Gå til innhold

Treningsdamer over 180 cm!


Chiara

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner det er endel av oss her.

Jeg ønsker meg en tråd(denne?) hvor man kan dele erfaringer og tips (og hjertesukk over at TTT..) i forhold til dette.

Hvilke markøvelser virker best for deg? Ro? Hva synes du er det vanskeligste og "bygge" osv.

(Tag gjerne folk som kan komme med innspill som Therese Elizabeth Berg ?)

(mods må gjerne legge den en annen plass om jeg er puttet den i feil avdeling)

(y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeeei, en egen tråd :D

Er 182, men må nok lese mest av deres erfaringer da jeg ikke har trent så lenge (aktiv 6 mnd), og gjør KUN det samme som mannen min gjør.. prøver å lese meg opp til eget program ifht hva dere jenter gjør da, men det er egentlig ikke så store forskjeller.

Jeg sliter litt med markløft, føler jeg aldri helt får den rette ryggen, og at leggene og knærne mine blir veldig i veien :confused:

Prøvde i går sumoløft, men følte meg som en idiot sånn jeg sto.. haha, og fikk vondt i venstre siden over låret. Hadde bekkenløsning i siste svangerskap, og kjente litt igjen de smertene.

Ellers så sliter jeg selvfølgelig med å bygge ben og rompe, har altfor lange og smale ben, og samtidig vil jeg ha vekk lovehandles, legger ved et helbilde jeg ikke er veldig stolt av :shy: (men det er sannheten..) Kom med tips her (y)

post-15920-14440931211088_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt sett så føler jeg ikke at jeg sliter med noen øvelser pga lengden min utenom i chins og pressøvelser. God teknikk og mobilitet gjelder uansett om en er lang eller kort :)

"heldigvis" bygget jeg bra med bein ganske tidlig så det gjør mye med fysikken min, men kunne gjerne hatt mer masse på overkroppen slik at jeg ser litt større ut, føler enda at skuldre/armer blir lange og tynne på scenen..

Kjørte mye sumomark før men pga overbelastning av innside lår og dermed kneproblemer kuttet jeg det ut og har faktisk ikke kjørt det siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her. Strekker 181 cm over bakken :)

Det jeg sliter mest med er at en stor kropp veier mer. Så jeg sliter med strake pushups, pullups, chins osv... Men jeg er godt på vei tror jeg. Har bare trent styrke i 9 mnd så jeg er enda under læring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Generelt sett så føler jeg ikke at jeg sliter med noen øvelser pga lengden min utenom i chins og pressøvelser. God teknikk og mobilitet gjelder uansett om en er lang eller kort :)

"heldigvis" bygget jeg bra med bein ganske tidlig så det gjør mye med fysikken min, men kunne gjerne hatt mer masse på overkroppen slik at jeg ser litt større ut, føler enda at skuldre/armer blir lange og tynne på scenen..

Kjørte mye sumomark før men pga overbelastning av innside lår og dermed kneproblemer kuttet jeg det ut og har faktisk ikke kjørt det siden.

Du er jo bare awsome :oops: tror ikke jeg skal sammenligne meg med deg helt enda.. hehe! Men greit å ha et forbilde da, selv om jeg ALDRI har en plan om å stille opp på en scene ;)

Holder meg til vanlige markløft jeg da, kjører 60 kg, og er egentlig ganske fornøyd med det ifht formen min så langt! 8 reps, 4 sett. Bør jeg fokusere mer på dette, altså flere sett? mindre vekter og flere reps??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo bare awsome :oops: tror ikke jeg skal sammenligne meg med deg helt enda.. hehe! Men greit å ha et forbilde da, selv om jeg ALDRI har en plan om å stille opp på en scene ;)

Holder meg til vanlige markløft jeg da, kjører 60 kg, og er egentlig ganske fornøyd med det ifht formen min så langt! 8 reps, 4 sett. Bør jeg fokusere mer på dette, altså flere sett? mindre vekter og flere reps??

Aw, hyggelig!! :)

Du kan fint gå ned på repetisjoner til fordel for å øke vektene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg operert for prolaps i tillegg da, men jeg sliter litt med mark. Strakmark er det som fungerer best for meg så langt, men jeg savner noen som kan terpe på teknikken min.... :whistle:

Jeg er latterlig svak i overkroppen men det går framover! kroppsvekt øvelser er derfor noe tunge. Og det er så HOT når folk er sterke i disse så må øveøveøve... :cautious:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Rager ca. 1.86 over bakken, med lange bambibein;) Trent styrke i ca. 2 år sammen med gubben(som er ca. et hode lavere enn meg;)-selv om han hardnakket påstår han er 1.80..;))

Har vel ikke noen nevneverdige utfordringer ifta. jeg trener med, tror jeg trallala;) Men er/har vært litt svak i korsryggen-men det kommer seg;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...