Gå til innhold

Stagnert i knebøy!

tonelone

Anbefalte innlegg

Tingen er..

for ca 8 uker siden tok jeg lett ass to grass-knebøy med 55kg-60kg-65kg på nakken. deretter stoppet det opp, ass to grass ble ikke like lett å gjennomføre, og jeg måtte stoppe på 50-55 kg.. super frustrerende! derfor gikk jeg ned og begynte på "scratch" med 35-40kg 3x5 og økte med 2,5kg hver uke. dette har ikke gått som forventet, knebøy er supertungt, og forrige økt med knebøy måtte jeg gi meg etter 4 x 55kg.... utrolig frustrerende, da knebøy har vært min super-øvelse, og den jeg syns jeg har fått til bra...

jeg har begynt å kjøre frontbøy, der er jeg på 45kg nå, kjører også farmers walk m. 16kgs kettlebells i hver hånd..

hadde treningsfri i påskeferien, samt en uke tidligere, så har ikke kjørt på sammenhengende, men det har heller ikke vist seg å hjelpe noe særlig..

hva bør jeg gjøre? takker masse for tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dag 1.Bein:

Frontbøy (for øyeblikket)

Farmers walk

en som jeg ikke vet navnet på, men man har smith maskin-stanga på nakken og setter seg i 90grader. svir i gluteus.

strake markløft

Hipthrust

Dag 2. Bryst, skuldre, triceps, biceps:

A1.Dips m.bein på benk

A2.Bicepscurls

B1.Benkpress m. manualer

B2.Flies

C1.Børgepress/skulderpress

C2.Pushups

Dag.3 Core:

A1.Ro med vektstang

A2.Full contact twist

Crunch i slynge

Nedtrekk bredt og smalt grep

B1.planke

B2.Roll-outs på sånn rulle-brett (ikke skateboard altså .. :wtf:)

Dag 4.

Markløft og knebøy dag --> ganske nylig begynt med det som fast, en dag i uka. tidligere har dag 4 litt ustrukturert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg føler jo ikke jeg spiser for lite ! men, det kan jo godt være.. prøver jo absolutt å være litt i underskudd..

maten ser hvertfall sånn ut for en dag, prøver å holde meg til Biorytme:

Frokost:

eggerøre av 3 egg, litt melk, salt og pepper

ca 100g kalkunskinke

halv avokado

lunsj:

halv boks kesam

halv - 1 boks skyr

150g bær eller 1 eple

mellommåltid:

banan, 1pk rosiner/en liten neve valnøtter

middag:

kylling, fisk, kjøtt

grønnsaker

LITT speltpasta/ris (ca en jente-knyttneve)

tilberedes på alle mulige måter, men det er hovedingrediensene... + evt. kokosmelk eller noe sånn

Kvelds:

1-2 knekkebrød med pålegg

eller havregrøt med bær på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Teller du kcal og veier deg selv jevnlig? Om ikke vet du jo rett og slett ikke om du er i overskudd eller underskudd.

Stagnering skjer jo, og å resette var ikke så dumt. Men om du bokstavelig talt mister styrke mistenker jeg kcal-underskudd eller andre faktorer (søvn?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Teller du kcal og veier deg selv jevnlig? Om ikke vet du jo rett og slett ikke om du er i overskudd eller underskudd.

Stagnering skjer jo, og å resette var ikke så dumt. Men om du bokstavelig talt mister styrke mistenker jeg kcal-underskudd eller andre faktorer (søvn?)

Søvn kan være en faktor ja, jeg er fryktelig dårlig til å legge meg... føler meg aldri trøtt! er ikke sånn som føler meg helt kake hvis jeg ikke får 8 timers søvn. kan føle meg i helt grei form med bare 5 timer søvn .. men det er jo hva jeg føler, kan jo være at det ikke er nok for meg i det hele tatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...