Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har gått inn for å skaffe meg litt muskler og gå ned i fettprosent.

Problemet er at jeg går ned i vekt og ikke opp, enda jeg spiser mer enn vanlig. Har også begynt med tilskudd som proteinshake og kreatin, men tar visst greit mye tid..?

Tror kanskje jeg trenger litt hjelp til å gå opp i vekt ettersom det jeg allerede gjør ikke fungerer. Har hørt om gain produkter men ble litt usikker på om det kun gjør at jeg går opp i vekt, uten at det er muskler kinda.. Tanker?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/18994-burde-g%C3%A5-opp-men-g%C3%A5r-ned/
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag veier jeg 37,4kg. Jeg er 151cm og 19år. Har aldri hatt noen problemer med mat eller spiseforstyrrelser, men har alltid vært liten og nett.

Tja, vet ikke helt hva jeg skal svare på hvor mye jeg spiser, men har tre store måltid om dagen og mindre måltid som frukt, nøtter og salat i mellom der igjen. Trener ca hver dag, 1 - 1 1/2t. Trener annenhver dag styrke og kondisjon og har noen dager dobbelt opp med trening da jeg deltar på bodypump og crossfit.

Flott!

Gjest Slettet
I dag veier jeg 37,4kg. Jeg er 151cm og 19år. Har aldri hatt noen problemer med mat eller spiseforstyrrelser, men har alltid vært liten og nett.

Tja, vet ikke helt hva jeg skal svare på hvor mye jeg spiser, men har tre store måltid om dagen og mindre måltid som frukt, nøtter og salat i mellom der igjen. Trener ca hver dag, 1 - 1 1/2t. Trener annenhver dag styrke og kondisjon og har noen dager dobbelt opp med trening da jeg deltar på bodypump og crossfit.

Flott!

Det ender nok uansett opp med at du spiser for lite desverre! Og du har et høyt aktivitetsnivå i tillegg! Så det er nok "bare" å spise mer :) Desverre, mye mer :)

Kan være lurt å ta seg en sjekk og bare se hvor mye du faktisk spiser sånn ca. Og heller se "Ok da bør jeg legge til så og så mye i kosten". Men du trenger selvfølgelgi ikke "Logge" hver dag! Men gjerne vite sånn ca hvor mye du burde fått i deg for å få dine ønskede resultater!

Annonse

Gjest Slettet
Skriver ned alt i loggboken, så har nogenlunde oversikt. Har bare vanskelig for å spise enda mer :p

Etter en rask tur, så ser jeg du spiser veldig lite, men det har selvfølgelig også sammenheng med all treningen din!

Personlig ville jeg anbefalt at du tar 3-5dager å loggfører på Online kostdagbok - Prøv gratis! Oppskrifter - Treningsdagbok - Egne matvarer - Viser næringsinnhold for alle næringsstoffer Ernæring og treningsdagbok | MyLog f.eks :) Bare for å få litt "Kontroll" over hva du egentlig får i deg av KCAL :) Så bare legger du til og voila du spiser i overskudd og går opp i vekt ;)

Men det trenger ikke å være en vane/"Må"ting at du skal logge :) Men gjerne en liten stund, for mange er ikke klar over hvor lite/mye de faktisk spiser!

Om du ikke klarer å spise mer, får du heller spise mer energitette matvarer. Ingen light-varianter! Ser du allerede spiser litt avocado og cashewnøtter, klarer du å hive innpå en neve eller tre ekstra nøtter om dagen så har du jo fort en del ekstra kalorier der.

Etter en rask tur, så ser jeg du spiser veldig lite, men det har selvfølgelig også sammenheng med all treningen din!

Personlig ville jeg anbefalt at du tar 3-5dager å loggfører på Online kostdagbok - Prøv gratis! Oppskrifter - Treningsdagbok - Egne matvarer - Viser næringsinnhold for alle næringsstoffer Ernæring og treningsdagbok | MyLog f.eks :) Bare for å få litt "Kontroll" over hva du egentlig får i deg av KCAL :) Så bare legger du til og voila du spiser i overskudd og går opp i vekt ;) takk skal du ha !

