Gå til innhold

Pulsklokke


Bekkelure

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

cf-md.jpg

Jeg har brukt Garmin Forerunner 405.

Fordeler:

-innebygget GPS

-kompakt klokke

-enkelt brukergrensesnitt

-oser kvalitet

Ulemper:

-må lades opp ofte (8 timers battertid med GPS på)

-touch-systemet er vrient i regnvær/med hansker på etc

Konklusjon:

Perfekt klokke om du foretrekker innebygget GPS, og ikke pod av et eller annet slag. Den største begrensningen ligger i batterikapasitet, så ikke legg ut på kjempelangtur med forventning om at batteriet skal vare hele veien hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Polar RCX5 med tilhørende gps som festes på arma eller foten.. Har tidligere hatt større klokker som bl.a. Garmin, men disse føler jeg blir for klumpete og upraktiske å bruke da jeg ofte bruker klokken også til hverdags.. I tillegg er det mye bedre analyseverktøy hos Polar som jeg har hatt stor glede av å gå bruke etter øktene.. :)

Opplever også at GPS'n er mer nøyaktig enn på Garmin sine.. (kan selvfølgelig variere fra modell til modell)

Når det gjelder batterilevetid er også dette bedre etter hva jeg har erfart!

Nå vet ikke jeg hvilken treningsform du skal bruke det til, men RCX5 er en triathlon-klokke som har egne funksjoner for løping, ulike typer sykling, samt svømming og andre typer aktiviteter.. Ei heller skriver du hvilken prisklasse du ser for deg..

Men som du sikkert har fått med deg er jeg en stor tilhenger av denne klokken selv! :D

Kom gjerne med mer spesifikk info rundt hva du skal bruke den til, da det gjør det enklere å anbefale klokke som passer deg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Polar RCX5 med tilhørende gps som festes på arma eller foten.. Har tidligere hatt større klokker som bl.a. Garmin, men disse føler jeg blir for klumpete og upraktiske å bruke da jeg ofte bruker klokken også til hverdags.. I tillegg er det mye bedre analyseverktøy hos Polar som jeg har hatt stor glede av å gå bruke etter øktene.. :)

Opplever også at GPS'n er mer nøyaktig enn på Garmin sine.. (kan selvfølgelig variere fra modell til modell)

Når det gjelder batterilevetid er også dette bedre etter hva jeg har erfart!

Nå vet ikke jeg hvilken treningsform du skal bruke det til, men RCX5 er en triathlon-klokke som har egne funksjoner for løping, ulike typer sykling, samt svømming og andre typer aktiviteter.. Ei heller skriver du hvilken prisklasse du ser for deg..

Men som du sikkert har fått med deg er jeg en stor tilhenger av denne klokken selv! :D

Kom gjerne med mer spesifikk info rundt hva du skal bruke den til, da det gjør det enklere å anbefale klokke som passer deg! ;)

Jeg kommer mest til å bruke den til å løpe med ute, men også innendørs på treningssenteret under intervall trening. Jeg vil gjerne også kunne bruke den på ski og sykkelturer.

Jeg vil helst ikke ha en som er for klumpete og det er jo greit at batteriet holder en liten stund i hvertfall, hvordan er det med polar klokkene?

prisen kan være opp mot 2000, men helst ikke noe mer.

Tusen takk for svar folkens:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har en Polar RS300X pulsklokke. Er kjempefornøyd med den :) Den er s å billig at den er av dårlig kvalitet, og heller ikke så dyr at det virker unødvendig dyrt. Har ikke hatt noen problemer med den, og kjøpte den i tillegg på salg. Det jeg har sett nå er at flere sportsbutikker har solgt den til 1/2 eller 1/3 av den originale prisen. Da er det som regel en slags pakkeløsning med GPS-sensor(enten til å feste i skoen eller til å ha på armen), pulsbelte og pulsklokke. Det går også ann og kjøpe et program slik at du får overført til PC. Dette tror jeg dog ikke fungerer til MAC, men det ser ut til at noen datakyndige har fått det til å funke alikevell :)

Det som er bra med alle pulsklokkene til Polar er at de har et pulsbelte som er kodet, slik at du ikke får inn andres puls eller forsyrrelser på din egen pulsklokke. Det kan være fort gjort på et treningssenter. Noe annet som er kjempebra med Polar er at de har eget verksted/service. Dersom noe skulle skje med din klokke har du mulighet til å reparere den, tror også du kan sende den inn og få skiftet batteri osv. Det å skifte hos urmaker er rimelig dyrt, og det er greit å sende inn klokka til noen som har peiling på pulsklokker.

