Metal_Barbie Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Har gått ned nesten 40 kg,hatt en kræsj siden etter jul,null energi,hormoner på tur og mye annet rart som tyder på mye stress for kroppen,stor påkjenning,lite kcal inntak over lang tid osv...ikke bare bare å gå ned 35 kg:( Har nå trappet opp siden februar med 200 kcal i uka...ligget stabilt på 3100 kcal i gjennomsnitt hver dag nå i tre uker.Ja jeg er veldig veldig aktiv:) Er 167 høy,gått litt opp i denne perioden med kcal økning,så veier nå per i dag 95 kg. Var helt nedi 87,men pga for lite kcal,mye trening og mye stress i hverdagen så gikk jo vekta bare opp til tross for lite inntak og ja..stoppet opp på 90 kg...der har jeg v'rt,til jeg begynte å øke... Nå er jeg klar for å begynne å gå litt ned igjen,føler meg tross alt ikke fornøy i kroppen min,selv om jeg tilsynelatende har en ganske lav fettprosent med tanke på kroppsvekt,så må den mer ned..jeg vil nok være mest fornøyd på en vekt på 70-75 kg...var ivertfall veldig fornøyd sist jeg var der,så vi får se:D Kan hende jeg er fornøyd til og med før den tid nå med mer muskelmasse:) Men jeg må kanskje komme til poenget...for jeg vil ha litt hjelp mtp en ketogen diett. Jeg har vært mye frem og tilbake...har til tider i livet vært helt i tvil om det dette er sunt...har vært helt imot det...nå serjeg jo at grunnen til dette er fordijeg har sett folk som har gjort ting feil og dermed fått dårlige utfall av disse diettene. Jeg har en søster som har på 6 mndr gått ned 40 kg på ketolyse dietten,i samråd med lege osv. Så jeg vil prøve...virker som både form ,sultfølelse og alt er en minimal bekymring for henne nå..virker så greit:p Ikke minst det å føle at man er i bedre form..saken er bare hvordan¨går jeg frem? Jeg er litt redd for denne bivirkningen man kan få når man starter,hodepine,kvalme osv osv...jeg har ikke tid til slikt:p Kan ikke bli dårlig form og ta meg fri fra jobb fordi jeg har begynt på en diett som gjør at jeg blir uggen liksom:/ Så der føler jeg det er en bremser:( Sikkert litt teit men... Blir alle dårlige? Vet det er bare en kort tid i begynnelsen men likevel...skal til lege om jeg tenker å begynne,ta blodprøver osv,kjøpe bok og tilskudder(apropos de,det er vel kanskje ikke nødvendig å kjøpe de ketolyse tilskuddene om man får taki de samme i helsekost?) Såh..ja problemet er liksom dette og pluss at jeg er litt redd for at jeg ikke vil ha energi til styrketrening... Så er det noen som kan hjelpe meg litt på vei? Fny og focuseme 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19490-n%C3%A5-er-jeg-klar-for-en-ny-pangstartlitt-hjelpoppdatert/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
focuseme Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Heisann! Jeg er ganske sikker på at jeg har lest en eller annen studie som sammenlignet lavkarbo med lavkalori-dietter. Studien viste ingen markant forskjell på de gruppene i testen. Når det er sagt, så skjønner jeg hvorfor du ønsker å begi deg ut på den dietten/livsstilen. Jeg kan kun snakke ut i fra egen erfaring med denne dietten. Jeg hadde ikke spesielt mye hodepine i startfasen, men merket at energinivået på treningen var dårligere. Noen sier at de får mindre søtsug av å gå på lavkarbo, for meg ble det bare ti ganger verre enn det det var i utgangspunktet. Fordeler ved dietten var at jeg ble mindre urolig i magen (men dette er ikke noe jeg kan garantere var på grunn av dietten). Ellers syns jeg personlig, og har hørt andre si, at man trenger noe karbohydrater dersom man trener mye, men det er nok omstridt. Hvis du ønsker å gå på lavkarbo, er den enkleste måten å få oversikt over hva som inneholder karbohydrater, å loggføre maten på diett.no eller annen nettside. Jeg fikk hvert fall øynene opp for mye matvarer jeg trodde ikke inneholdt noe særlig karbohydrater. Hvis du skal gå på ketolyse-dietten, så må du vel få i deg ganske lite karbohydrater. Du sier at du ikke har tid til å bli dårlig osv, men det er en tilpasning og det må du nesten regne med. Det er ikke sikkert du merker det, men jeg tror de fleste gjør det. