fra 87 kg når man er 185 høy er ikke lurt styrkemessig, men hvis ønske om abs står høyere, så kjør på.

Jeg støtter også SS, men det vil gi enormt mye bedre resultater hvis han jobber seg opp mot 100 kg kroppsvekt til desember.

Fortsetter under...

"An adult male weighs at least 200 pounds"

- Mark Rippetoe

Å gå ned i vekt fra 87 kg når man er 185 høy er ikke lurt styrkemessig, men hvis ønske om abs står høyere, så kjør på.

Jeg støtter også SS, men det vil gi enormt mye bedre resultater hvis han jobber seg opp mot 100 kg kroppsvekt til desember.

13 kg på et drøyt halvår er vel kanskje litt drøyt? Jovisst vil det gjøre det lettere å bygge styrke med så mye mat, men man vil også legge på seg mer fett enn muskler. 200lbs er forøvrig ikke mer enn 90,7 kg.

13 kg på et drøyt halvår er vel kanskje litt drøyt? Jovisst vil det gjøre det lettere å bygge styrke med så mye mat, men man vil også legge på seg mer fett enn muskler. 200lbs er forøvrig ikke mer enn 90,7 kg.

13 kg er lite i forhold til hva mange legger på seg på SS. Men jeg er enig i at det er mye hvis utseende er hovedmålet.

Jeg skrev bare et tall som jeg mener vil gi gode styrkeresultater. Poenget med innlegget mitt er at han har en grei kroppsvekt nå, og jeg ser ikke poenget med å gå ned i vekt derfra. Men så er ikke utsende det jeg har i tankene.

Det er faktisk bare 2 kg i måneden eller 0,5 kg i uken. Det er bare mye for de som ikke er villig til å gjøre det som skal til for å bli skikkelig sterk (etter min mening).

Jeg ser at resten av meningene i denne tråden er annerledes enn min, det var ikke ment som en fornærmelse, men som et nytt synspunkt.

En av de jeg trener med begynte på 35x3x5 og endte på 130x3x5 på SS etter fire måneder. KV 76 til 95. Det betyr selvfølgelig en del fett, men også mye styrke.

Kan ikke folk slutte å helliggjøre 25% kroppsfett og en bøy på 150kg. Ikke alle synes det er like awesome.

Kan ikke folk slutte å helliggjøre 5% kroppsfett og en bøy på 50kg. Ikke alle synes det er like awesome.:)

Jeg kan godt la være hvis dere ikke tåler andre synspunkt.

Annonse

Tar noe ingen av de andre her tar for seg:

VILJE og MÅLSETTING.

Hadde han hatt det hadde han lagd denne tråden selv. La han "synke" så lavt at inspirasjonen til å sparke seg selv i ræva kommer, så trenger ikkje du det (trådstarter) :)

Min erfaring med å prøve å hjelpe folk rundt meg ihvertfall, du kan ikkje gjøre den delen for de.

takk for innspill av alle slag her dere .. ;)

Greia er jo at jeg føler at det er jeg som må motivere han hele tiden, hvertfall på spisedelen, det er det som er greia her tror jeg. Treningen liker han, og kjører om dagen PHAT, men fullfører ikke alle 5 øktene på en uke, og da har jeg sagt at det er lite poeng i å kjøre gjennom et program han ikke klarer å kjøre gjennom lineært. Elr åsn man skriver det :p

Men har vært inne på tanken å gi totalt faen, men jeg vet ikke om det er noe inni meg som sier det er slemt.. Likevel er det som du sier burny_ , at du kan motivere alt du vil, men likevel ikke gjøre jobben for de.

