Gå til innhold

Cellulitter


Dwarniel

Anbefalte innlegg

Leste et sted at 85% av alle voksne kvinner har cellulitter, og i kvinneblad skrives det alltid at man ikke kan gjøre noe for å fjerne dem. Selv er jeg ikke rammet, men jeg har jo sett en del jenter på scenen i det siste på nettet.. Både i Bodyfitness og Bikinifitness. Felles for disse jentene er at de ikke har en eneste cellulitt. De kan jo umulig være en del av den lille prosentandelen som ikke får det alle sammen? Så spørsmålet blir egentlig om kvinnebladene lyver og om celulittene forsvinner med styrketrening og lavere fettprosent. :p Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg VET jo ikke 100%, men likevel må jeg si meg uenig her da jeg følger en del såkalte fitnessbloggere, og de har ikke plettfri hud. På scenen har de uansett lag på lag med bronzing/diverse + vært på diett i ukesvis. Dvs. en form som ikke kan/burde holdes uansett. At celluliter KAN minskes ved fettprosent er ikke noe nytt, men at kvinneblader lyver er mer velkjent:p

Merker selv at jeg har mer celluliter nå etter at jeg har begynt å trene, faktisk. Men har snakket med folk som vet litt mer enn meg og researchet om at dette vil gå over, så jeg fortsetter med mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke skryte på meg å vite, da jeg ikke er lege og heller ikke gidder google akkurat nå.

..men så vidt jeg har forstått er vel cellulitter hovedsaklig opphoping av fettvev i underhudsfettet, så om man har lav fettprosent og derav mindre fettvev så er det jo bare logisk at cellulittene dempes.

Har selv ujevnheter på rumpe og lår, men disse har blitt betraktelig mindre jo mer jeg har trent, så at det er umulig tror jeg ikke på. At det er vanskelig derimot, det kan jeg tro.

Mange av de artiklene jeg har lest hevder for øvrig ikke at det er umulig å gjøre noe med, men at det ikke finnes mirakelkremer eller laserbehandling for problemet. Jeg gjetter på at den totale sannheten er at man sikkert alltid vil ha det latent, og at det har lettere for å komme tilbake hvis man først har grunnlag for cellulitter. MEN! Hvis man legger inn hardt arbeid og dropper alle falske forhåpninger om mirakuløs bedring over natta, så tror jeg det er overkommelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forskjellige metoder innenfor massasje og forskjellige typer 'masker' og leire som skal sies å hjelpe mot cellulitter - har ikke prøvd dette nok ut til å kunne gå god for det selv. Men det er jo hud som har 'klumpet' seg opp så i teorien ville det jo bare være å rette det ut igjen, hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forskjellige metoder innenfor massasje og forskjellige typer 'masker' og leire som skal sies å hjelpe mot cellulitter - har ikke prøvd dette nok ut til å kunne gå god for det selv. Men det er jo hud som har 'klumpet' seg opp så i teorien ville det jo bare være å rette det ut igjen, hehe ;)

Du har tro på feks. Smart Tone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk ett tips av en sykepleier som jobber på den kosmetiske siden i sykepleien, hun sa at ofte er det bare blodsikulasjonen så om en ikke har for mye så kjøp en skrubbevott og hver gang en er i dusjen så er det bare å skrubbe i vei (får igang skikkelig blodsikulasjon) Har litt enda da under rumpa, men jeg vet jo at jeg ikke er eneste i verden så da depper jeg ikke over det så lenge jeg vet at formen og kostholdet mitt er bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...