Gå til innhold

Kvalm av benpress, why ??


Frøken Linda

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er du flink til å puste skikkelig når du trener denne øvelsen?[/quote

Ja nå hadde jeg ekstra fokus på pust, den er i orden for å si det slik.

Men det jeg la merke til er at jeg får et slags press i hode, noe lignende det som skjer når man står på hode..

Litt slik i magen også, som om det blir stopp i blodstrømmen, litt vanskelig å forklare :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm, hvordan puster du? Om du trekker inn luft på veien ned og puster ut når du kjenner det blir tungt så går det kanskje bedre? Det er ikke unormalt at man kjenner det litt i hodet når man trener bein (eller rygg) da det er store mengder blod som forflyttes. Noen anbefaler en halv dispril før trening om man har dette problemet for å tynne blodet litt. Men jeg syns det er litt drøyt selv. Kanskje andre har noen råd til deg her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slik jeg puster, så det er nok forflytting av blod :)

Jeg er over middels intressert i helse, kropp..ja rett og slett hvordan kroppen fungerer.

Litt mer spesifikt: hvordan og med hvilke naturmidler, mat, tiskudd, trening og livsstil vi kan fikse og forebygge helsen.

Jobber i helsekost og min fanesak er å få folk til prøve "alt" før legemidler.

Tok en analyse av blodet mitt for ikke lenge siden, det er tynt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, hvordan puster du? Om du trekker inn luft på veien ned og puster ut når du kjenner det blir tungt så går det kanskje bedre? Det er ikke unormalt at man kjenner det litt i hodet når man trener bein (eller rygg) da det er store mengder blod som forflyttes. Noen anbefaler en halv dispril før trening om man har dette problemet for å tynne blodet litt. Men jeg syns det er litt drøyt selv. Kanskje andre har noen råd til deg her.

Har jeg aldri tenkt på, at det er store mengder med blod som flyttes. Hender jeg kjenner jeg blir litt "svimmel" ( ikke svimmel egentlig) på de siste tyngste repsa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm, hvordan puster du? Om du trekker inn luft på veien ned og puster ut når du kjenner det blir tungt så går det kanskje bedre? Det er ikke unormalt at man kjenner det litt i hodet når man trener bein (eller rygg) da det er store mengder blod som forflyttes. Noen anbefaler en halv dispril før trening om man har dette problemet for å tynne blodet litt. Men jeg syns det er litt drøyt selv. Kanskje andre har noen råd til deg her.

For friske mennesker, så er det normalt ikke farlig å ta en dispril (acetylsalisylsyre). Men den kan være litt tøff for magen (kan gi halsbrann og forårsake magesår). Derfor anbefales det å spise litt ved siden av. Om det er noen matvarer som påvirker effekten er jeg usikker på. Uten at jeg skal anbefale noen å bruke dispil, så er det flere leger som hevder at dispril kan tas som forebyggende mot en rekke sykdommer, da dispril er anti-inflammatorisk. Stadig oftere kan man konkludere med at en sykdom, f.eks. kreft i tarmen, skyldes inflammasjon (kilde). For å forebygge kreft i tarmen er selvsagt kosthold det viktigste, men dispril virker også på inflammasjon andre steder i kroppen. Hjelper dispril deg mot kvalmen på trening og du kun tar den et par ganger i uken i den forbindelse, så tror jeg det skal gå veldig greit. Men som med all type medisin eller virkningsfulle preparater, bør man forhøre seg med lege først. Det er tross alt han/hun som vet noe om din medisinke bakgrunn og som har kunnskap om dette (bør ha i hvert fall).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...