Gå til innhold

For mye trening?


Arteta

Anbefalte innlegg

Blir det for mye trening for beina hvis man kjører knebøy to ganger i uka, markløft en gang og jogging i 45 min moderat temp(10-12 km/h) 2 ganger i uka pluss en hard squash økt?

Kondisjonstreningen foregår mellom styrkeøktene som alle er på separate dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir det for mye trening for beina hvis man kjører knebøy to ganger i uka, markløft en gang og jogging i 45 min moderat temp(10-12 km/h) 2 ganger i uka pluss en hard squash økt?

Kondisjonstreningen foregår mellom styrkeøktene som alle er på separate dager...

Kort og godt: Nei! Med mindre du er nybegynner, kjører 10 tunge sett på både knebøy og markløft og moderat tempo ikke er moderat.

Jogging er for hjerte og lunger, og trener musklene på en helt annen måte enn knebøy og markløft gjør. Det samme gjelder for øvrig squash også, selv om det er en treningsform som involverer raske muskelfibre så er det en veldig god måte å variere med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør fordi TN har blitt slaktet for dems nye program med 3 knebøy økter i uka pluss tre intervall økter i uka. Målet mitt er å bygge muskler og brenne fett, først og fremst fett nå.

longcat: trolling me no gusta.

Kan skrive mer detaljert siden det ikke var så lett å forstå:

Dag 1:

Knebøy pluss andre baseøvelser for overkropp.

Dag 2: Squash

Dag 3: Markløft pluss andre baseøvelser for overkropp.

Dag 4: Moderat jogging 45 min. (Blir sliten, men ikke intervaller)

dag 5: Knebøy pluss andre baseøvelser for overkropp.

dag 6: Jogging/sykling 45 min.

All styrketrening er tung trening med RPE.

Jeg spør fordi jo det ser ut som at jeg muligens kan få problemer med lokal overtrening i bena med dette programmet. Samtidig er jeg ikke på diett, men spiser bare sunt og når jeg er sulten. (mye proteiner etc).

Hvis dere mener det ikke er noe stress skal jeg bare kjøre på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...