Gå til innhold

Måle om man er myk nok


Lisa

Anbefalte innlegg

Finnes det noen måter å måle om man er myk nok i forskjellige muskler til å kjøre f.eks knebøy? Jeg syns det er utrolig kjedelig å tøye, så det er motiverende å se at man blir mykere.

Bør man f.eks. kunne klare å ta i bakken med strake bein og føttene samlet?

Eller er det veldig individuelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke klarer knebøy med god teknikk, er det muligens et mobilitet's problem. Men kan også være et teknisk problem. Litt vanskelig og si uten og ha sett deg ta knebøy.

Så det finnes egentlig ingen regler for hvor mye du må være, men heller hvor myk du burde være for og ha god teknikk. Men jo mykere du er, jo bedre uansett. Men ingen vits i og slite seg til spagaten (med mindre man vil, just fore fun..)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tar knebøy og jeg vet hva problemet mitt er.

Dersom du vet hva problemet er vet du jo også hva du må jobbe med. Når du får jobbet med det vil det bli bedre, som vil medføre at knebøyen blir bedre. Da vil du se resultater av arbeidet, og slik vil det være et "mål". Eller misforsto jeg fullstendig hva du tenkte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trudde eg tok knebøy korrekt ein periode, til eg fekk ein som var dreven i faget til og sjå på dette. Teknikken var ikkje heilt på plass, så fekk beskjed om å tøye ein del på hofte og lår partiet. Merket det allerede i uka etter at teknikken kom seg :) har absolutt truen på tøying kan forbedre teknikk og prestasjon! :) lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...