Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Smaksmessig, og er ikke så fan av veldig fet mat. Hvis det er sånn at man ser fettet (som ved ribbe osv) syns jeg drt blir for mye. Eller som McDonald's hvor fettet renner av burgeren

Det er en preferansesak selvfølgelig! Men det å tilsette olje, spesielt rapsolje, kan øke energiinnholdet mye uten at det endrer noe særlig på smaken. Du kan jo prøve deg fram og se hva som fungerer for deg.

Fortsetter under...

Det er absolutt et realistisk mål, men ut ifra vekten og høyden du oppgir så skal du ikke være redd for å legge på deg fett også. Husk at du bare er 16 år gammel, og fremdeles i vekst, så du har absolutt gode forutsetninger for å både gå opp i vekt øke styrken mye om du følger et fornuftig treningsprogram og får i deg nok mat!

Annonse

Ta tiden til hjelp.

Kroppen din er tynn fordi du har vokst hele livet i høyde, den perioden er vel snart over, og du vil vokse utover resten av livet, bare velg om du vil at det skal være fett eller muskler;)

Når det gjelder program og øvelser, det er aldri feil å bli sterk, men ikke gå rett i styrkeløfterfella med for stort fokus på maksstyrke i benk, bøy og mark. Det er mye mer imponerende i mine øyne med folk som tar rykk, støt, muscleups, front og backlever og håndstående.

Du vil aldri bli "lean" eller "ripped" før du nærmer deg 85kg så det er bare å spise og trene. Men jeg har til gode å se folk som gjør imponerende ting med kroppen sin som ikke har bra fysikk. Se på turnere, breakdansere, eksplosive friidrettsutøvere, vektløftere(ikke styrkeløftere) roere osv.

Annonse

Min påstand er at styrkeløft er en meget god inngangsport til styrketrening, ettersom man får tilgang på svært god kompetanse når det kommer til god og trygg kritikk. Fettprosenten vil naturligvis variere med vektklassene, akkurat som den gjør i andre vektklasseidretter, også vektløfting. Man trenger absolutt ikke å bli feit for å drive med styrkeløft.

For å illustrere, et random bilde av en vektløfter i en tyngre vektklasse:

Itte+Detenamo,+Nauru+record+gladiator+weightlifter

Uansett, både styrkeløft og vektløfting er flotte idretter. De fokuserer på litt ulike egenskaper, men begge vil gjøre deg sterkere.

Styrkeløftere er ikke noe feitere enn andre mennesker, sett vekk ifra de øverste vektklassene (som jo er høye ift den generelle befolkningen uansett). Men seff, styrkeløftere har høyere fettprosent enn bodybuildere, da den ene har fokus på det og den andre ikke har det i det hele tatt.

Fikk lyst å slenge meg på her, kjenner meg veldig igjen i det trådstarter sliter med.Jeg er også 185 i høyden og lå før på en vekt mellom 69/73 uten spesielt med muskler. Jeg løste det for ca 1,8 halvt år siden da jeg ble slengt inn i militæret. Jeg begynte å trene tungt med 5*5 samtidig som jeg spiste godt i messa (mye kylling til lunsjen). Dette gav meg treningsresultater og treningsglede som jeg aldri hadde opplevd makan til de 3 andre årene jeg hadde kuka rundt. Kontinuitet og logg er essensielt for å kunne øke så raskt som mulig, ellers kan jeg ikke komme på annet som dei andre innlegga ikke allerede har nevnt. Veldig enig i det som har blitt skrevet her. I min erfaring kan en bygge en god basic med knebøy, benk, mark og chins med vekter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...