Gå til innhold

Leangains + Diett = mulig kompinasjon???


Mia 2.0

Anbefalte innlegg

Jeg har en god stund nå spist etter Leangains prinsippene, og trives veldig godt med det. Spisevindu på 8 timer( noen ganger mindre også), fordelt på 3 måltider,og BCAA på dager med trening før første måltid.

Men fettprosenten SKAL ned, og my dear lovehandles MUST go! Har derfor bestemt at fra og med 15(lønningsdag ;)) april blir det diett. Jeg skal få hjelp til å sette opp dietten da jeg aldri har gått på det før. Da er det godt å få veiledning av noen med litt erfaring. Men jeg trives jo så godt med å spise etter Leangains mønsteret, og er virkelig ikke noe type-frokost-kl-7-om-morgenen-menneske. Noen som har erfaring med kombinasjonen eller råd å komme med ?

Håper virkelig det finnes en måte å kombinere de på slik at omveltingen ikke blir så stor.

Forøvrig veier jeg nå 62 kg og er 170 høy, 25% kroppsfett. Trener styrke 4-5 ganger i uka (etter 3-splitt), og kondisjon 2-3 ganger i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Slettet
Jeg har en god stund nå spist etter Leangains prinsippene, og trives veldig godt med det. Spisevindu på 8 timer( noen ganger mindre også), fordelt på 3 måltider,og BCAA på dager med trening før første måltid.

Men fettprosenten SKAL ned, og my dear lovehandles MUST go! Har derfor bestemt at fra og med 15(lønningsdag ;)) april blir det diett. Jeg skal få hjelp til å sette opp dietten da jeg aldri har gått på det før. Da er det godt å få veiledning av noen med litt erfaring. Men jeg trives jo så godt med å spise etter Leangains mønsteret, og er virkelig ikke noe type-frokost-kl-7-om-morgenen-menneske. Noen som har erfaring med kombinasjonen eller råd å komme med ?

Håper virkelig det finnes en måte å kombinere de på slik at omveltingen ikke blir så stor.

Forøvrig veier jeg nå 62 kg og er 170 høy, 25% kroppsfett. Trener styrke 4-5 ganger i uka (etter 3-splitt), og kondisjon 2-3 ganger i uka.

Det er ingenting som heter "Leangains" mønsteret :) Leangains=en måte å spise på(øke muskelmasse og minimere fett økning)...(altså inntak, ikke for stort og ikke for lite)Ligger litt i ordet

Men Berkhan bruker "periodisk faste" =spisemønsteret mens han har "Leangainet". :) Så det er bare å minimere inntaket av mat--> du er på diett ved periodisk faste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting som heter "Leangains" mønsteret :) Leangains=en måte å spise på(øke muskelmasse og minimere fett økning)...(altså inntak, ikke for stort og ikke for lite)Ligger litt i ordet

Men Berkhan bruker "periodisk faste" =spisemønsteret mens han har "Leangainet". :) Så det er bare å minimere inntaket av mat--> du er på diett ved periodisk faste

Jo det er noe som heter "Leangains-mønsteret". Leangains

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slettet
Jo det er noe som heter "Leangains-mønsteret". Leangains

leangains "Mønsteret" er basert på PERIODISK FASTE!

lean= ren

gains=øke

leangains=ren økning i muskelmasse(minimal fett økning)!

aka: mønsteret er det samme som PERIODISK FASTE... men PF blir ofte brukt som "Leangains" men leangains er ikke leangains pga tidspunkt man spiser nødvendigvis :)

Alle kan leangaine.. Det handler om kostholdet.. spisemønsteret gjør ikke at man "Leangainer" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leangains "Mønsteret" er basert på PERIODISK FASTE!

lean= ren

gains=øke

leangains=ren økning i muskelmasse(minimal fett økning)!

aka: mønsteret er det samme som PERIODISK FASTE... men PF blir ofte brukt som "Leangains" men leangains er ikke leangains pga tidspunkt man spiser nødvendigvis :)

Alle kan leangaine.. Det handler om kostholdet.. spisemønsteret gjør ikke at man "Leangainer" :)

Periodisk faste sier noe om når du skal spise maten din, innen et gitt spisevindu. Leangains-protokollen til Berkhan sier samtidig noe om makrosammensetning, noe en hvilken som helst "periodisk-faste-diett" ikke gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Slettet
Periodisk faste sier noe om når du skal spise maten din, innen et gitt spisevindu. Leangains-protokollen til Berkhan sier samtidig noe om makrosammensetning, noe en hvilken som helst "periodisk-faste-diett" ikke gjør.

Det er helt ok.. Men du må se hva trådstarter spør om for ****! "liker ikke å spise frokost, derfor passer leangains bra for meg"...

AKA det er PERIODISK faste delen som er "triggeren" :) Ikke makroene Berkhan nevner....AKA spis som på diett men MED PF...

Og hvis TS fortsatt vil følge HELE leangains pakken men vil ned i vekt.. Så er det jo bare å senke makroene... Ikke verre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slettet
Poenget er at jeg rett og slett ikke kan la det passere at du forteller trådstarter at det ikke er noe som heter Leangains. For det er det jo. Ferdig.

