Gå til innhold

Hvor lang tid tar det før magefettet forsvinner?


Anbefalte innlegg

Hei :)

Har trent i 2mnd nå, 5-6 dager i uken med styrke og cardio på 40-60 min. Har nå gått ned rundt 8kg men har forstatt en del rundt magen. Merker på klærne at jeg har gått ned, men er fortsatt ikke helt fornøyd. Spiser mye biff, kylling og egg (fisk av og til) og tar en proteinshake etter treningen. Når kan jeg forvente å ha "flat" mage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Slettet
Hei :)

Har trent i 2mnd nå, 5-6 dager i uken med styrke og cardio på 40-60 min. Har nå gått ned rundt 8kg men har forstatt en del rundt magen. Merker på klærne at jeg har gått ned, men er fortsatt ikke helt fornøyd. Spiser mye biff, kylling og egg (fisk av og til) og tar en proteinshake etter treningen. Når kan jeg forvente å ha "flat" mage?

Som leanmachine sier..

Høyde, vekt,alder?

Hvor mye spiser du? Historie når det gjelder trening?jobb? hvordan trener du? Har du hatt en lang periode med vektnedgang(2,5mnd bare vektnedgang? hvordan har du spist?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Har trent i 2mnd nå, 5-6 dager i uken med styrke og cardio på 40-60 min. Har nå gått ned rundt 8kg men har forstatt en del rundt magen. Merker på klærne at jeg har gått ned, men er fortsatt ikke helt fornøyd. Spiser mye biff, kylling og egg (fisk av og til) og tar en proteinshake etter treningen. Når kan jeg forvente å ha "flat" mage?

Bare fordi man trener mye er det ikke dermed sagt at man får bort fett der man ønsker det. Believe me, I know. Jeg har vel prøvd alle slags rare greier i boka, og litt til. Ikke gjør det. Hva som defineres som flat mage kan være på den vekten du har nå, det kan være 10 kg over, hvem vet. Muskler vil uansett utgjøre en viktig del om magen ser flat ut eller ikke. Jeg har vært veldig tynn men fortsatt ikke hatt *'flat' mage, etter mine egne stardarder. Derimot nå, nesten 10 kg mer, ser jeg hva masse god og næringsrik mat, hard og tung trening, tålmodighet, dedikasjon og strukturert trening kan gjøre :) Om du vil ha en oppskrift, kan jeg hvertfall personlig anbefale det på det sterkeste :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Har trent i 2mnd nå, 5-6 dager i uken med styrke og cardio på 40-60 min. Har nå gått ned rundt 8kg men har forstatt en del rundt magen. Merker på klærne at jeg har gått ned, men er fortsatt ikke helt fornøyd. Spiser mye biff, kylling og egg (fisk av og til) og tar en proteinshake etter treningen. Når kan jeg forvente å ha "flat" mage?

Grattis med fin vektnedgang! sannsynligvis fått litt muskler også :) stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilke styrkeøvelser gjør du? Faktisk, knebøy, markløft og benkpress er topp øvelser for magen/core og bør være med i ditt styrkeprogram om du vil ha flat mage. Det hadde jeg ikke tenkt på selv, men jeg har virkelig erfart effekten! Jeg har hatt samme "problemet" med at fettet på magen sitter igjen. Jeg kjørte ganske hardt på cardio (4x4intervall) samme dagen som jeg kjørte styrke, ble lange treningsøkter... Nå har jeg lært at det ikke er så lurt da lange cardioøkter/høy puls over lengre tid (mer enn 30min+) og styrke på samme dag jobber mot sin hensikt. Nå kjører jeg heller korte intervall (10 s-60s) på slutten av styrkeøkten. Har merket stor forskjell. Jeg har også kuttet ut gluten da man ofte kan bli oppblåst av det. Pass på å få nok søvn og ikke stress med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hatt en liten "østrogenfabrikk" på magen. Gjenstridige greier, men guuud så myk og deilig :p Kos deg med magen din så lenge du har den. Kanskje det er meningen at den skal være der?

Det er det jeg også har tenkt... Jeg bare.. KLARER ikke. Å bare la den være der. Må - få - det -VEKK :p hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...