Jump to content

ispinne

Members
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

  1. Hei Må ned en del i vekt og har ikke mulighet til å trene styrke pga en operasjon jeg har hatt. Må vente i 6 mnd+. Situps/løping er innenfor å holde på med nå. Har en god del fett på magen som jeg trenger å få bort, vil løping og situps kombinert med et bra kosthold gjøre underverk? eller MÅ jeg ha styrketrening også?
  2. Hei Skal opereres i en arm etter et stygt brudd, og har dermed ikke kunnet(kan fortsatt ikke på en stund) løfte tunge vekter. Så har det seg slik at i sommerferien har det blitt lite av trening og mye god mat. Nå er jeg klar for å gjøre noe med det. Har dere tips til alternativ trening? Er glad i å løpe, sykle, fjellturer osv. Målet er å bli tynnere og en del kilo lettere, vil sykling og løping være effektivt? Såklart med et sunt kosthold. Takk for svar.
  3. Hei Mann 22 Vekt: 70-72kg Høyde: 175cm Etter to år med styrketrening og cardiotrening har jeg fått slanket meg en del, men det er fortsatt litt fett å ta av. Selv om jeg i perioder har lite motivasjon til treningen, prøver jeg hardt og skal fortsette med det. Har trent 3 splitt ca siden jeg startet med styrketreningen og cardio på mølla etterpå, er litt lei av denne treningen så vurderer fullkropp 3 dager i uken og sykkel/løping/fjellturer nå som det blir varmere ute. Sliter med å forholde meg til den sunne maten hele tiden, og har gått på flere smeller(alko&nattmat, sjokkis istedenfor mat osv, så resultatene kommer og går). Kcal inntaket logger jeg på fitnesspal, så det klarer jeg følge med på. Enkelte dager blir det havregrøt til frokost og noen dager 1-2 brødskiver med ost og skinke. Til lunsj skyr og gulrot/frukt. Til middag spiser jeg variert, noen dager kylling andre dager hjemmelaget pizza(men burde vel holde meg til kun kylling og fisk?) Kvelds, blir det stekt egg eller knekkebrød med pålegg. Målet er en stram mage og ellers slank og sunn kropp som ser greit ut. Tips til hva som bør spises/gjøres mottas med takk!
  4. Hei! Holder på å slanke meg, og blir "nødt" til å drikke litt alkohol i dag pga en bursdagfest. Hvor øddleggende er det for slankingen? Om jeg har kcal-inn til gode for litt vin, så er det vel ikke noe problem? Nattmat holder jeg meg unna. Takk for svar
  5. Hva skal til for å oppnå den gode formen fra den dårlige(som vedlagte bilder viser)? Kan det funke med mye løping og litt styrke? vet at maten er viktig, men har prøvd alt og gir snart opp. Dør snart.
  6. Hei Har det siste året gått ned litt over 20kg. Er ferdig med vektnedgangen føler jeg, men har fortsatt litt fett på magen. Spiser nå litt mer mat men ligger fortsatt i underskudd. Problemet er at jeg går opp i vekt? er det positivt eller negativt for magefettet? Er jeg nødt til å deffe vekk fettet eller fortsette kcal-inntaket og styrketreningen?
  7. Har opplevd det samme som du beskriver, og er mest sannsynlig et ufarlig blodtrykksfall. Var ganske ille i en periode, viste seg at jeg hadde betennelse i kroppen uten å vite om det(betyr ikke at du har det). Men du kan jo alltids dra innom legen å sjekke om alt er i orden Lykke til!
  8. Er det kun løping og kostholdet som gir dere stram og flott kropp? eller er det litt styrketrening også? (kort og enkelt spm:whistle: )
  9. Takk for svar Skal sjekke det ut
  10. Hei Har tenkt å starte med et fullkroppsprogram 3 dager i uken, så lurer jeg på om opplegget ser greit ut? Kom gjerne med tips :happy: Mandag: -Knebøy -Benkpress -Markløft -Pullups -Skulderpress -Facepull Kjører 3 set med 8-12 reps. >Onsdag samme som mandag bare med 5x5 i alle øvelsene. >Fredag samme som mandag.
  11. Hei Det jeg lurer på er om dere spiser sunt hele uka? Har dere totalforbud mot feks en sjokolade på en dag midt i uka? Nå som sommeren (snart)er her kan det friste litt med en softis eller lignende i god været! Hvor ille er det da om du spiser en is når du resten av dagen/uka spiser sunt? Vil det sette en demper for vektnedgangen/ fremgangen? Takker for svar
  12. Hei. Har nylig hatt en operasjon i en skulder og kan derfor ikke trene styrketrening på en god stund. Målet var å gå ned i vekt og fett% for å få stram mage til sommeren, kan jeg klare det med magetrening, løping etc? Takker for svar.
  13. Hei Har trent i 2mnd nå, 5-6 dager i uken med styrke og cardio på 40-60 min. Har nå gått ned rundt 8kg men har forstatt en del rundt magen. Merker på klærne at jeg har gått ned, men er fortsatt ikke helt fornøyd. Spiser mye biff, kylling og egg (fisk av og til) og tar en proteinshake etter treningen. Når kan jeg forvente å ha "flat" mage?
×
×
  • Create New...