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19490-n%C3%A5-er-jeg-klar-for-en-ny-pangstartlitt-hjelpoppdatert/#findComment-722643 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camilla Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Hei! Først bør du være stolt over kiloene du har mistet - gratulerer! Jeg vet ikke så mye om ketolysedietten du snakker om, men jeg vil uansett råde deg til å begynne med en diett (eller et kosthold generelt) du er komfortabel og kan ha det bra med. Det som funker for søsteren din, kan kanskje ikke funke for deg. Hvis du forstår? Lykke til! :-) Du bør jo kanskje føre loggbok her på forumet så du, og andre, kan holde følge med fremgangen din? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19490-n%C3%A5-er-jeg-klar-for-en-ny-pangstartlitt-hjelpoppdatert/#findComment-722646 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metal_Barbie Skrevet 2. april 2013 Forfatter Del Skrevet 2. april 2013 Heisann! Jeg er ganske sikker på at jeg har lest en eller annen studie som sammenlignet lavkarbo med lavkalori-dietter. Studien viste ingen markant forskjell på de gruppene i testen. Når det er sagt, så skjønner jeg hvorfor du ønsker å begi deg ut på den dietten/livsstilen. Jeg kan kun snakke ut i fra egen erfaring med denne dietten. Jeg hadde ikke spesielt mye hodepine i startfasen, men merket at energinivået på treningen var dårligere. Noen sier at de får mindre søtsug av å gå på lavkarbo, for meg ble det bare ti ganger verre enn det det var i utgangspunktet. Fordeler ved dietten var at jeg ble mindre urolig i magen (men dette er ikke noe jeg kan garantere var på grunn av dietten). Ellers syns jeg personlig, og har hørt andre si, at man trenger noe karbohydrater dersom man trener mye, men det er nok omstridt. Hvis du ønsker å gå på lavkarbo, er den enkleste måten å få oversikt over hva som inneholder karbohydrater, å loggføre maten på diett.no eller annen nettside. Jeg fikk hvert fall øynene opp for mye matvarer jeg trodde ikke inneholdt noe særlig karbohydrater. Hvis du skal gå på ketolyse-dietten, så må du vel få i deg ganske lite karbohydrater. Du sier at du ikke har tid til å bli dårlig osv, men det er en tilpasning og det må du nesten regne med. Det er ikke sikkert du merker det, men jeg tror de fleste gjør det.Takk for svar:) Kjekt å høre andres erfaringer:) Magen min er også helt noldus:/ Så det er også en grunn til at jeg vil ha mer lavkarbo uansett... Jeg er forberedt på at ting kan bli helt anderleds for meg på ketolyse dietten for eksempel enn for deg og for eksempel søsteren min...men jeg ser fordelene ja..og jeg vil ivertfall prøve..tror jeg:P Matvarer kan jeg få mye hjelp av min søster til,men er ganske kjent med mat egentlig,vet hva ting inneholder,slik at det er nok ikke min utfordring..det er heller dette med for eksempel at jeg kanskje ikke får til å trene som før..det ville vært krise:P Mulig man trenger noe karbs hvis man trener 4-5 ganger styrke i uka..men dette hadde jo vært greit å vite..hmmm... Uansett,Eneste grunn til at jeg kan komme til å droppe dette er denne overgangen med hodepine osv osv..skjønner at det bare er sånn men d går ikke..jeg har ikke mulighet til å være på jobb med hodepine..og jeg har ikke mulighet til å bli hjemme:( Virker fristende...men jeg som jeg sier flere ganger..er litt sånn vinklete ennå...er litt "redd" liksom:/ Jeg føler liksom at dette kan være siste utvei for meg til å komme meg ned de siste 30 kg... Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19490-n%C3%A5-er-jeg-klar-for-en-ny-pangstartlitt-hjelpoppdatert/#findComment-722658 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linjemannen Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Gikk selv ned 25 kg på en "ikke-helt nazi-type-lavkarbo-diett". Ingen vansker med hodepine og kvalme, ingen problemer med lite energi og søtsuget var bortevekk! Så for noen fungerer dette veldig bra. Prøv det ut og se hvodan du responderer. Selv kjøpte jeg ingen bøker eller tilskudd - brukte internett mye for å lese meg opp på ernæringsfysiologi og lærte enormt mye i løpet av de fire månedene jeg holdt på. Det overføldige fettet er borte for