Opcode Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 Jeg har spist paleo/lchf en liten tid nå. Det var en relativt radikal omlegging av kostholdet, men absolutt verdt det når jeg begynte å høste alle fordelene. Jeg har kuttet ut tre ting; belgfrukter, sukker og korn. Stivelsesholdige grønnsaker og frukt i liten mengde om jeg har lyst på det. Spiser stort sett "ren" mat, men med moderne tilsetninger som krydder, smakssetninger og sukkererstatninger. Er praktisk vanskelig å gå full caveman med familie, jobb, hverdag og foreldremøter Man må trikse og mikse litt. Tenker at det blir en fin blanding av paleo og lchf, men helt uten de tre ingrediensene jeg nevnte over. Er det flere her som har samme kosthold og som vil dele erfaringer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SlayerDad Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 Jeg har fulgt lchf/ketogent kosthold i halvannet år nå. meget fornøyd med det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aaandreaaa Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 Jeg har spist paleo/lchf en liten tid nå. Det var en relativt radikal omlegging av kostholdet, men absolutt verdt det når jeg begynte å høste alle fordelene. Jeg har kuttet ut tre ting; belgfrukter, sukker og korn. Stivelsesholdige grønnsaker og frukt i liten mengde om jeg har lyst på det. Spiser stort sett "ren" mat, men med moderne tilsetninger som krydder, smakssetninger og sukkererstatninger. Er praktisk vanskelig å gå full caveman med familie, jobb, hverdag og foreldremøter Man må trikse og mikse litt. Tenker at det blir en fin blanding av paleo og lchf, men helt uten de tre ingrediensene jeg nevnte over. Er det flere her som har samme kosthold og som vil dele erfaringer? Av nysgjerrighet, hvorfor er belgfrukter utelukket? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Opcode Skrevet 8. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2013 I paleo er belgfrukter fy på samme måte som korn. Det inneholder stoffer som irriterer fordøyelsessystemet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.