Tanken her er jo ikke egentlig at han har så mye å gå ned med tanke på at vekta ligge rpå 84 kg på 185 cm. Derfor syns jeg dette er vanskelig, for vektnedgang er 'feil', mens å bygge muskler krever overskudd av kcal, noe som igjen ikke gjør at sykkeldekket forsvinner, sant.

kjør starting strength 3 ganger i uken, spis deg mett, men ikke mer. og ingen småspising.

ikke vær så jævlig jålete at man skal telle kalorier, måle det ene og det andre.

det skjer ikke noe nevneverdig på 8 uker, vær tålmodig

Det har ikke gått 8 uker, det har gått helt siden januar. Det er da litt lenger enn 8 uker.

takk for innspill av alle slag her dere .. ;)

Greia er jo at jeg føler at det er jeg som må motivere han hele tiden, hvertfall på spisedelen, det er det som er greia her tror jeg. Treningen liker han, og kjører om dagen PHAT, men fullfører ikke alle 5 øktene på en uke, og da har jeg sagt at det er lite poeng i å kjøre gjennom et program han ikke klarer å kjøre gjennom lineært. Elr åsn man skriver det :p

Men har vært inne på tanken å gi totalt faen, men jeg vet ikke om det er noe inni meg som sier det er slemt.. Likevel er det som du sier burny_ , at du kan motivere alt du vil, men likevel ikke gjøre jobben for de.

Tanken her er jo ikke egentlig at han har så mye å gå ned med tanke på at vekta ligge rpå 84 kg på 185 cm. Derfor syns jeg dette er vanskelig, for vektnedgang er 'feil', mens å bygge muskler krever overskudd av kcal, noe som igjen ikke gjør at sykkeldekket forsvinner, sant.

Det har ikke gått 8 uker, det har gått helt siden januar. Det er da litt lenger enn 8 uker.

Du må bare gi faen ja, la han finne ut av det selv. Kanskje det egentlig er DU som er opptatt av sykkeldekket hans rundt magen?

Men, om du skal absolutt hjelpe:

Nr1: Finn et spesifikt mål som betyr noe for han. Eks, få vekk sykkeldekket som du kaller det, eller gå opp i styrke, størrelse, osv osv.

Nr2: Sett et tidsperspektiv på målet, innen den og den datoen da skal det og det være gjort.

Nr3: Få han til å nevne selv hva HAN meiner kommer til å endre seg etter det målet er nådd, og se det for seg i hodet.

Nr4: Få han til å si på en skala fra 1-10 hvor viktig det er at han når det målet, og det må være en 10er (om ikkje, gi faen).

Du må bare gi faen ja, la han finne ut av det selv. Kanskje det egentlig er DU som er opptatt av sykkeldekket hans rundt magen?

Men, om du skal absolutt hjelpe:

Nr1: Finn et spesifikt mål som betyr noe for han. Eks, få vekk sykkeldekket som du kaller det, eller gå opp i styrke, størrelse, osv osv.

Nr2: Sett et tidsperspektiv på målet, innen den og den datoen da skal det og det være gjort.

Nr3: Få han til å nevne selv hva HAN meiner kommer til å endre seg etter det målet er nådd, og se det for seg i hodet.

Nr4: Få han til å si på en skala fra 1-10 hvor viktig det er at han når det målet, og det må være en 10er (om ikkje, gi faen).

Nei, det er han. Du skal se han i speilet hver dag... Det er som å se meg selv på mitt verste... :p

Nr 1 - 4 du nevner har jeg gjort mange ganger før, men jeg kan prøve en siste gang. Takk for gode råd, hvis ikke det her funker så gir jeg totalt faen.

Tren tunge basis øvelser, gå 400-500 kcal i underskudd hver dag. Loggfør mat simpelt med shapeup appen og wilfa kjøkkenvekt, spis rent og godt! Og mål midja på et fast tidspunkt en gang i uka, for eksempel etter frokost på onsdag. Det handler om å ha kontroll uten å bli fanatisk. Om han har 600 kcal igjen å spise en dag så vet han når han må stoppe. Kan til og med spise smågodt så lenge han loggfører. Så lenge han ikke overskrider kaloriinntaket sitt så vil han gå ned i vekt. Spis gjerne litt ekstra karbohydrater i helgene. Tung styrketrening og proteinrik mat bidrar til å holde på musklene på diett, Ha det gøy og kos dere :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...