Gå til innhold

-


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

185cm og 82 kg. Bmr på 1900 ca.

Hvis du regner ukentlig kcal underskudd på maten blir det ca 1500-2000, cardio er 3000 og vekttrening er ca 1500. Det tilsvarer oppunder 1kg fett, noe jeg har hørt er passe. Målet mitt er jo å bli rippa uten å miste masse. Jeg har klart å øke ørlite i styrke.

Hvis du spiser mindre enn BMR-en din, som kun er det kroppen din bruker på å opprettholde grunnleggende funksjoner, er dette selve oppskriften på å miste masse... Du bruker jo en del energi på det du gjør i hverdagen, så vedlikeholdsnivået ditt er nok godt over 1900. Har du lagt inn talla dine i en kcal-kalkulator? Syns uansett at et mål om å miste 1 kg fett i uka var ganske mye (og muligens umulig) for en som har såpass lite å ta av. Har du dårlig tid til noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt stemme at basalforbrenninga di er på 1900, men å spise under dette (dårlig idé i seg selv - se vedlagt artikkel) i kombinasjon med PHAT (et hardt program) og 6 (!!) kardioøkter høres ut som en god oppskrift på å ryke rett i veggen om ikke så veldig lang tid. Er virkelig de to siste rutene (helst i går) viktigere enn en frisk, rask og glad kropp? Du må gjerne kjøre på for min del, men husk at du bare har én kropp og at å behandle den som dritt kan sette den ut av spill ganske lenge :)

Mat og kalorier – hvor mye trenger du? | MyRevolution

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil også legge til at jeg ikke jobber. Gjør veldig lite annet enn å trene. Er det ikke nettopp et kaloriunderskudd som må til for å fjerne fett da?

Altså, det er jo seffølgelig kcal underskudd som må til, men ikke legg deg under din egen BMR! BMR er hva kroppen i seg selv trenger for å kunne fungere. Altså, ting som du ikke tenker over skjer i kroppen din. Altså, hva kroppen din bruker for å holde deg bokstavelig talt i live og fungerende. Om du legger deg under din egen BMR ber du om den sikre smell. Forslår at du setter deg godt til rette og ser på filmen som Thookdee la inn i tråden. (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...