Gå til innhold

Pulsklokke?


GreenTea

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har dere forslag til pulsklokke som ikke er så altfor komplisert? Jeg er veldig lite teknisk av meg og har en Polar-klokke som jeg ikke forstår meg på. Mange skryter av Nike sin, men jeg vet ikke hvilken jeg skal velge. Jeg blir veldig takknemlig for svar :happy:

Tror Nike kun har en i forskjellige farvekombinajoner, så det er vanskelig å velge feil. :)

Edit: ser at den sorte/blå koster USD20 mindre en den hvite og den sorte, uten å helt skjønne hvorfor... Jeg syns den hvite er dritkul da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket det ved at verken registreringen på mølle eller klokken var riktige. Typisk lå 50 slag over/under det som var normalt, og at den hoppet mye. Prøvde på forskjellige møller, vet ikke om noen andre som har hatt det problemet med klokken og mølle som meg, men leste noen tips om at det mulig var forstyrrelser fra mølla og at det da ville hjelpe om kroppen var i mellom. (fungerer fint med måleren på ryggen;))

jeg har også opplevd det nå i det siste, syntes liksom det var litt rart at jeg hadde så høy puls uten at jeg i det hele tatt var andpusten : P men takk for tipset, da skal jeg prøve å ha den på ryggen i stedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også opplevd det nå i det siste, syntes liksom det var litt rart at jeg hadde så høy puls uten at jeg i det hele tatt var andpusten : P men takk for tipset, da skal jeg prøve å ha den på ryggen i stedet :)

Husk at andre ting som å vaske beltet i maskin en gang i uken, tørke det etter trening osv også er viktig for at du skal få riktige målinger. Evt så kan det være batteriet som begynner å bli dårlig, eller beltet som begynner å bli slitt. Mange årsaker til at det begynner å måle feil. Om det har målt riktig tidligere på samme mølle, så er det neppe det at mølla legger inn forstyrrelser nå. Da heller jeg heller mot noen av de andre tingene;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Nike kun har en i forskjellige farvekombinajoner, så det er vanskelig å velge feil. :)

Edit: ser at den sorte/blå koster USD20 mindre en den hvite og den sorte, uten å helt skjønne hvorfor... Jeg syns den hvite er dritkul da.

Haha, jeg formulerte meg litt feil :lol: Jeg mente egentlig hvilket merke og hvilken pulsklokke jeg burde velge. En som ikke er så komplisert med alle mulige knapper og funksjoner. Noe som passer en LITE teknisk sjel (n):happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, jeg formulerte meg litt feil :lol: Jeg mente egentlig hvilket merke og hvilken pulsklokke jeg burde velge. En som ikke er så komplisert med alle mulige knapper og funksjoner. Noe som passer en LITE teknisk sjel (n):happy:

På den Wahoo fitness greia på iPhone så gjør man det slik:

#1 Sette på båndet under brystkassa (er trådløst)

#2 Starte appen på iPhone. Velge bluetooth HR i appen.

#3 Velge type "workout", så er man i gang!

Eneste negative jeg kommer på er at du må ha med iphone på trening. Men hvis du liker å ha den med uannsett (musikk?) så er det jo null stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ønsker å kjøpe pulsklokke jeg og, og primært sett til utendørsløping så GPS kan være en fordel. Hvilken vil dere anbefale, og som er rimelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i gang med trening igjen, har aldri hatt pulsklokke, men trenger det nå. Jeg ser at det er flere som snakker om Apper som kan brukes som pulsklokker, jeg har en samsung galaxy s2, er det noen som vet om det er apper til den tlf? og hva slags tillegg greier jeg må kjøpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Kjøpte nettopp en Polar FT60 som er min tredje pulsklokke. Bruker den stort sett til løping og gruppetimer (cardio) både for å logge tid/snitt og max puls samt kalorier. Droppet GPS da jeg stort sett heller bruker endomondo på tlf. Kaloriberegningen tror jeg ikke er så gæren, men jeg bruker den stort sett for å sammenligne resultatene fra gruppetimene. På en cardio time er foreløpig rekort 891 kcal (mann 41, 82kg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men sjekk priser på nett, på polars klokker er XXL mange hundrelapper billigere enn andre. Betalte under 1000lappen forFT60, mend gsport og intersport skulle ha rundt 1500,-.:)

de 500 spart kan man heller bruke på annet gøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg fikk en polar RC3 GPS til bursdagen min x3 jeg elsker den. Før det hadde jeg en enklere variant :) pulsklokke er jo utrolig motiverende å ha! Spesielt når klokka sier bra jobba etter økten.

Pulsbeltet på den nye min er mer behagelig en den gamle, vet ikke helt hva som gjør det.

Sånn ellers liker jeg godt appen som heter zombies run. Inmari morsomt å løpe til den, både ute og inne på mølla, så sant man liker å løpe da :) den måler ikke stort, men tiden går definitivt raskere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, pulsmåleren festes på en stropp som man har rundt brystet, så kommuniserer den trådløst med din iPhone

Se på bildene i linkene.

Disse virker, skulle gott for Polar

H7 Bluetooth smart pulssensor M-XXL | Pulsklokker | Utstyr til syklisten | Sykkel | Root | XXL |

XXL

Wahoo Fitness Blue HR-hjerterytmestropp - Apple Store (Norge)

Løp å kjøp!

Har h7 og iPhone, funker utmerket;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slarti, du merker jo ikke at det beltet er rundt brystet, og de er jo forsåvidt mer i tekstil nå og mye mindre stive enn før:) Så å ha på beltet merker ikke jeg noe til i alle fall.

Men hadde vært interessant med en klokke som målte på armen. Kan kanskje tenke meg at det ville vært litt vanskeligere å måle nøyaktig siden det ofte er litt mer bevegelse der. Om sensorene flyttes mye så får man gjerne litt feilmålinger. I tillegg så måtte den kanskje sittet litt stramt, ikke så behagelig med noe som strammer veldig rundt armen etterhvert som man kommer ut i økten.

Vet ikke om beltene faktisk måler puls eller om det er hjerteslagene de måler. Jeg har mitt belte bak frem når jeg løper inne pga forstyrrelser fra mølle, så de måler vel heller hjerteslagene?

Men ser absolutt ikke bort ifra at det kommer enda mer spennende teknologi på markedet etterhvert:D

Beltene oppfatter de elektriske signalene fra hjertet, hvisjeg har forstått rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte med pulsklokke (Polar RCX5) ifjor som jeg skulle bruke som hjelpemiddel for trening imot Gøteborgsvaret iår. Problemet for meg var at jeg ikke klarte å venne meg til beltet og det at hver gang jeg var ute på joggetur så ble det som en sykdom å sjekke pulsen hele tiden. Dette bidro til at fokuset ikke ble lagt til selve treningsøkten men til de andre faktorene, noe som gjorde til at treningskvaliteten gikk ned.

Det er min erfaring, kan være at jeg er litt rar men. :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...