Gå til innhold

Tilbakemelding teknikk: Clean & jerk + snatch


artanis

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Rykk:

Jobb med spennet. Det ser ut som om du er ganske svai i bunnposisjon og gjennom hele bøyen, i tillegg bør du jobbe med å presse knærne utover; De faller innover. Selve draget og ekstensjonen synes jeg ser bra ut.

Støt:

Du mangler skikkelig tilslag, så det blir ikke noe særlig kraft i vendinga. Ligger stanga godt på skuldrene dine? Ser ut som om du holder den med pressgrep?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rykk:

Jobb med spennet. Det ser ut som om du er ganske svai i bunnposisjon og gjennom hele bøyen, i tillegg bør du jobbe med å presse knærne utover; De faller innover. Selve draget og ekstensjonen synes jeg ser bra ut.

Støt:

Du mangler skikkelig tilslag, så det blir ikke noe særlig kraft i vendinga. Ligger stanga godt på skuldrene dine? Ser ut som om du holder den med pressgrep?

Takk for tilbakemelding.

Har en lei tendens til at knærne faller innover når det begynner å bli tungt, så prøver å alltid presse dem ut.

Sliter med å finne godt grep etter at jeg har gjort vendingen, så den ligger så som så på skuldrene. Har vel kanskje noe med at grepet mitt går fra hook til å være delvis frontbøy grep ish. Så må jobbe med å få stanga til å hvile på skuldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
Rykk:

Jobb med spennet. Det ser ut som om du er ganske svai i bunnposisjon og gjennom hele bøyen, i tillegg bør du jobbe med å presse knærne utover; De faller innover. Selve draget og ekstensjonen synes jeg ser bra ut.

Støt:

Du mangler skikkelig tilslag, så det blir ikke noe særlig kraft i vendinga. Ligger stanga godt på skuldrene dine? Ser ut som om du holder den med pressgrep?

Problemet med stanga ikke ligger bra på skuldrene etter vendingen og litt problemer med stabilitet og utretting av armer i rykk, kommer nok av manglende bevegelighet i skuldrene og brystkassen som er veldig normalt for folk som har trent mye armstyrke før de starter opp med rykk og støt.

Eller så er det tilslaget som du sier, men samtidig utfører artanis både rykk og støt veldig bra og trenger bare å få bedre mobilitet og få til tilslaget som du sier i støt. Det at knærne går innover kan være et tegn på manglende benstyrke i form av forntbøy eller knebøy kontra støten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...