lengst, men kunnskapen sitter i! Det å forstå blodsukkersvingninger - hvordan de oppstår og hvordan du tøyler dem - har betydd enormt mye for meg. Det er 18 måneder siden jeg gikk ned, men holder fortsatt samme fettprosent. Spiser ikke lavkarbo lenger. Det varte kun i fire måneder. Nå spiser jeg mer "smart-karbo" - det vil si - med fokus på å holde et stabilt blodsukker. Gi gass! Oddis 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19490-n%C3%A5-er-jeg-klar-for-en-ny-pangstartlitt-hjelpoppdatert/#findComment-722662 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metal_Barbie Skrevet 2. april 2013 Forfatter Del Skrevet 2. april 2013 Hei! Først bør du være stolt over kiloene du har mistet - gratulerer! Jeg vet ikke så mye om ketolysedietten du snakker om, men jeg vil uansett råde deg til å begynne med en diett (eller et kosthold generelt) du er komfortabel og kan ha det bra med. Det som funker for søsteren din, kan kanskje ikke funke for deg. Hvis du forstår? Lykke til! Du bør jo kanskje føre loggbok her på forumet så du, og andre, kan holde følge med fremgangen din? Jeg har loggbok:) Men jeg bruker den sånn..aldri..heehe..men det er litt pga mangel på fremgang nå siste måndene. Kanskje jeg skulle laget en ny loggbok.. Uansett,takk for det,jeg er jo glad for de kg jeg har mistet,men begynner å lure litt på bekostning av hva,...på en måte..hehe...er jo bedre nå men var jo helt nedi bånn i bøtta:P Jaja...gjort er gjort,nå må jeg ivertfall finne veien videre...jeg er ikke fornøyd med mitt nåværende kosthold...altså...helt vanlig sunt kosthold som de mange her inne spiser...rent kjøtt og fisk,grønnsaker,cottage cheese og mager kesam,frukt og nøtter,en skive her ,et knekkebrød der...egentlig er en veldig lavkarbo diett kanskje faktisk mer for meg enn jeg hadde tenkt før for jeg tåler ikke korn,gluten eller store mengder melkeprodukter:/ så ja..der har vi det...men vanemenneske vetu...skummelt dette:P Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19490-n%C3%A5-er-jeg-klar-for-en-ny-pangstartlitt-hjelpoppdatert/#findComment-722665 Del på andre sider Flere delingsvalg…
focuseme Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Som sagt, lavkarbo gir ikke nødvendigvis mer vektnedgang enn vanlig lavkalori-dietter, men hvorfor ikke prøve? Du har ingenting å tape på det, og hvis du føler deg dårlig så kan du bare stoppe... :-) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19490-n%C3%A5-er-jeg-klar-for-en-ny-pangstartlitt-hjelpoppdatert/#findComment-722666 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linjemannen Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 I forhold til styrketrening, så er min erfaring at spareribs eller kyllinglår 1 time før trening gir kjempebra trykk og mye energi. Spareribs er nok aller best - bra med fett på denslags - og det gir gode reserver å øse ut mange sett og repitisjoner med! Skal jeg makse og toppa heile skiten, så tar jeg en iskaffe, type energi i tillegg. Den tar jeg rett før trening. (Litt karbs - men løfter du, så løfter du... Metal_Barbie 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19490-n%C3%A5-er-jeg-klar-for-en-ny-pangstartlitt-hjelpoppdatert/#findComment-722668 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metal_Barbie Skrevet 2. april 2013 Forfatter Del Skrevet 2. april 2013 Gikk selv ned 25 kg på en "ikke-helt nazi-type-lavkarbo-diett". Ingen vansker med hodepine og kvalme, ingen problemer med lite energi og søtsuget var bortevekk! Så for noen fungerer dette veldig bra. Prøv det ut og se hvodan du responderer. Selv kjøpte jeg ingen bøker eller tilskudd - brukte internett mye for å lese meg opp på ernæringsfysiologi og lærte enormt mye i løpet av de fire månedene jeg holdt på. Det overføldige fettet er borte for lengst, men kunnskapen sitter i! Det å forstå blodsukkersvingninger - hvordan de oppstår og hvordan du tøyler dem - har betydd enormt mye for meg. Det er 18 måneder siden jeg gikk ned, men holder fortsatt samme fettprosent. Spiser ikke lavkarbo lenger. Det varte kun i fire måneder. Nå spiser jeg mer "smart-karbo" - det vil si - med fokus på å holde