Hvordan er batteritiden på denne klokken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekk denne tråden her :D

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/pulsklokke-tips.495/

Står alt du trenger og vite...

Kjøp Garmin ;) Som f.eks Garmin forerunner 110 som Sara anbefaler..

Ser noen over syntes Garmin sine er klumpete? Den tid er over..

Polar har jo forsatt ikke fått til og putte gps`en inn i klokken. Så hvis du virkelig vil ha en klokke på armen, og en sensor på arm/fot i tillegg, så værsegod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer mest til å bruke den til å løpe med ute, men også innendørs på treningssenteret under intervall trening. Jeg vil gjerne også kunne bruke den på ski og sykkelturer.

Jeg vil helst ikke ha en som er for klumpete og det er jo greit at batteriet holder en liten stund i hvertfall, hvordan er det med polar klokkene?

prisen kan være opp mot 2000, men helst ikke noe mer.

Tusen takk for svar folkens:)

Tror kanskje denne blir for dyr for deg, da kun klokken ligger over 2000,-.. Men mulig du ikke har behov for en så avansert klokke heller om du ikke skal trene mot noe spesielt og er avhengig av en klokke som analyserer ting som fare for over- og undertrening, dagsform etc.. :) Med tanke på batteritid har jeg ville valgt en som gps ikke er innebygd på, da dette har en tendens til å tømme batteriet kjappere, samt at det er lettere å bytte batteriet i gps-enheten enn selve klokka! :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer mest til å bruke den til å løpe med ute, men også innendørs på treningssenteret under intervall trening. Jeg vil gjerne også kunne bruke den på ski og sykkelturer.

Jeg vil helst ikke ha en som er for klumpete og det er jo greit at batteriet holder en liten stund i hvertfall, hvordan er det med polar klokkene?

prisen kan være opp mot 2000, men helst ikke noe mer.

Tusen takk for svar folkens:)

Tingen er at Polar sine klokker har lang batteritid. (Det vil si du kan bruke klokken som en hvilken som helst vanlig klokke)

Garmin sine modeller med innebygd gps, har kortere batteritid. Men eg bruker ikke pulsklokken til jobb,fritid eller fest.

Eg bruker kun pulsklokken på trening, fjellturer og lignende. Eg bruker den omtrent til trening daglig, og må lade den en gang i uken. Like enkelt som å lade mobilen.

Mens polar har jo ekstra gps-enhet, og hva med batteriet i denne? Jo det må selvsagt lades! :whistling:

http://aktivtrening.com/utstyr/anmeldelser/anmeldelse-av-garmin-forerunner-110

http://forbrukerportalen.no/produkter/22729/ Garmin Forerunner 110.

Ja og som man ser, så sverger eg til Garmin. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk denne tråden her :D

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/pulsklokke-tips.495/

Står alt du trenger og vite...

Kjøp Garmin ;) Som f.eks Garmin forerunner 110 som Sara anbefaler..

Ser noen over syntes Garmin sine er klumpete? Den tid er over..

Polar har jo forsatt ikke fått til og putte gps`en inn i klokken. Så hvis du virkelig vil ha en klokke på armen, og en sensor på arm/fot i tillegg, så værsegod.

Hehe! Hver sin smak.. ;)

Selv har jeg byttet over til Polar først og fremst på grunn av helt overlegent analyseverktøy, som Garmin virkelig ikke er i nærheten av å matche.. Bruker også klokka til å måle puls under vann ved svømming, og dette er noe Garmin enda ikke har klart å gjøre med sine produkter..

Polar lager først og fremst klokker som er spesialisert til trening og er etter min mening klart best på dette! Er likevel enig i at Garmin er relativt gode på gps-systemene sine, da dette er hva de i utgangspunktet er deres "felt"..

Så er det viktigste å ha gps'n integrert i klokka så du kan bruke den til enhver tid, så velg Garmin! ;)

Nå skal det sies at Polar sin gps-enhet er på størrelse med en fyrstikkeske som ikke merkes på armen, eller i lomma (G5), og at denne måler mer nøyaktig enn den Garminklokken jeg hadde tidligere (forerunner 210), etter hva jeg har erfart..

