Gå til innhold

Cheat day hvordan?

Gjest GuJunPyo

Anbefalte innlegg

Gjest GuJunPyo
Det må andre svare på, jeg er ikke spesielt flink på kosthold :) Men jeg sverger til H-melk for å øke kaloriintaket når jeg skal opp i vekt da jeg er småspist :)

Hmm, tror jeg ikke trenger det siden jeg spiser 3000 kalorier. Men det kan jo bare telle positivt siden det vil føre til at jeg øker mer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest GuJunPyo

Keegil nei, jeg skal ikke ha noe fett i kroppen. Grunna min høye metabolism vil jeg mest sannsynelig bli ripped skal MYE til for at jeg skal legge på meg fett selv om det er litt

Oppdatering, jeg spiser hamburger fra butikk, pizza, og hjemmelaget hamburger. Det er maten jeg skal spise som litt junkfood og jeg skal bytte om dagene jeg skal spise dem. Og moren min fikser hjemmelaget burger. Så alt er på box nå. Bortsett fra at jeg er usikker på hvilke pizza jeg skal kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuJunPyo

Oppdatering 1 : Jeg dropper Pizza, siden det gjerne har over en 1000 kalorier, noe som er for mye. Jeg har høy forbrenning, men målet er å komme med så lav fettprosent jeg kan komme på til sommeren + økt muskelmasse.

Så da spiser jeg bare hamburger fra butikk og hjemmelaget burger. For meg er det helt greit, jeg burde kanskje hatt mer varasjon. Men "junkfoodet" er ikke den viktigste delen av kostholdet det er resten det sunne for å få mikronæringsstoffene.

Men tingen at som en nybegynner vil jeg legge på mye muskler. Og jeg vil ikke være 80 kg til sommeren det skjer ikke. Men 7 måneder av bulk i omtrent august, så regner jeg med at jeg har synlige magemuskler, brystmuskler osv. Ikke 80 kg ripped. Men litt ripped ihvertfall. :)

Oppdatering 2:

Jeg har nå faktisk lest ordentlig igjennom det dere har sagt og jeg skjønner bedre. Jeg skal ikke få i meg hamburgere som "junkfood" hele tiden. Skal noen ganger erstatte det med chips eller is.

Målet mitt er å øke i muskelmasse mest og synlige muskler til sommeren, ikke løftene mest. Men å øke i løftene er en viktig del for meg også. Jeg kjører X-Size som treningsprogram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest johnmf94

Andre Midtby om kosthold:

2013 er i gang for fullt og med Asle har vi kommet frem til en nøye kalkulert kostholdsplan som vil bringe suksess i all fremtid. Venter spent på å starte på dietten idag og hva dette kan gjøre med mine fremtidige resultater.

"Slik øker du vekten - en enkel guide til André Midtby.

Spis alt du ser.

Slutt når du veier 96 kg om morgenen.

The end."

Pete Rubish om kosthold:

I've been eating a ton of double cheeseburgers, fries, and chicken tenders. and tried this new juice strawberry kiwi. and hungry man tv dinners. that's the diet right now.

Carl Yngvar Christensen om kosthold:

- Man hører stadig om det optimale kosthold, men jeg spiser ganske normalt som alle andre, jeg - bare mer, sier han og ler.

Dave Tate om kosthold, fra en som var på besøk der:

I asked Dave Tate what he thought about nutrition. He rolled his eyes at me at walked away.

Meningen med dette innlegget er selvfølgelig ikke at du skal spise dritt, men at du skal ha et sunt mentalt forhold til mat.

Noen mennesker liker å tvangsfore seg selv med sunn mat, og skal gjøre alt komplisert. Skal kun ha "ren" mat, kun grovt, kun hjemmelaget osv...

Hvis du liker å gjøre det på den måten så fint, men hvis du ikke liker den levestilen så ikke gjør det.

Og hvorfor skal man tenke på antall kalorier og slikt dersom man bulker? Tror du at du går opp 50kilo over natta?

Spis maten som mora di lager, men spis mer.. med mindre du liker å gjøre ting på den andre måten såklart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuJunPyo
Andre Midtby om kosthold:

2013 er i gang for fullt og med Asle har vi kommet frem til en nøye kalkulert kostholdsplan som vil bringe suksess i all fremtid. Venter spent på å starte på dietten idag og hva dette kan gjøre med mine fremtidige resultater.