Jeg anser ikke mønster som det samme som å fordele makroer på/måte å spise på.. et mønster for meg handler om tid/tidspunkt/punkter..

Les hva jeg skriver før du sier at "Jeg sier det ikke er noe som heter leangains"..

Skriver klart og tydelig at leangains=måte å spise på.

mens MØNSTERET er periodisk faste...

Jeg og ALLE kan si "Jeg leangainer" dette har ingenting med at man faster. Det har med at jeg en en REN muskelmasse økning og legger ikke på meg fett ;)

Så Slutt å vær kverulant nå :)

Leangains= "ren masse" økning =har med kostholds og makroer å gjøre

PF= Blir brukt i martin berkhans "Leangains" som et SPISE mønster

Så om trådstarter ønsker å spise som ved "Leangains" "Mønsteret" så er det bare makroer/kostholdet det må endres på ettersom det er mer fett som skal vekk.

Legger ved det jeg skrev i første posten: Så kanskje du klarer å lese at jeg mener det er forskjell på et mønster og "spisemåte"aka leangaining

Det er ingenting som heter "Leangains" mønsteret :) Leangains=en måte å spise på(øke muskelmasse og minimere fett økning)...(altså inntak, ikke for stort og ikke for lite)Ligger litt i ordet

Men Berkhan bruker "periodisk faste" =spisemønsteret mens han har "Leangainet". :) Så det er bare å minimere inntaket av mat--> du er på diett ved periodisk faste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blander de to ulike betydningene av "leangains" :p

Periodisk faste

- en måte å strukturere kostholdet på der man alternerer mellom å faste (varighet er som regel >14 timer) og å spise.

Leangains, betydning 1

- et utrykk man bruker når målet er økning av muskelmasse kombinert med minimal fettlagring

Leangains, betydning 2

- et kostholdssystem utviklet av Berkhan basert på periodisk faste. Innfenfor dette systemet kan man velge mellom ulike spisemønstre alt etter hva som passer best, samtidig som man har noen faste regler man forholder seg til. Målet trenger ikke nødvendigvis å være "lean-gaining", se The Leangains Guide | Intermittent fasting diet for fat loss, muscle gain and health

Jeg har en god stund nå spist etter Leangains prinsippene, og trives veldig godt med det. Spisevindu på 8 timer( noen ganger mindre også), fordelt på 3 måltider,og BCAA på dager med trening før første måltid.

Men fettprosenten SKAL ned, og my dear lovehandles MUST go! Har derfor bestemt at fra og med 15(lønningsdag ;)) april blir det diett. Jeg skal få hjelp til å sette opp dietten da jeg aldri har gått på det før. Da er det godt å få veiledning av noen med litt erfaring. Men jeg trives jo så godt med å spise etter Leangains mønsteret, og er virkelig ikke noe type-frokost-kl-7-om-morgenen-menneske. Noen som har erfaring med kombinasjonen eller råd å komme med ?

Håper virkelig det finnes en måte å kombinere de på slik at omveltingen ikke blir så stor.

Forøvrig veier jeg nå 62 kg og er 170 høy, 25% kroppsfett. Trener styrke 4-5 ganger i uka (etter 3-splitt), og kondisjon 2-3 ganger i uka.

Spisemønsteret trenger ikke å endres når man skal ned i vekt, det er ikke noe hokus-pokus med å spise frokost eller spise ofte så lenge kaloriinntaket er identisk ;)

Du trives veldig godt med et spisevindu på 8 timer, så da fortsetter du med det når du skal ned i vekt.

Styrketrening/(kondisjon, men ikke i ekstreme mengder) + fornuftig sammensetning av kostholdet + kaloriunderskudd -> redusering av fettprosent

Høres enkelt ut, men man trenger i grunn ikke gjøre det så mye mer komplisert enn det. Kaloriunderskuddet kan skapes enten ved at man teller kalorier eller ved at man spiser etter metthetsfølelsen og da gjerne velger matvarer med litt lavere kaloritetthet (eks. grønnsaker). Speil, målebånd og til dels badevekt kan brukes som indikatorer på om det går riktig vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. nå føltes ting ikke så håpløst ut.

Jeg kunne virkelig ikke tenkt meg en diett der jeg måtte spise seks til åtte ganger om dagen.

"

Leangains, betydning 2

- et kostholdssystem utviklet av Berkhan basert på periodisk faste. Innfenfor dette systemet kan man velge mellom ulike spisemønstre alt etter hva som passer best, samtidig som man har noen faste regler man forholder seg til. Målet trenger ikke nødvendigvis å være "lean-gaining", se The Leangains Guide | Intermittent fasting diet for fat loss, muscle gain and health "

Det er akkurat denne typen Leangains jeg mente i starten av tråden. Noen vil nok kalle det PF, og noen ganger er det nesten enklere å kalle det for det ( slippe å forklare til uvitende og egentlig uinteresserte personer). I begynnelsen fulgte jeg et av Leangainsmønsterene til punkt og prikke, men den siste perioden er det nok blitt en litt mer egendefinert versjon.

Men blir spennende å få satt opp en diett hvor man ikke spiser SÅ ofte at jeg trenger å sitte med hue trøkt ned i en matboks hele dagen :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...