et stabilt blodsukker. Gi gass! Ja,leste jo tråden du posta for litt siden,du har hatt en flott reise du:) Jeg har jo masse kunnskap vettu...det er det værste av alt...har masse kursing i ernæring,helsekost,hvordan kroppen funker,anatomi ,muskler...osv...jeg har jobbet i spa,massasjebransjen i mange år så det er grunnen...hehe..men...saken er at det er så vanskelig å skulle si at DETTE må jeg gjøre,til meg selv...jeg er min egen største fiende og jeg er lite flink til å ta egne råd..:/ Synes det er kjekt å ha dere da jeg vetu:D Men ja,anyway,denne tråden ender kanskje med at jeg prøver,hehe:) Er bare litt usikker på om jeg skal velge denne veldig lavkarbo eller nesten ikkeno karbo...Nå forstår jeg disse nybegynnerne her inne som helst gjerne skulle sett at noen her bare satt opp en plan om hva de skal spise hver dag,hvor mye osv...for jeg føler det nå..hadde vrt kjekt..men d blir for lett...jeg blir ikke klok av det bah..vanskelig..jeg vet ikke helt hvor jeg skal starte heller egentlig...hva spiser jeg i dag som første måltid for eksempel? Herregud... Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19490-n%C3%A5-er-jeg-klar-for-en-ny-pangstartlitt-hjelpoppdatert/#findComment-722673 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metal_Barbie Skrevet 2. april 2013 Forfatter Del Skrevet 2. april 2013 Som sagt, lavkarbo gir ikke nødvendigvis mer vektnedgang enn vanlig lavkalori-dietter, men hvorfor ikke prøve? Du har ingenting å tape på det, og hvis du føler deg dårlig så kan du bare stoppe... Nei jeg vet ikke...for jeg har jo ikke prøvd:P Ja kan jeg det? Er det bare å stoppe? som med mye annet skal man vel gjerne ikke bare gjøre det? eller?:/ Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19490-n%C3%A5-er-jeg-klar-for-en-ny-pangstartlitt-hjelpoppdatert/#findComment-722676 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddis Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Nå når du har fått normalisert forbrenningen, hormonene og kommet deg opp på 3000 kalorier synes jeg du bør revurdere den ketolysetankegangen. Som jntdrm skriver er det ingen holdepunkter for at fettforbrenningen er bedre på en ketogen diett. Nå vil du kunne oppnå en fornuftig vektnedgang med et moderat underskudd og et balansert kosthold. Kutt gjerne i karbohydrater, men hold deg over 100-120 gram til dagen så du ligger over ketogen grense. Dersom du kutter så lite som mulig for å oppnå vektnedgang vil du slippe å gå på samme smellen som sist og vil også ha det mye bedre på dietten. Ta heller tiden til hjelp og gå ned sakte og sikkert. Zimbo, Asta, focuseme og 1 annen 4 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19490-n%C3%A5-er-jeg-klar-for-en-ny-pangstartlitt-hjelpoppdatert/#findComment-722681 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metal_Barbie Skrevet 2. april 2013 Forfatter Del Skrevet 2. april 2013 I forhold til styrketrening, så er min erfaring at spareribs eller kyllinglår 1 time før trening gir kjempebra trykk og mye energi. Spareribs er nok aller best - bra med fett på denslags - og det gir gode reserver å øse ut mange sett og repitisjoner med! Skal jeg makse og toppa heile skiten, så tar jeg en iskaffe, type energi i tillegg. Den tar jeg rett før trening. (Litt karbs - men løfter du, så løfter du... Takk for tips,slikt liker vi:D Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19490-n%C3%A5-er-jeg-klar-for-en-ny-pangstartlitt-hjelpoppdatert/#findComment-722686 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metal_Barbie Skrevet 2. april 2013 Forfatter Del Skrevet 2. april 2013 Nå når du har fått normalisert forbrenningen, hormonene og kommet deg opp på 3000 kalorier synes jeg du bør revurdere den ketolysetankegangen. Som jntdrm skriver er det ingen holdepunkter for at fettforbrenningen er bedre på en ketogen diett. Nå vil du kunne oppnå en fornuftig vektnedgang med et moderat underskudd og et balansert kosthold. Kutt gjerne i karbohydrater, men hold deg over 100-120 gram til dagen så du ligger over ketogen grense. Dersom du kutter så lite som mulig for å oppnå vektnedgang vil du slippe å gå på samme smellen som