Jump to content

JonasM

Members
  • Content Count

    28
  • Joined

  • Last visited

About JonasM

  • Rank
    Newbie
  • Birthday 03/01/1992
  1. Hei. For det første, så kommer du høyst sannsynlig til å miste litt muskler og styrke når du skal ned så mye i fettprosent. Videre er jeg ingen ekspert på område, men har noen erfaringer og selvlært kunnskap. Hva du bør ligge på hva gjelder kcal inntak er vanskelig å si, spesielt uten å vite noe om din kropp. Men start med å bruke en kalkulator på nett for å finne ut sånn ca hvor du bør ligge, for så å gjør tilpasninger når du ser hvordan resultater du får. Selv ligger jeg på ca 2,3g protein pr kg kroppsvekt for øyeblikket. Videre består makroene mine av 45% karbs og 20% fett. Jeg driver fortsatt å prøver meg litt frem, men jeg går ned i vekt. Tipset mitt er å prøve seg litt frem, men få i deg nok proteiner for å bevare mest mulig muskelmasse. Jeg liker også å få i meg litt karbs før og etter trening.
  2. Må si at mai ble en heller dårlig måned med tanke på dietten for min del. Var mange distraksjoner med studier og flytting. Nå begynner ting å falle litt mer tilbake på plass og jeg flytter på fredag. Ser ganske stor fremgang i speilet og det er motiverende! Nå kan jeg faktisk se antydning til abs, som jeg tror er første gang for meg. Målet er å få synlige abs i løpet av sommeren, ihvertfall mer synlige. Ellers trives jeg meget godt med treningen og livet på diett. Stuper inn i sommerferien super motivert!
  3. Jeg hiver meg på de siste ukene før sommerferien. Jeg startet på ca 93kg etter jul, frem mot påske var det litt så som så med trening og spesielt kosthold. Et par uker før påsken og delvis i påsken og frem til nå har jeg vært flink med både trening og kosthold. Lå på ca 87-88 kg etter påsken. Vekten i dag vet jeg ikke nøyaktig, da jeg ikke har noen vekt men det skal jeg skaffe meg. Når dere måler midjen, hvor gjør dere det? Noen referansepunkter?
  4. Når det gjelder skulderen har jeg lagt ved det bilde for å vise hvor det gjør vondt. Der hvor du ser det er litt rødt. Det kjennes ut som det sitter ganske dypt inne i skulderen. Det kan gjøre vondt ved forskjellige øvelser, som dips blant annet. Det gjør også vondt når jeg klemmer inn der.[ATTACH]159151[/ATTACH]
  5. Har slitt med begge disse skadene i noen måneder nå. Har vært til fysioterapaut med skulderen, og hun trodde det kunne være en stram muskel som strakk seg over skulderbladet(?). Ble massert, stukker med noen nåler og fikk øvelser. Var til to behandlinger. Er en smule bedre, men det kommer tilbake ved belastning. Så var det håndleddet, det har bare blitt værre og værre. Gjør vondt på oversiden av håndleddet, ved belastning bakover (som i f.eks. frontbøy) er det vondere. Er også smertefullt ved benkpress ol. Ved veldig lang oppvarming, eller mot slutten av en økt kan det være seg at det er bedre. Noen som har erfaringer med dette? Hva kan det være, eventuelle tips?
  6. Hmm, gravid er vel ordet dere leter etter?
  7. Jeg var litt stolt i går, fordi jeg har ikke trent seriøst på en stund og ikke veldig ofte. Men de siste to-tre ukene har det vært bra. I går så prøvde jeg meg på 100kg i benk, og det gikk ganske så lett. Så i dag er det ned å prøvde seg på 105, og ikke 110
  8. Jeg har trent en stund, men det har gått i rykk og napp. Jeg har vært inn og ut av flytsonen, og nå er jeg i den og har planer om bli værende der. Føler at jeg har fått lysten og motivasjonen til å trene. Jeg trener både styrke og cardio, men kunne trengt noen kostholds-tips. Jeg ser det er mye her inne, men trenger hjelp med noe. Hvor mange kalorier forbrenner en ung herremann på 19år, 180cm og 90kg pr. dag?
×
×
  • Create New...