Gå til innhold

Dårlig mobilitet, trenger det å være stram musklatur?


VegarL

Anbefalte innlegg

Mange andre, inkludert meg selv pga uvitenhet rett og slett, bruker masse tid på å tøye her og der når kanskje ikke det er det som er casen.

Litt om hoftemobilitet, veldig interessant for dere som har problemer (inkl meg selv, ska begynne med denna).

Man får litt annet blikk på mobilitet etterpå, dette gjelder jo hele kroppæn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg såg igjennom videoen, og det han får til er veldig imponerende og utruleg. Verkeleg ein tankevekker at det kan være musklatur som motarbeider eller ikkje er aktiv som hindrer mobilitet..

Styrer mykje med mobilitet sjølv, så dette var veldig interessant. Men korleis skal du bynne med denne på egenhånd? Det er jo vanskeleg å sjå og korrigere einkvar feil sjølv. Skulle gjerne gjort det sjølv, så eg lurer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg såg igjennom videoen, og det han får til er veldig imponerende og utruleg. Verkeleg ein tankevekker at det kan være musklatur som motarbeider eller ikkje er aktiv som hindrer mobilitet..

Styrer mykje med mobilitet sjølv, så dette var veldig interessant. Men korleis skal du bynne med denne på egenhånd? Det er jo vanskeleg å sjå og korrigere einkvar feil sjølv. Skulle gjerne gjort det sjølv, så eg lurer.

Tja er vanskelig alena, må jo sette seg litt i det. Jeg hadde aldri gjetta å trene div musklatur når ene siden er "stølere" enn andre..Trikset er vell de testene de bruker for å sjekke ustabilitete, når du så hu vrei hofte for å kompansere etc..Sku funnet ei nettside/bok om "diagnosering" elrno :p

Er vell en grunn til at det er ett eget yrke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja er vanskelig alena, må jo sette seg litt i det. Jeg hadde aldri gjetta å trene div musklatur når ene siden er "stølere" enn andre..Trikset er vell de testene de bruker for å sjekke ustabilitete, når du så hu vrei hofte for å kompansere etc..Sku funnet ei nettside/bok om "diagnosering" elrno :p

Er vell en grunn til at det er ett eget yrke..

Har vore ute for div fysio og kiropraktorer. Men fokuset deiras er litt for mykje på å være forsiktig og å ikkje overbelaste noko som helst. Dette er litt drygt når eg heller vil ha framgang, løfte tungt og arbeide aktivt med mobilitet og aktivisering.

Hadde vore fantastisk med eit kurs med ein guru liknende fysiterapaut med fokus på tunge løft og funksjonell kropp :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vore ute for div fysio og kiropraktorer. Men fokuset deiras er litt for mykje på å være forsiktig og å ikkje overbelaste noko som helst. Dette er litt drygt når eg heller vil ha framgang, løfte tungt og arbeide aktivt med mobilitet og aktivisering.

Hadde vore fantastisk med eit kurs med ein guru liknende fysiterapaut med fokus på tunge løft og funksjonell kropp :p

Yeah..Er ALT for lite med slike kurs for oss som ikke er utdannet det..

Mobilitwod.com, nick tumenelleieieielelleli etc på youtube.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yeah..Er ALT for lite med slike kurs for oss som ikke er utdannet det..

Mobilitwod.com, nick tumenelleieieielelleli etc på youtube.

Heilt enig, skulle gjerne hatt ein ekspert til å fortelle meg kva som er problemet mitt :p Ikkje så greit å nøste opp i det sjølv.. Kjenner til mobiliwod, men den nick tumetc. etc var værre å finne noko om.

Skulle hatt ein sommerleir med fokus på styrke og mobilitet. Kanskje det finnes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heilt enig, skulle gjerne hatt ein ekspert til å fortelle meg kva som er problemet mitt :p Ikkje så greit å nøste opp i det sjølv.. Kjenner til mobiliwod, men den nick tumetc. etc var værre å finne noko om.

Skulle hatt ein sommerleir med fokus på styrke og mobilitet. Kanskje det finnes?

Coach Nick Tumminello - YouTube

DER har du :) genialt fyr! Meget flink.

Ja det hadde vært noe!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var inne å kikka på ein video, virka bra. Men er på nattskift, så eg får begrense meg mtp kolegaer..

Coach Nick Tumminello - YouTube

DER har du :) genialt fyr! Meget flink.

Ja det hadde vært noe!:)

Problemet her blir vel fort at dei som er utruleg flinke og har ventelister for personleg oppfølging ol, både trenger og fortjener sommerferie :cautious: Men kanskje det er nokon inne på forumet som kjenner til eit slik opplegg eller føler seg kallet til å arrangere sommerkurs (les: ikkje i oslogryta)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Trenger en camp eller liknende man kan dra på.

Har mange "spennende" problemer etter mange år med fotball og annen idrett. :p Funnet mye bra informasjon på nettet som har hjulpet meg et lite stykke på vei. Utrolig hvordan kroppen kompenserer og justerer seg selv pga spente og stive muskler.

(dårlig lyd, men veldig informativt og enkelt forklart)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra videoer!:) Interessante klipp!

Etterlyster kurs/seminarer når jeg møter folk som har peiling, de er jo oftest enige om at det burde bli mer av, men føler det er mer tomprat fra dems side og så blir det glemt..Synd for er så mye kunnskap der ute! Ser jo ene poenget dems med at du vil jo bare gi mannen en fisk, ikke fiskestang og agn så han kan skaffe den sjæl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...