sist og vil også ha det mye bedre på dietten. Ta heller tiden til hjelp og gå ned sakte og sikkert.Ja sant..3000 liksom..jeg er litt sjokkert:P Hadde jeg aldri trudd jeg kom til å kunne konsumere uten å raser opp i vekt:O Men som med alt annet jeg har lært siden den kraæsjen min ,kroppen er en veldig tilpassningsdyktig sak:P 120 gram ja,,det var jo en del faktisk..kanskje det er bedre...jeg vil IKKE gå på samme smell som sist nei..er livredd for det..aldri følt meg så ille før :/ Ja nå var du flink her,nå fikk jeg liksom ikke lyst til å begynne på noe ketogene greier liksom:P Men nå stoler jeg på deg ,du har hjulpet meg mange ganger,så jeg vet jo at du vet hva du snakker om:) Oddis 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19490-n%C3%A5-er-jeg-klar-for-en-ny-pangstartlitt-hjelpoppdatert/#findComment-722689 Del på andre sider Flere delingsvalg…
focuseme Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Nei jeg vet ikke...for jeg har jo ikke prøvd:p Ja kan jeg det? Er det bare å stoppe? som med mye annet skal man vel gjerne ikke bare gjøre det? eller?:/ Vel, nå er ikke jeg noen lege eller ernæringsekspert, men det gikk fint for meg å gå rett fra lavkarbo til vanlig mat igjen. Det er bare min erfaring... Ingen holdepunkter for å si at det samme gjelder for deg. Er for øvrig enig med det Oddis sier over her. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19490-n%C3%A5-er-jeg-klar-for-en-ny-pangstartlitt-hjelpoppdatert/#findComment-722693 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddis Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Ja sant..3000 liksom..jeg er litt sjokkert:p Hadde jeg aldri trudd jeg kom til å kunne konsumere uten å raser opp i vekt:O Men som med alt annet jeg har lært siden den kraæsjen min ,kroppen er en veldig tilpassningsdyktig sak:p 120 gram ja,,det var jo en del faktisk..kanskje det er bedre...jeg vil IKKE gå på samme smell som sist nei..er livredd for det..aldri følt meg så ille før :/ Ja nå var du flink her,nå fikk jeg liksom ikke lyst til å begynne på noe ketogene greier liksom:p Men nå stoler jeg på deg ,du har hjulpet meg mange ganger,så jeg vet jo at du vet hva du snakker om:) 120 gram var heller ikke ment som noe maksgrense. Fra der du er i dag kutt så lite som mulig for å oppnå nedgang. Gjentar dette noen ganger, men det er den beste måten å oppnå resultater på sikt. Har du kuttet ned til 2600-2800 kalorier og ikke oppnår framgang så vet du at du har mye å gå på. Mye bedre å starte der og heller bruke et par uker på å finne et korrekt nivå enn å kutte altfor mye i starten. Lykke til! Metal_Barbie 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19490-n%C3%A5-er-jeg-klar-for-en-ny-pangstartlitt-hjelpoppdatert/#findComment-722694 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linjemannen Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Mange veier fører til Rom... Å legge om til et karborestriktivt kosthold innebærer å måtte si farvel til innarbeidede vaner. For min del var den store bøygen å kutte brød. Det orket jeg kun første måneden og begynte deretter på lavkarbobrød. Ellers så spiste jeg stort sett som før - bare uten ris/pasta/poteter. Det gjorde at det ble mer grønnsaker på meg enn før - og det er uansett en god ting. Mye kylling, svinekjøtt, kalkun, laks, torsk - og en masse grønnsaker. Fun Light har vedvart fra perioden - en genial drikk! Juice drikker jeg nå bare på julaften eller på ferie(!) Den store gevinsten er ikke nødvendigvis at en går MER ned på lavkarbo enn på lavkalori. Gevinsten ligger i at når en får stålkontroll på blodsukkersvingningene, så er det ikke lenger noe stress å ligge i et RIMELIG underskudd. Det går da helt av seg selv siden sult og søtsug ikke lenger pusher deg nærmere og nærmere kjøleskapet. Et problem kan være å begripe at fett ikke er en skummel og livsfarlig bestanddel av maten. Fett er nemlig bra greier. Flott drivstoff som det er null problemer å spise RIMELIGE mengder av. Psykisk er det nok mange som strever med å vende seg til slikt. Jobber på en kvinnearbeidsplass med en viss andel forhenværende Grethe Roede tilhengere og