Gå til innhold

Teste ut PSMF - forventninger.


Anbefalte innlegg

Hei:)

Har gått ned fra 140 til 107 kg på litt under et år. Ikke brydd meg særlig om hva jeg har spist, kun kuttet veldig ned på det verste (brus, boller, godteri) samt kjørt kondisjonstrening 5-15 timer i uken. Så godt som ingen styrketrening.

De siste to mnd har vekten derimot stagnert. Har nå en fettprosent på 22,7. Er forresten 183 høy.

Trenger å få litt fart på det igjen og lurer nå på å teste ut PSMF da det er denne dietten som virker å passe meg best. Hvilke forventninger bør jeg ha mtp vektnedgang? Tenker i første omgang å kjøre på i tre uker. Er det noe poeng i intens kondisjonstrening samtidig? Evt annen trening? Har lest endel artikler, men vil gjerne høre fra dere som har litt erfaring.

Skal være med i en konkuranse 20. mai der det vil være en fordel med lavest mulig vekt. Derfor ekstremdiett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grattis med suuuper vektnedgang (y)

Hvordan man reagerer på en sånn ekstrem diett er veldig individuelt. Noen går ned 3 kg, andre går ned 20. Veldig vanskelig å skulle si. Hvis man skal gå på PSMF, er kcal-underskuddet så lavt allerede at du mest sannsynlig trenger lett trening. Du skal ha energi til å leve også, og det er en enorm påkjenning for kroppen over tid også.

Moderat styrketrening 2-3 ganger i uka og cardio i form av gåturer. For eks. Underskuddet ditt skal i all hovedsak komme fra maten, ikke treningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har lest artikler om PSMF, bør du ha fått med deg at intens cardio er fy-fy. Du skal holde deg til 2-3 timer styrke iløpet av en uke, og da gjerne et fullkroppsprogram.

Les denne om og om igjen til du kan den tilnærmet utenat:

Alt du trenger å vite om PSMF-dietten - Fitnessbloggen

Hvis noe fortsatt er uklart kan du lese i denne tråden:

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste) | Fitnessbloggen Forum

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har lest artikler om PSMF, bør du ha fått med deg at intens cardio er fy-fy. Du skal holde deg til 2-3 timer styrke iløpet av en uke, og da gjerne et fullkroppsprogram.

Og det er moderat styrke for å opprettholde muskelmasse, ingenting mer. Når man er i såpass energiunderskudd, så har ikke kroppen godt av hard trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Gutt 182cm og 95kg.

Begynte på mandag..Ett par spørsmål:

Er det slik at når jeg regner ut proteininntak så skal jeg regne ut ifra kroppsvekt nå (95kg), eller etter ønsket vekt (første mål er 85kg)…? Se her http://forum.fitnessbloggen.no/threads/psmf-here-i-come.18546/#post-706645

Også lurer jeg på ang fett og karbo. Jeg har nå satt opp 4 måltider som totalt havner på ca 1500kcal og 207g prot..

Har 300g kyllingfilet til frokost, Mager Kesam til Lunch, 300g Karbonadedeig til middag og 250g Ørretfilet til kvelds. I tillegg kommer 600g av Rema’s Brokkoliblanding delt på kjøttmåltidene, samt 70g bringebær/blåbær + funsaft til kesamen..

Har lest at på PSMF bør fett og karbo ligge på MAX 20g fett og 20g karbo pr. dag.. Ser at med karbonadedeig + ørretfilet at jeg havner på ca. 50g fett.. Stemmer dette med kun 20g fett og 20g karbo (for da er jeg på dypt vann) og har det mye å si? Evt hva?

Også ønsker jeg gjerne anbefaling på olje.. Skjønner at 2stk Tran-kapsler blir for lite?? og ikke minst dyrt…??

Står i artikkelen "1 ss sel-, fiske- eller lakseolje morgen + kveld".. Anbefalinger som er god kvalitet til fornuftig pris? ;)

God erfaring første to dagene! Takk for svar! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel en god del (ok, ALT)med PSMF er faktisk at du skal ha max 20g fett og 20g karbo pr. dag. så om du får i deg 50g hver dag så kan du ikke kalle det for PSMF.

Men utgangspunktet i PSMF er jo "der" om du kjører 25-30-35g. men ja psmf er psmf:p

Du skal aldri kjøre denne ekstremdietten over lengre tid.

Når jeg kjørte min runde så ble det UTROLIG mye Kyllingsalat. 150g kyllingfilet til hvert måltid med masse,masse masse salat og paprika. og Champinjong.

Lagde min egen hvitløksdressing som smakte ræv først, men etter litt endringer så ble den bra.

Ta Mager kesam, bland inn med sitron, ha i pepper, og mix til den blir flytende, gjerne ha i litt vann.

Du må være streng med deg selv, og du må følge retningslinjene til dietten for at den skal være PSMF.

