Gå til innhold

hva gjør jeg gærnt


edytt1

Anbefalte innlegg

hei,jeg er en kvinne på 44 år og føler meg eldgammel i forhold til dere som er inne i forumet nå, men det gjør ikke noe fordi jeg er mest interessert å komme i form og gå ned noen kilo.veide 70 kg da jeg begynte og har gått ned bare 3 kilo og nå står det stille.jeg er 157 cm høy. Jeg har fått satt en diett som jeg har fulgt siden 290711 og har ikke akkurat fulgt den slavisk .det kræsjer alltid i helgene men på hverdagene er jeg flinkere. . Jeg fikk beskjed om å gå 1 time hver dag men det er ikke alltid det lar seg gjennomføre. ..her er målene da jeg begynte .

290711...lår. 51, mage 91, rumpe 93 og armer 28 ,bryst 92

og dagens mål er:

090911 . lår 52, mage 88, rumpa 90, armer 27, bryst 88. hva gjør jeg gærnt her da? hjelp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo mulig svaret ligger i helgespisingen din. Det er lett å spise på seg ukeunderskuddet i helga hvis man ikke passer litt på hva man spiser:) ellers er det jo ikke så uvanlig med perioder med stagnasjon. Vet du hvor mange kcal du spiser hver dag, og fordelingen mellom fett, proteiner og karb i dietten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost:

Omega3 (dagsdose)

30g Havregryn (117kcal)

30g iso-gold i vann (120kcal)

5g Kreatin

Lunsj:

120g kylling/fisk/karbonadedeig (125kcal)

25g ris (88,50kcal)

150g grønnsaker (ca. 50 kcal)

Mellommåltid:

30g iso-gold i vann (120kcal)

1 eple/pære (45kcal)

Middag:

120g kylling/fisk/karbonadedeig (125kcal)

25g ris (88,50kcal)

150g grønnsaker (ca. 50 kcal)

OBS! Om du trener styrke skal du spise disse måltiden også;)

Før trening:

1 eple (45Kcal)

kreatin

Etter trening:

30g iso-gold i vann (120kcal)

1 liten eske rosiner (121kcal)

Kvelds:

2 egg (179Kcal)

200g grønnsaker (40kcal)

Ca 1500Kcal

På treningsfrie dager bytter du ut Før og etter treningsmåltidene med 1 shake og en frukt.

Dette er dietten jeg fikk som jeg følger men i helgene så går det litt skeis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frkhoel og evjo tusen takk for rådene. jeg holder meg til dietten ellers på hverdagene og har kuttet ut risen også da.jeg skjønner at jeg må være like hard i helgene for å nå målene. har dessuten begynt å ta spinningstimer og trener styrke maks 2 timer i uken. jeg håper med dette at jeg vil nå målet mitt. folk har begynt å merke at jeg ser mye bedre ut nå og har ikke de bollekinnene som jeg hadde før jeg begynte med dietten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så ut som en grei diett d der :) j hadde samme problemet, følte at j spiste sundt, men vekta sto stille. J kuttet så ut så å si all slags karbo, spiser kun karbo i form av grønnsaker og frukt. Ellers går d mye i fisk (laks, torsk, sei), karbonadedeig, kylling, egg, nøtter, frukt, grønnsaker og shaker. J pøser på med proteiner, så fett, minst karbo. Noe mer karb på treningsdager. Minimalt på dager j ikke trener... D var da j startet å trene styrke for fullt j startet å minske i fettprosent - lurt å måle deg m måle bånd slik du gjør :) ofte kan vekta stå stille, mens man alikevel går inn i cm.... Kanskje prøve å bytte noen av gåturene med styrke? Jeg fant ut at å Skeie ut fullstendig på lørdag og søndag gjorde at jeg faktisk ikke gikk i underskudd på kcal i løpet av uka, så nå unner j meg kun noe godt (ofte smågodt og sjokolade) på lørdags kvelden, ellers er j ganske streng mot meg selv - dette fungerer veldig bra for meg. Går ned ca 300-700gram i uka.... Periodisk faste synes j også fungerer bra - spise 3 store måltider per dag - slipper å fokusere så mye på maten ;) kan være jeg tar meg en shake, frukt, nøtter i mellomtiden dersom jeg føler for dette. En annen ting med trening er at vi ofte trur vi forbrenner mer kcal enn vi gjør (dette har iallefall j gått på en smell med)...

Lykke til :) dette klarer du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dietten er et godt eksempel på hvordan en ikke tar hensyn til personen den er laget til og gjør det unødig komplisert. Har snakket med den frustrerte fruen på PM og foreslått dette i grove trekk, og satt sammen en noe mer fornuftig ditt:

Vekk med alt proteinpulver, også på treningsdager.

Slå sammen matmengdene til 3-4 måltider, konsentrert rundt middag.

Grønnsaker, egg, kjøtt eller fisk til frokost.karbohydrater senere.

Å spise 25 g ris i slengen er ikke bare unødvendig, det plasserer unødig stress på en helt normal person som ikke skal stille i konkurranse med det første.

Hmm, gidder du gi meg en liten forklaring på det siste "Å spise 25 g ris i slengen er ikke bare..."? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, si jeg skal spise 25g ris x4 iløpet av en dag. Det er en rimelig liten klatt. Til frokost, lunch, middag og kvelds. Hvor stor er sjangsen for at jeg bare tar liiiitt mer? Og hvor praktisk er det å enten koke ris 4 ganger om dagen, eller å lage klar bittesmå porsjoner med ris?

Skal du ha en så lav karbohydratmengde som 25 g gir (20 g) er det en stor fordel å spise grønnsaker og et eple istedenfor - slik blir 25 g ris til 3 små epler (18g karbohydrater) , 500 g brokkoli eller blandede grønnsaker, en banan, alle mer fornuftige valg. Da har du fleksibilitet, og det blir lettere å holde dietten. Det er ingenting magisk med 25 g ris og en pakke rosiner og andre små mengder spredd utover - så jeg ville prioritert å samle opp energi og karbohydrater til f.eks middag med familien f.eks, eller bare slik at en kan lage en litt bedre, mer tilfreddstillende middag etter jobb.

Samles det opp til 100 g ris eller 75 g ris er det også praktisk lettere, men som sagt, jeg foretrekker å skrive dietter slik:

Måltid:

80 g karbohydrater, f.eks: 100 g ris eller 500 g poteter eller 4 bananer eller 50 g ris og 200 g yoghurt med 200 g bær til dessert, eller 100 g pasta osv.

40 g proteiner: 250 g fisk eller 200 g kylling eller 200 g svinekoteletter blablabla

20 g fett Om du valgte en kjøttkilde med synlig fett er det godt nok, hvis ikke legg til 1 spiskeskje blabla og en trallala.

Ahh, da er jeg med.

Siden jeg selv ikke er sååå glad i matlagning ligger det ofte store mengder ferdiglagd mat i kjøleskapet mitt (lager ofte for maange dager av gangen) jeg måtte le litt inni meg når jeg såg foran meg 46 st 25 grams porsjonspakker med ris inni kjøleskapet :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...