Men det trenger ikke å være en vane/"Må"ting at du skal logge :) Men gjerne en liten stund, for mange er ikke klar over hvor lite/mye de faktisk spiser!

Hmm ok, da får jeg vel bare spise mer! Skal absolutt teste ut forslaget ditt, så kanskje det blir litt enklere å gå opp i vekt :)

Gjest Slettet
Hmm ok, da får jeg vel bare spise mer! Skal absolutt teste ut forslaget ditt, så kanskje det blir litt enklere å gå opp i vekt :)

Ja ihvertfall hvis du f.eks tror du faktisk spiser 2000kcal per dag, men så er det gjerne bare 1100kcal :) Men ville ikke anbefalt det i lengden som sagt, man kan gjerne få et anstrengt forhold til mat osv da. Men et par dager for å få litt innsikt er nok greit!

Må si du ser bra ut og har et godt utgangspunkt, men du vil se enda bedre ut med mer muskler på kroppen :) Da jeg var 43 kg fikk jeg beskjed fra legen om at jeg var ekstremt undervektig, og jeg er på lik høyde som deg. Var rett og slett bare bein. Nå er jeg 53 kg og storfornøyd!

Får du ikke i deg mer er det greit å ty til mer nøtter, kanskje drikke helmelk og juice i tillegg for ekstra kcal. Hva med å prøve å trappe ned noen økter i uka og se hva som skjer da?

Annonse

Må si du ser bra ut og har et godt utgangspunkt, men du vil se enda bedre ut med mer muskler på kroppen :) Da jeg var 43 kg fikk jeg beskjed fra legen om at jeg var ekstremt undervektig, og jeg er på lik høyde som deg. Var rett og slett bare bein. Nå er jeg 53 kg og storfornøyd!

Får du ikke i deg mer er det greit å ty til mer nøtter, kanskje drikke helmelk og juice i tillegg for ekstra kcal. Hva med å prøve å trappe ned noen økter i uka og se hva som skjer da?

Oi, takk og takk :) Det er jo også målet, og få mer muskler. Er klar over at jeg ligger på undervekt siden av skalaen, men det er ikke sånn at jeg prøver å gå ned i vekt. Syns ikke det er spesielt artig å gå ned i vekt når jeg allerede veier ganske lite og prøver å gå opp i vekt ;p vil ikke si jeg bare er bein, føler det ihvertfall ikke sånn selv. Syns jeg har nok kjøtt på beina :p mer nøtter, melk og juice skal jeg nok få til! ;) har ikke noe lyst til å trappe ned på treningen da det er det jeg fordriver tiden min med når jeg ikke er på jobb ;p dessuten liker jeg det altfor godt :) får heller bare spise mer som alle sier. ;p

Oi, takk og takk :) Det er jo også målet, og få mer muskler. Er klar over at jeg ligger på undervekt siden av skalaen, men det er ikke sånn at jeg prøver å gå ned i vekt. Syns ikke det er spesielt artig å gå ned i vekt når jeg allerede veier ganske lite og prøver å gå opp i vekt ;p vil ikke si jeg bare er bein, føler det ihvertfall ikke sånn selv. Syns jeg har nok kjøtt på beina :p mer nøtter, melk og juice skal jeg nok få til! ;) har ikke noe lyst til å trappe ned på treningen da det er det jeg fordriver tiden min med når jeg ikke er på jobb ;p dessuten liker jeg det altfor godt :) får heller bare spise mer som alle sier. ;p

Det var litt av poenget mitt med at du ser bra ut, for du er ikke bare bein slik jeg var :) Skjønner godt at du ikke syntes det er artig, så da er det bare å spise. Og det er veldig bra at du liker å drive på med trening og ikke "tvinger" deg på senteret slik en del kan gjøre. Indre motivasjon er gull verdt :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...