de nekter fortsatt å tro at det de så med egene øyne - jeg munchet spareribs som en caveman og raste likevel ned i vekt... PlastBox 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19490-n%C3%A5-er-jeg-klar-for-en-ny-pangstartlitt-hjelpoppdatert/#findComment-722695 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cesandberg Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Vær obs på at endel ferdigmarinerte spareribs har godt med karbo via marinaden. Det kan være en fordel å gå ketogent for å få bukt med søtsug etc. Dette er litt individuelt fra person til person, noen fjerner søtsuget med kun moderat lavkarbo>50-100gr/dag. Du kan jo med fordel gå inn på www.lavkarbo.no og kikke gjennom ketogene livsstiler der, men ha alltid i bakhodet at det er antall intatte kcal pr dag som egentlig styrer vekten, ikke kun antall karb, og uante mengder fett. det er litt hallelujastemning der av og til Linjemannen 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19490-n%C3%A5-er-jeg-klar-for-en-ny-pangstartlitt-hjelpoppdatert/#findComment-722699 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linjemannen Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Vær obs på at endel ferdigmarinerte spareribs har godt med karbo via marinaden. Det kan være en fordel å gå ketogent for å få bukt med søtsug etc. Dette er litt individuelt fra person til person, noen fjerner søtsuget med kun moderat lavkarbo>50-100gr/dag. Du kan jo med fordel gå inn på www.lavkarbo.no og kikke gjennom ketogene livsstiler der, men ha alltid i bakhodet at det er antall intatte kcal pr dag som egentlig styrer vekten, ikke kun antall karb, og uante mengder fett. det er litt hallelujastemning der av og til He he... Bodde innpå der i noen måneder, og er helt enig med deg - halleluja stemningen kan bli litt vel påtrengende i perioder. Ellers har du helt rett i forhold til marinader og spareribs - men derigjen - det kan være bra valg å spise en times tid før en skal trene tung styrketrening. Da holder en bra med energi gjennom økta og får svidd av en masse kcals underveis. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19490-n%C3%A5-er-jeg-klar-for-en-ny-pangstartlitt-hjelpoppdatert/#findComment-722706 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metal_Barbie Skrevet 2. april 2013 Forfatter Del Skrevet 2. april 2013 120 gram var heller ikke ment som noe maksgrense. Fra der du er i dag kutt så lite som mulig for å oppnå nedgang. Gjentar dette noen ganger, men det er den beste måten å oppnå resultater på sikt. Har du kuttet ned til 2600-2800 kalorier og ikke oppnår framgang så vet du at du har mye å gå på. Mye bedre å starte der og heller bruke et par uker på å finne et korrekt nivå enn å kutte altfor mye i starten. Lykke til!Okei,ja ,men vetu,da prøver jeg heller å kutte litt og ser det an i stedet:)Tusen takk:)Blir mye frem og tilbake og jeg føler at jeg ikke helt har funnet min metode til å gå ned i vekt på enda...til tross for å ha gått ned på vanlig mendge karbohydrater før...men håper at jg nå kan finne en bra måte... Ang ¨logge ,hvilke sider er best? Jeg får ikke til å logge på diett.no gratis lengre,får bare beskjed om at det koster penger ? skjønner ingenting jeg altså. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19490-n%C3%A5-er-jeg-klar-for-en-ny-pangstartlitt-hjelpoppdatert/#findComment-722723 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddis Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Ang ¨logge ,hvilke sider er best? Jeg får ikke til å logge på diett.no gratis lengre,får bare beskjed om at det koster penger ? skjønner ingenting jeg altså. Om du liker diett.no så er det jo ikke akkurat noen stor kostnad å betale den månedlige abonnementsprisen. Men myfitnesspal.com er et greit alternativ. Bedre rapporter der og bedre oversikt over makroer totalt i løpet av uken. Ulempen er at mange av matvarene ikke ligger inne med norske mål. Metal_Barbie 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19490-n%C3%A5-er-jeg-klar-for-en-ny-pangstartlitt-hjelpoppdatert/#findComment-722729 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.