That being said, så er det jævlig lett å havne over den 20g grensa:p det ble det for meg..men fikk fortsatt resultater av det, veldig bra resultater den uka jeg gjorde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel en god del (ok, ALT)med PSMF er faktisk at du skal ha max 20g fett og 20g karbo pr. dag. så om du får i deg 50g hver dag så kan du ikke kalle det for PSMF.

Men utgangspunktet i PSMF er jo "der" om du kjører 25-30-35g. men ja psmf er psmf:p

Du skal aldri kjøre denne ekstremdietten over lengre tid.

Når jeg kjørte min runde så ble det UTROLIG mye Kyllingsalat. 150g kyllingfilet til hvert måltid med masse,masse masse salat og paprika. og Champinjong.

Lagde min egen hvitløksdressing som smakte ræv først, men etter litt endringer så ble den bra.

Ta Mager kesam, bland inn med sitron, ha i pepper, og mix til den blir flytende, gjerne ha i litt vann.

Du må være streng med deg selv, og du må følge retningslinjene til dietten for at den skal være PSMF.

That being said, så er det jævlig lett å havne over den 20g grensa:p det ble det for meg..men fikk fortsatt resultater av det, veldig bra resultater den uka jeg gjorde det.

Takk for svar! Har ikke funnet ordentlig dokumentasjon på dette med 20 + 20, så godt å få det inn med teskje! :D

Ser jeg hvertfall kan gjøre ett par enkle grep ved å kutte Ørret'n og/eller Karbonadedeigen, og legge inn mer Kyllingfilet samt Mager Kesam!n

Skal i første omgang nå prøve dette en uke, så er det utenlands ferie, før jeg skal fortsette ett par uker ved hjemkomst. Dette er kun ment som en "kick-start" på en lenge etterlengtet vektnedgang samt problemer med ett kne..

Men dette med mengde protein.. skal det regnes ut ifra nåværende eller ønsket målvekt? Ser folk skriver litt forskjellig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slettet
Hei! Gutt 182cm og 95kg.

Begynte på mandag..Ett par spørsmål:

Er det slik at når jeg regner ut proteininntak så skal jeg regne ut ifra kroppsvekt nå (95kg), eller etter ønsket vekt (første mål er 85kg)…? Se her http://forum.fitnessbloggen.no/threads/psmf-here-i-come.18546/#post-706645

Også lurer jeg på ang fett og karbo. Jeg har nå satt opp 4 måltider som totalt havner på ca 1500kcal og 207g prot..

Har 300g kyllingfilet til frokost, Mager Kesam til Lunch, 300g Karbonadedeig til middag og 250g Ørretfilet til kvelds. I tillegg kommer 600g av Rema’s Brokkoliblanding delt på kjøttmåltidene, samt 70g bringebær/blåbær + funsaft til kesamen..

Har lest at på PSMF bør fett og karbo ligge på MAX 20g fett og 20g karbo pr. dag.. Ser at med karbonadedeig + ørretfilet at jeg havner på ca. 50g fett.. Stemmer dette med kun 20g fett og 20g karbo (for da er jeg på dypt vann) og har det mye å si? Evt hva?

Også ønsker jeg gjerne anbefaling på olje.. Skjønner at 2stk Tran-kapsler blir for lite?? og ikke minst dyrt…??

Står i artikkelen "1 ss sel-, fiske- eller lakseolje morgen + kveld".. Anbefalinger som er god kvalitet til fornuftig pris? ;)

God erfaring første to dagene! Takk for svar! :D

De fleste sier "Maks 20g" av begge. Men dette er for å foreenkle ting!

Hvis du når 30-35g med fett den dagen du evt spiser fet fisk. Så dropper du f.eks tran/tilskuddet :)

Havner du på 25-30karbs. Null problem, er ingen krise!

Poenget med å ha det så lavt er at du skal ha i deg minst mulig av karbs/fett av den grunn for at det er en ekstremdiett:) derav ikke over tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik at når jeg regner ut proteininntak så skal jeg regne ut ifra kroppsvekt nå (95kg), eller etter ønsket vekt (første mål er 85kg)…? Se her http://forum.fitnessbloggen.no/threads/psmf-here-i-come.18546/#post-706645

Jeg lurer også på dette. 113 kg her, det blir veeldig mye protein.

Proteinrikt måltid: Ta en blokk seifilet, kutt opp i biter, legg i vann sammen med krydder, trekk (kok opp og ta fra varmen). Spis med spisepinner for å distrahere deg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thover Dibbler Det skal gå helt fint å ta "Målvekt x 2,5g protein" :) Kommer selvfølgelig litt ann på fett% ;) men i utgangspunktet ta fra ønsket vekt ;)

Da ender jeg opp ca. der jeg har lagt meg :) La meg i det laveste område, rett og slett fordi jeg ikke fikk i meg mer per dag! Trukket sei er godt det, for all del ;)

Hvordan lar Psmf kombinere med å ha småbarn? Tror dere energiunderskuddet er så lavt at man vil ha vanskeligheter med å følge opp?

Tja. Jeg har kunnet fortsette å studere til master uten problem på de snart to ukene jeg har holdt på. Prøve og se? Eller hva med en mer forsiktig diett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...