Dette er likevel bare min mening! :)

Det viktigste av alt er at du setter opp en liste med hva som er viktig for deg å ha med på en klokke, før du drar til en forhandler som har litt peiling på hva de selger og hva du trenger.. (altså ikke store kjeder som XXL, G-sport, Inter Sport der de etter min erfaring sjeldent har nok kompetanse)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal kjøpe pulsklokke med GPS ville jeg klart gått for en fra Garmin - disse har GPS-en innebygd så du slipper noe ekstra dilldall, og den oppdateres hvert sekund, mot Polars hver tiende meter :) Nike Sportswatch er jo også et alternativ, men siden denne klokken er den første GPS-klokken deres vil det jo alltid være litt "barnesykdommer".

Garmin kommer med en ny modell som heter 910 nå, den har fått utrolig gode tilbakemeldinger av de som har testet den, vet vi får den inn på Løplabbet 12. desember, så er jo en super ting å ønske seg til jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har testet polar ft80 eller den nye Nike+ GPS Sportwatch? Any good?

Jeg har hatt Polar FT80 i et år nå og bruker den på hver eneste økt i tillegg til at jeg bruker den som vanlig klokke. Er kjempefornøyd! Bruker den til styrketrening, jogging, svømming. Er veldig fornøyd med funksjonene i klokka (styrketreningsfunksjonen er veldig grei å ha og gir et mer riktig energiforbruk enn om man bruker en vanlig klokke som tror du er ute og jogger når du i realiteten løfter vekter :p ).

Polar har i tillegg fantastisk kundeservice, noe jeg legger stor vekt på når jeg kjøper et slikt produkt. Sendte inn for batteribytte og servicesjekk, og fikk med nytt pulsbelte gratis (elektrodemotstanden var for høy i det jeg hadde), i tillegg til at det gikk fort!

Treningsdagboken på Polarpersonaltrainer.com er også et veldig nyttig verktøy for å se tilbake på tidligere økter og analysere treningen.

Anbefales dersom du trener styrke og vil ha en bra pulsklokke som du også kan bruke til utholdenhetsaktiviteter. :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garmin kommer med en ny modell som heter 910 nå, den har fått utrolig gode tilbakemeldinger av de som har testet den, vet vi får den inn på Løplabbet 12. desember, så er jo en super ting å ønske seg til jul :)

Sikle... sikle ..:wub:

Det er klokken over alle klokker! Passer meg perfekt...Swim,bike,run! :D

Pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikle... sikle ..:wub:

Det er klokken over alle klokker! Passer meg perfekt...Swim,bike,run! :D

Pris?

Usikker på pris, men vil tippe 3500,- eller 3400,-.... fikk forresten akkurat beskjed om at Garmin ikke klarer levere den til avtalt tid, så den kommer ikke i butikk føre 19. desember :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikle... sikle ..:wub:

Det er klokken over alle klokker! Passer meg perfekt...Swim,bike,run! :D

Pris?

Syns du ikke den blir for klumpete og stor? Selv syns jeg de litt mer "fashionable" klokkene som; Polar FT80, RCX 5, og Nike + sportwatch er smuuude.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett den? Tingen er ingen av de klokkene du nevner kan sammenlignes. Polar har heller ikke noe som er i nærheten av denne!

Men man må jo ha "bruk" for den. Hvis du kun skal bruke den for å se sporty ut, så kan du jo lure deg selv med å kjøpe Nike Sportswatch!

Eg driver med triathlon, og denne klokken er en drøm til den idretten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett den? Tingen er ingen av de klokkene du nevner kan sammenlignes. Polar har heller ikke noe som er i nærheten av denne!

Men man må jo ha "bruk" for den. Hvis du kun skal bruke den for å se sporty ut, så kan du jo lure deg selv med å kjøpe Nike Sportswatch!

Eg driver med triathlon, og denne klokken er en drøm til den idretten!

Sant det. Smaken er som baken....;) Blir som sagt annerledes om man driver med sport, og ikke kun skal se sporty ut:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett den? Tingen er ingen av de klokkene du nevner kan sammenlignes. Polar har heller ikke noe som er i nærheten av denne!

Men man må jo ha "bruk" for den. Hvis du kun skal bruke den for å se sporty ut, så kan du jo lure deg selv med å kjøpe Nike Sportswatch!

Eg driver med triathlon, og denne klokken er en drøm til den idretten!

Du har helt rett - denne klokka stiller i en annen klasse, dessuten er den veldig fin spør du meg :) Særlig om du sammenligner den med forgjengeren FR 410 :) Du får ønske deg til jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...