"Slik øker du vekten - en enkel guide til André Midtby.

Spis alt du ser.

Slutt når du veier 96 kg om morgenen.

The end."

Pete Rubish om kosthold:

I've been eating a ton of double cheeseburgers, fries, and chicken tenders. and tried this new juice strawberry kiwi. and hungry man tv dinners. that's the diet right now.

Carl Yngvar Christensen om kosthold:

- Man hører stadig om det optimale kosthold, men jeg spiser ganske normalt som alle andre, jeg - bare mer, sier han og ler.

Dave Tate om kosthold, fra en som var på besøk der:

I asked Dave Tate what he thought about nutrition. He rolled his eyes at me at walked away.

Meningen med dette innlegget er selvfølgelig ikke at du skal spise dritt, men at du skal ha et sunt mentalt forhold til mat.

Noen mennesker liker å tvangsfore seg selv med sunn mat, og skal gjøre alt komplisert. Skal kun ha "ren" mat, kun grovt, kun hjemmelaget osv...

Hvis du liker å gjøre det på den måten så fint, men hvis du ikke liker den levestilen så ikke gjør det.

Og hvorfor skal man tenke på antall kalorier og slikt dersom man bulker? Tror du at du går opp 50kilo over natta?

Spis maten som mora di lager, men spis mer.. med mindre du liker å gjøre ting på den andre måten såklart

Fordi at 500 kalorier overskudd er nok for å øke i muskelvekst. Mer enn det ser jeg bare som ekstra fett som jeg ikke vil ha. Nei, men jeg vil ha så lavt fettprosent som mulig når jeg har fått muskler om 6-7 måneder fordi jeg hater å cutte.

Men jeg spiser mesteparten av maten sunn, men i en av måltidene gir jeg faen og spiser hva jeg vil. Dette gjør jeg for å nettop ha et sunt forhold til mat. Å ha et måltid om dagen hvor jeg spiser som jeg vil er nok for meg å ha et sunt forhold til mat.

Målet mitt er å få muskler og ha et lavt fettprosent året rundt, noe som er funker bra fordi jeg har høy forbrenning. Men jeg vet ikke hvor høy min forbrenning har og hvor mye jeg må spise før jeg legger på meg fett.

Jeg vil bulke i 6 måneder og se hvordan det blir da når det gjelder fettprosenten osv.

Det handler ikke om å gjøre ting på den cleane måten. Layne Norton som er naturlig bodybuilder, styrkeløfter og har en doktor grad i et eller annet innenfor trening sier selv at hvis man vil få maksimale muskelvekst må man spise flere av den cleane maten som default. Men at det er ingen grunn å for å spise sånn mat hele tiden, han anbefaler å spise "usunn" mat i mellom måltidene noe jeg gjør. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuJunPyo
my-brain-is-full-of-fk.jpg

Hva? Jeg har ikke lyst å ta med meg hjemmelaget mat og spise det. Jeg foretrekker mat i butikken. Er det så galt? Så lenge jeg øker i muskler så gjør det ikke noen forskjell for meg om maten er hjemmelaget eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuJunPyo
Fordi at 500 kalorier overskudd er nok for å øke i muskelvekst. Mer enn det ser jeg bare som ekstra fett som jeg ikke vil ha. Nei, men jeg vil ha så lavt fettprosent som mulig når jeg har fått muskler om 6-7 måneder fordi jeg hater å cutte.

Men jeg spiser mesteparten av maten sunn, men i en av måltidene gir jeg faen og spiser hva jeg vil. Dette gjør jeg for å nettop ha et sunt forhold til mat. Å ha et måltid om dagen hvor jeg spiser som jeg vil er nok for meg å ha et sunt forhold til mat.

Målet mitt er å få muskler og ha et lavt fettprosent året rundt, noe som er funker bra fordi jeg har høy forbrenning. Men jeg vet ikke hvor høy min forbrenning har og hvor mye jeg må spise før jeg legger på meg fett.

Jeg vil bulke i 6 måneder og se hvordan det blir da når det gjelder fettprosenten osv.

