Gå til innhold

Progressions på strict bar muscle ups


Speedbird

Anbefalte innlegg

Noen som har noen gode tips/videoer til strict bar muscle up?

Klarer å pumpe ut mange stricte i ringene, men på bar sitter de langt inne uten kip.

Må man bruke falsegrip eller skal det gå med samme grip man har på en standard pull up?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det står jo, lenger ned på siden:

"The Muscle-Up on a Bar

The muscle-up on a bar can be done in several ways which I’ll explain below. We’ll continue where we left off from the ring muscle-up and first talk about how to do the muscle-up slowly. This is the harder variation". .....

eller har jeg misforstått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sent ute men kan bidra med personlig erfaring.

For å få til strict muscle ups, eller det jeg kaller strength muscle ups så er man nærmest avhengig av falsegrip. Grepet i seg selv tar ikke lange tiden å venne seg til, tror jeg brukte 2 tre uker :) Først negative, deretter jobbe til så mange pullups du klarer. etter en liten måned så merket jeg ikke at jeg tok falsegrips, var helt naturlig.

Deretter gjelder det å jobbe med høyden på pullups. Muscle ups er i teorien en veldig høy pullup over i en sinnsykt lav single bar dip. Jeg jobbet i falsegrip med så chest to bar som jeg kaller det. Pullup helt opp til jeg fikk brystet i.

Deretter jobbet jeg med å bli der oppe for å kunne "lene" meg over stangen og i en dip :) Voila. Finish!

:)

Håper det hjelper noe!

PS: Høye pullups krever mer av lats ettersom armen er låst omtrent ved haken/halsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt sår på vristen, mer enn i ringene. Klarte helt fint å gjøre pull upene til øvre del av brystet. Tror jeg må bare øve litt mer så sitter det nok.

Helt normalt, er som træler, forsvinner og kommer tilbake ettersom hvor ofte du gjør det ;)

Litt øving til så sitter det skal du se ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt, er som træler, forsvinner og kommer tilbake ettersom hvor ofte du gjør det ;)

Litt øving til så sitter det skal du se ;)

Litt sånn rock-tape pleier å være ganske effektivt i ringene. Kanskje jeg skal prøve det. Er så forbanna lei av å få treningen ødelagt av at jeg er sår så lenge.

Bruker du hansker innendørs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...