Gå til innhold

er dette en riktigkostholdsplan for meg?


madelent

Anbefalte innlegg

Hei dere! jeg trenger litt hjelp når det kommer til å lage en kostholdsplan

alder: 17år

høyde: 173cm

vekt: 74/75kilo

frokost: et par rugsprø knekkebrød med prior kyllingpålegg og agurk

mellommåltid: skyr blåbær

lunsj: 1. fem ryvita rug knekkebrød med prior kyllingpålegg eller ost

2. to grovebrødskiver med prior kyllingpålegg

3. gårsdagens middagsrester (ofte kyllingfilet eller karbonadedeig med stekte grønnsaker)

(spiser alltid et eple eller en banan til lunsjen)

TRENING (trener ihvertfall 5ganger i uka, starter med 20-30min på mølla og en time hard styrketrening)

etter trening: 100% whey proteinpulver - en scoop som er ca 109kcal

middag: 1. 150gram kyllingfilet (1,5 kyllingfileter) med masse grønnsaker =brokkoli, paprika, hvitløk,

rødløk, agurk, ruccolasalat, isbergsalat, sopp etc.. Grønnsakene utgjør 2/3 av tallerkenen

2. ca 200gram karbonadedeig (en halv pakke) med samme mengde grønnsaker

3. 15-20biter med sashimi sushi

4. ca 4/5 speltlomper fylt med prior kyllingpålegg, litt ost, ruccola, paprika og agurk

kvelds: ca to rugsprø knekkebrød med prior kyllingpålegg + en pakke bringebær eller blåbær

jeg vil gjerne ned til 68kilo før juni, altså 6-7kilo på 2måneder

er dette mulig med dette kostholdet? noe jeg bør endre på? trenger virkelig hjelp! er ikke fornøyd med kroppen min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi om du har kardio i begynnelsen av økta så bruker du opp endel av muskelglyckogenet ditt slik at du yter mindre til styrken.

Varm heller opp med 5 minutter lett kardio før styrkeøkta så kan du heller avslutte med 30 min kardio når muskelglykogenet ditt er tømt litt. Da må kroppen din hente energi for å fylle glyckogenet i musklene dine ila natta og vips....

Trener du om morgenen eller kvelden eller kanskje midt på dag ?

EDIT: Synes forresten det ser ut som ganske lite mat det du skriver her. Ihverftall om jeg tolker det rett når jeg antar at det skal stå ett "eller" mellom de forskjellige tallene under måltidene dine ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også det ser ut som lite mat iforhold til treningsmengden din. Det er veldig viktig at du passer på å få i deg fett også. Da mener jeg ikke bacon stekt i smør, potetgull o.l., men f.eks sunt fett fra avocado, olivenolje, kokosmelk, nøtter og fet fisk . Ser at du spiser sashimi og der får du ihvertfall sunt fett om du spiser laks. Ost har også et høyt innhold av fett. Tenker mer på måltidene dine før middag, du kunne f.eks hatt noen nøtter oppi skyren eller litt avocado på knekkebrødene under pålegget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er vel cardio som forbenner fett?

Strengt tatt er det kaloriunderskudd som forbrenner fett. Det betyr at du bruker mer energi enn du får i deg. Dette gjelder enten du lever på sofaen,løper maraton, eller er i koma.Men det er viktig å passe på at man får i seg riktige mengder med mat, trener du for hardt og spiser for lite,så kræsjer du tilslutt. Syv kilo på to måneder er absolutt gjørbart på en sunn og ålreit måte.

Utifra profilbildet ditt så ser du riktig så snasen ut, vil anbefale deg å opprette loggbok her på fitnessbloggen så vi kan følge med og hjelpe deg på ferden din mot sommeren(=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...