Det handler ikke om å gjøre ting på den cleane måten. Layne Norton som er naturlig bodybuilder, styrkeløfter og har en doktor grad i et eller annet innenfor trening sier selv at hvis man vil få maksimale muskelvekst må man spise flere av den cleane maten som default. Men at det er ingen grunn å for å spise sånn mat hele tiden, han anbefaler å spise "usunn" mat i mellom måltidene noe jeg gjør. :)

Det jeg skrev over er overtenkning fra min side. For skrive kort : Jeg er ikke ute etter å spise clean eller å stappe i meg hva drit jeg vil hele tiden. Jeg vil ha en balanse mellom begge deler. Akuratt som Layne Norton anbefaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk at det bare er snakk om 10%, max 20% av kcal inntaket som kan komme fra junkfood, og at du må få i deg nok mikronæringsstoffer og fiber, og at du må være presis med å treffe makroene dine. Transfett bør man holde seg unna. Men anbefaler deg å finne ut ganske nøyaktig hvor mange kalorier du trenger pr dag for å øke i vekt i passe tempo før du begynner med flexible dieting ;)

Forresten, hvordan har du regnet ut makroene dine? Hvordan kom du frem til at du skal ha 100g fett per dag, er det pga personlig preferanse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuJunPyo
Husk at det bare er snakk om 10%, max 20% av kcal inntaket som kan komme fra junkfood, og at du må få i deg nok mikronæringsstoffer og fiber, og at du må være presis med å treffe makroene dine. Transfett bør man holde seg unna. Men anbefaler deg å finne ut ganske nøyaktig hvor mange kalorier du trenger pr dag for å øke i vekt i passe tempo før du begynner med flexible dieting ;)

Forresten, hvordan har du regnet ut makroene dine? Hvordan kom du frem til at du skal ha 100g fett per dag, er det pga personlig preferanse?

Nja, det ble bare sånn. Fant ut at for å øke må jeg spise 3000 kalorier, også har jeg spist 2920 kalorier isteden og det har vist seg at 2920 kalorier er bra nok for at jeg skal øke. Sånn ser kostholdet mitt :

Kyllingvinger (600.0g)

Appelsin (400.0g)

Loff, hvitt brød (300.0g)

Ris - Boil-In-Bag Basmatiris (200.0g)

Banan (220.0g)

Yoghurt naturell (520.0g)

kalorier : 2921

Protein : 181,1

Karbs : 391,9

Fett : 116

Det er den orginale planen som jeg lagde. Jeg lagde kostholdsprogrammet utifra hva slags mat som blir laget hjemme og hva vi har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuJunPyo

Jeg har skrevet og vist dette programmet tidligere på et annet emnet for en måned siden og da klaget ingen og at programmer er bra nok for å øke i muskelmasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuJunPyo

Her er for hamburger : protein : 25 Carb : 47 Fat : 30 pts : 13.5 Cals : 560

Brus : carbs : 58 pts : 5 cals : 210

Totalt = 770 cals Det er 14 cals mer enn 756 på brød.

Carbs på brød er 140, mens her er det 105. På brød var fett på 8,5, mens her er det på 30. Protein på brød var på 28 og her blir det 30. Altså neste den samme.

Så, sånn sett så får jeg 356 karbs, mens før var det 395. Mens fettet blir mer på 146, mens før var det på 116. Proteinene blir nesten det samme.

:) Aleksander 93, møter jeg mine macros riktig da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuJunPyo

Det over var for Big Mac. Men for en hjemmelaget hamburger er det 280 kalorier, 15 proteiner, 4 karbs, 22 proteiner, For to hamburgere som jeg vil det bli 560 kals. 30 proteiner, 8 carbs, 44 carbs. Det blir ikke helt 750 kalorier, men med et hamburger brød + saft. Så kommer jeg nok i nærheten. Jeg tror ikke at jeg går ned i vekt eller går opp for mye i vekt, bare fordi jeg ikke telte kaloriene på hamburger brød og saft uansett :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuJunPyo
Jeg personlig tror du over analyserer for mye :) Spis og tren hardt :) enklere blir det ikke!

Du har egentlig rett, er jo bare han Alexander som sa at jeg skulle telle mine makroer så gjorde jeg det. Jeg overanalyserer så mye fordi jeg vil virkelig ha muskler, være ripped og ha en bra bygd kropp :) Bedre å være sikker enn å ikke være det da. Men du har jo egentlig rett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...