Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tingen er..

for ca 8 uker siden tok jeg lett ass to grass-knebøy med 55kg-60kg-65kg på nakken. deretter stoppet det opp, ass to grass ble ikke like lett å gjennomføre, og jeg måtte stoppe på 50-55 kg.. super frustrerende! derfor gikk jeg ned og begynte på "scratch" med 35-40kg 3x5 og økte med 2,5kg hver uke. dette har ikke gått som forventet, knebøy er supertungt, og forrige økt med knebøy måtte jeg gi meg etter 4 x 55kg.... utrolig frustrerende, da knebøy har vært min super-øvelse, og den jeg syns jeg har fått til bra...

jeg har begynt å kjøre frontbøy, der er jeg på 45kg nå, kjører også farmers walk m. 16kgs kettlebells i hver hånd..

hadde treningsfri i påskeferien, samt en uke tidligere, så har ikke kjørt på sammenhengende, men det har heller ikke vist seg å hjelpe noe særlig..

hva bør jeg gjøre? takker masse for tips! :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19817-stagnert-i-kneb%C3%B8y/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dag 1.Bein:

Frontbøy (for øyeblikket)

Farmers walk

en som jeg ikke vet navnet på, men man har smith maskin-stanga på nakken og setter seg i 90grader. svir i gluteus.

strake markløft

Hipthrust

Dag 2. Bryst, skuldre, triceps, biceps:

A1.Dips m.bein på benk

A2.Bicepscurls

B1.Benkpress m. manualer

B2.Flies

C1.Børgepress/skulderpress

C2.Pushups

Dag.3 Core:

A1.Ro med vektstang

A2.Full contact twist

Crunch i slynge

Nedtrekk bredt og smalt grep

B1.planke

B2.Roll-outs på sånn rulle-brett (ikke skateboard altså .. :wtf:)

Dag 4.

Markløft og knebøy dag --> ganske nylig begynt med det som fast, en dag i uka. tidligere har dag 4 litt ustrukturert..

jeg føler jo ikke jeg spiser for lite ! men, det kan jo godt være.. prøver jo absolutt å være litt i underskudd..

maten ser hvertfall sånn ut for en dag, prøver å holde meg til Biorytme:

Frokost:

eggerøre av 3 egg, litt melk, salt og pepper

ca 100g kalkunskinke

halv avokado

lunsj:

halv boks kesam

halv - 1 boks skyr

150g bær eller 1 eple

mellommåltid:

banan, 1pk rosiner/en liten neve valnøtter

middag:

kylling, fisk, kjøtt

grønnsaker

LITT speltpasta/ris (ca en jente-knyttneve)

tilberedes på alle mulige måter, men det er hovedingrediensene... + evt. kokosmelk eller noe sånn

Kvelds:

1-2 knekkebrød med pålegg

eller havregrøt med bær på

Annonse

Teller du kcal og veier deg selv jevnlig? Om ikke vet du jo rett og slett ikke om du er i overskudd eller underskudd.

Stagnering skjer jo, og å resette var ikke så dumt. Men om du bokstavelig talt mister styrke mistenker jeg kcal-underskudd eller andre faktorer (søvn?)

Annonse

Teller du kcal og veier deg selv jevnlig? Om ikke vet du jo rett og slett ikke om du er i overskudd eller underskudd.

Stagnering skjer jo, og å resette var ikke så dumt. Men om du bokstavelig talt mister styrke mistenker jeg kcal-underskudd eller andre faktorer (søvn?)

Søvn kan være en faktor ja, jeg er fryktelig dårlig til å legge meg... føler meg aldri trøtt! er ikke sånn som føler meg helt kake hvis jeg ikke får 8 timers søvn. kan føle meg i helt grei form med bare 5 timer søvn .. men det er jo hva jeg føler, kan jo være at det ikke er nok for meg i det hele tatt..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...